Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 06:01

4
شهریور
حلقه گل كاغذی

حلقه گل كاغذی

یك سر روبان را باكمك سوزن‌های ته ‌گرد زرد روی حلقه به صورت ثابت سفت كنید و بعد روبان را دورتادور به صورت ثابت، سفت و محكم بكشید.

اعظم اسلامی مجد

 

با استفاده از مواد و وسایل بسیار ساده مثل مقواهای رنگی، سوزن‌های روكش‌دار و روبان، می‌توانید یك حلقه گل درست كنید و آن را در گوشه‌ای از اتاق كودك آویزان كنید. 

وسایل مورد نیاز حلقه  گل كاغذی

حلقه گل 

روبان سیمی دو رول

سوزن‌های روكش‌دار توپی به رنگ زرد

مقوا یا كاغذهای ضخیم رنگی (از رنگ‌های متناسب استفاده كنید)

قیچی

نوارچسب

روش كار حلقه  گل كاغذی 

دور تا دور حلقه را با نوار بپوشانید

یك سر روبان را باكمك سوزن‌های ته ‌گرد زرد روی حلقه به صورت ثابت سفت كنید و بعد روبان را دورتادور به صورت ثابت، سفت و محكم بكشید. وقتی كه روبان را دور حلقه پیچیدید، برای محكم كردن سر دیگر روبان انتهای آن را نیز به همان شكل و با سوزن روی حلقه سفت كنید.

درست كردن گل‌های كاغذی

برای درست كردن هر یك از این گل‌های كاغذی، ابتدا یك مربع كاغذی را جدا كنید و بعد آن را 4 بار تا بزنید و بعد به شكل یك 3 گوش تا بزنید.

درست كردن گلبرگ‌ها

كاغذ یا مقوای رنگی تاخورده را به شكل یك گلبرگ برش بزنید. به این ترتیب اگر تاهای مورد نظر را باز كنید، شكل گل مورد نظر به دست می‌آید.

وسط گل

برای درست كردن بخش میانی گل، یك عدد مقوا یا كاغذ رنگی را كه به شكل مربع برش زده‌اید، بردارید و آن را تا بزنید. درست به همان شكل و شیوة بخش قبلی، البته رنگ مقوا یا كاغذ را متفاوت از بخش قبلی انتخاب كنید.

حجم دادن به گل‌ها

از بخش‌های تاخورده كمك بگیرید و با یك قیچی یكی از گلبرگ‌ها را جدا كنید. هر گل 8 گلبرگ دارد و شما یكی را بردارید. دو لبة بریده شده مقوا یا كاغذ رنگی را با نوار چسب به هم وصل كنید. به این ترتیب گلی كه روی گل قبلی قرار می‌گیرد، كم حجم‌تر است و حالت زیباتری ایجاد می‌كند.

وصل كردن لایه‌های مختلف گل‌ها

سوزن‌های ته گرد زرد را بردارید و لایه‌های مختلف گل‌های درست شده را با كمك این سوزن‌ها به هم وصل كنید.

وصل كردن گل‌ها به حلقه

با كمك سوزن گل‌ها را یكی یكی به حلقه وصل كنید. برای وصل كردن گل‌ها از هر رنگ و طرفی كه دوست دارید استفاده كنید، اینكار كاملا سلیقه‌ای است.

درست كردن برگ‌ها

با كمك قیچی شروع به درآوردن شكل برگ‌ها در مقوای سبزرنگ كنید. قبلا با مداد شكل برگ‌ها را روی مقوا بكشید و بعد آن را با قیچی جدا كنید.

حالا برگ‌ها را با سوزن‌ روی حلقه سوار كنید. در جاهای مناسب برگ‌ها را وصل كنید تا به كارتان زیبایی بیشتری بدهد.

بقیه حلقه را با گل بپوشانید

شما می‌توانید برای كامل‌تر شدن كار، تعداد گل‌های بیشتری را به كار اضافه كنید تا حلقه پرتر و كامل‌تر شود.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، کاردستی، حـــلقه گل كاغذی، حـــلقه گل، گل‌های كاغذی تعداد بازديد: 2071 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کاردستی چیست؟

فیلم روز
تصویر روز