Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:07

10
شهریور
يافتن فضای مناسب

يافتن فضای مناسب

شما می‌توانید، از یك اتاق بلااستفاده و ناكارآمد یك اتاق قابل استفاده با فضای كافی و مناسب درست كنید.

اعظم اسلامی مجد

 

با توجه به مطالب ذكر شده در مطالب قبل، حالا دیگر شما با روش‌ها و قوانین ایجاد هارمونی و طرح‌های متناسب‌، آشنایی دارید، اما سوال بعدی این است: بهتر است كه اتاق كودك در كدام قسمت از خانه باشد؟

اگر اتاق كودك برای نخستین فرزندتان را طراحی می‌كنید و آنقدر زندگی راحت‌ و كاملی دارید كه از نعمت داشتن یك خانه چند خوابه برخوردارید، یا اینكه حداقل یك اتاق اضافی در خانه دارید، در مورد یافتن فضا و جای مناسب برای مراقبت، نگهداری و سرگرم كردن فرزندتان مشكلی نخواهید داشت، اما اگر تمام اتاق‌های شما برای كاری پر شده‌اند یا اگر فضای خانه‌تان كوچك و تنگ است، باید كمی خلاقیت به خرج دهید و خودتان وارد عمل شوید. شاید شما اتاق‌های اضافی برای مهمان، اتاق خیاطی یا اتاق كار نداشته باشید، اما می‌‌توانید احتیاجات و وسایل كودك‌تان را طوری بچینید و یا حتی انتخاب كنید كه در همان فضای كوچك نیز به خوبی جا شوند.

با یك برنامه‌ریزی دقیق و هشیارانه می‌توانید تمام مایحتاج و وسایل اتاق كودك را در آنجا جای ‌دهید. حتی باید به فكر این باشید كه اگر برای فرزندتان پرستار كودك می‌گیرید،  او نیز در اتاق احساس راحتی داشته باشد و فضای كافی برای حركت كردن و بازی با كودك‌تان داشته باشد.

یك راه دیگر نیز برای این مسئله وجود دارد. شما می‌توانید، از یك اتاق بلااستفاده و ناكارآمد یك اتاق قابل استفاده با فضای كافی و مناسب درست كنید. آیا در خانه شما راهرو یا بخشی وجود دارد كه بخش مرده و یا بی‌استفاده خانه محسوب شود؟

ممكن است این راهرو یا اتاقك فضای كافی داشته باشد تا وسایل كودك‌تان را در آن جای دهید،‌ یا اینكه می‌‌توانید یك قفسه بزرگ كشویی و كمد در آن قرار دهید و برخی از وسایل غیر ضروری اتاق كودك‌تان را آنجا بگذارید. به این ترتیب اتاق كودك‌تان حال و هوای جدید و تازه‌ای به خود می‌گیرد و با كمترین هزینه‌ها، توانسته‌اید تفاوت بزرگی را ایجاد كنید. اگر اتاق خواب خانه شما بسیار بزرگ است، می‌توانید آن را به دو بخش تقسیم كنید و یك دیوار یا پارتیشن جدید وسط اتاق قرار دهید.

اگر دیوار می‌زنید، دیوار را طراحی كنید، رنگ بزنید و طوری آن را تزئین كنید كه گویی این دیوار از قبل همانجا بوده است ولی قبل از انجام هركاری ابتدا از خودتان سوال كنید كه آیا واقعاً انجام آن ضرورت دارد. به هر حال تقسیم كردن یك اتاق بزرگ به دو اتاق كوچك‌تر دردسرهایی مثل مسائل سرمایشی و گرمایشی را نیز دارد. یكی از اتاق‌ها را برای خواب خودتان اختصاص دهید و دیگری را برای كودك‌تان تا هر وقت به شما نیاز داشت به موقع خود را به او برسانید.

كودك خردسال یا شیرخوارتان نیاز به فضای خیلی بزرگ ندارد. حتی یك فضای كوچك از یك اتاق بزرگ‌تر نیز برای او كافی است.

می‌توان اتاق خواب بزرگ كودك اول را با قرار دادن یك پارتیشن به دو بخش تقسیم كرد تا فضایی جدید برای كودك كوچك‌تر ایجاد شود.

می‌توان یك اتاقك زیر شیروانی كوچك كه كاملا بلااستفاده و نامرتب بود، را با كمی تغییر و خلاقیت، به اتاق خواب كاملی برای دوقلوها تبدیل كرد. 

از شبكه‌های اینترنتی استفاده كنید

می‌توانید از سایت‌های اینترنتی كمك بگیرید و مبلمان و وسایل اتاق كودك‌تان را انتخاب كنید. برخی از سایت‌ها در كنار وسایل كامل و مورد نیاز برای اتاق كودك، انواع كاغذ دیواری‌ها و برچسب‌های متناسب با وسایل اتاق و مبلمان آن را نیز به شما معرفی می‌‌كنند و در واقع یك راهنمای كامل به حساب می‌آیند و می‌‌توانند كمك زیادی كنند. 

تقسیم فضا

اگر قرار باشد كه نوزادتان محیط اتاقش را با خواهر یا برادر بزرگ‌ترش تقسیم كند، تا جائیكه می‌توانید از مبلمان و رنگ‌های ملایم و كمرنگ استفاده كنید و تا حدامكان سعی كنید از قرار دادن انبوه وسایل در اتاق پرهیز كنید. یك صندلی راحتی كنار تخت نوزاد قرار دهید تا شب‌ها راحت بنشینید و به او شیر بدهید و به این ترتیب برای خواهر یا برادر بزرگ‌ترش نیز مزاحمت ایجاد نكنید و خواب او را بر هم نزنید. 

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، تقسیم اتاق، تقسیم فضا، انتخاب اتاق کودک تعداد بازديد: 767 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز