Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:37

26
مهر
آرامش در اتاق كودک

آرامش در اتاق كودک

آماده شدن برای ورود یک عضو جدید به خانواده دوره‌ای خاص و ویژه است.

تحریریه مجله کودک سالم

 

آماده شدن برای ورود یک عضو جدید به خانواده دوره‌ای خاص و ویژه است و یکی از رضایت‌بخش‌ترین قسمت‌های آن، آماده کردن اتاق خواب نوزاد است. شاید ساده‌ترین راه ابراز خوشحالی، خرید هر وسیله زیبایی باشد که برای اتاق فرزندتان می‌بینید. اما اگر دقت کافی نداشته باشید، فضایی که باید برای شما آرامش بخش باشد به مکانی شلوغ و پر از وسیله تبدیل می‌شود. پیش از اینکه اجازه دهید هیجانات خرید بر شما غلبه کنند، کمی وقت بگذارید و در رابطه با آنچه برای شما و فرزندتان مناسب‌تر است تصمیم‌گیری کنید.

 از اصول اولیه شروع کنید.  پیدا کردن فضای مناسب.  آیا به یک متخصص نیازمندید؟  یک سرمایه‌گذاری کوچک

یک اتاق ایده‌آل برای نوزاد هم زیبا است، هم کاربردی. این اتاق آبی و سفید آرامش بخش نیز هست واین یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری است.

 بسیاری از والدین دیگر وسایل سنتی زیبا اما در عین حال جاگیر را برای اتاق فرزند خود انتخاب نمی‌کنند. در عوض، آنها ترجیح می‌دهند وسایل اتاق فرزندشان به روز بوده و با سایر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. این تخت زیبا که در تصویر می‌بینید با بزرگ شدن نوزاد بزرگ می‌شود، بدین معنا که می‌توان تا چند سال پس از تولد نیز کودک را در آن خواباند. سایر وسایل اتاق که به رنگ خنثی هستند نیز می‌توانند تا سال‌های سال، حتی زمانیکه کودک بزرگ می‌شود، مورد استفاده قرار گیرند. در یک اتاق خنثی، مانند اتاقی که در تصویر زیر می‌بینید، یک فرش با رنگ روشن می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی اتاق داشته باشد.

از اصول اولیه شروع کنید

پیش از انتخاب یک رنگ، کمی خود را با اصول اولیه طراحی داخلی آشنا کنید. احتمالا شما در این مرحله با علائق خود آشنایی دارید و احتمالا تا به حال در سایر قسمت‌های خانه خود توانسته‌اید رنگ دیوارها را با رنگ پارچه مبل‌ها، روتختی‌ها و پرده‌ها هماهنگ کنید. با این حال، اتاق نوزاد متفاوت است. به محض مطلع شدن از اینکه نوزادی در راه است، برخی والدین دچار شور و شوق زیادی می‌شوند و تلاش می‌کنند اتاق فرزندشان را مطابق آرزوها و رویاهای دوران کودکی خود آماده کنند. به منظور جلوگیری از تمرکز بر امور غیر ضروری، بهتر است شما همیشه به اصول کلی که عبارتند از مقیاس، تناسب، تراز، میزان، هماهنگی و ریتم توجه کنید.

مقیاس و تناسب 

مقیاس و تناسب عباراتی مشابه هستند. مقیاس به اندازه یک وسیله در مقایسه با اندازه کل اتاق اشاره دارد. تناسب مربوط به رابطه بین اندازه اشیا با یکدیگر است. مقیاس مناسب زمانی فراهم می‌شود که تمام اجزای اتاق با یکدیگر تناسب داشته باشند. این تناسب نه فقط بین اجزا با یکدیگر، بلکه باید بین اجزا با فضای کلی اتاق نیز وجود داشته باشد. اصول مقیاس و تناسب مربوط به تمام اجزای اتاق، از جمله پنجره‌ها و درها، وسایل جزئی، پرده‌ها و حتی طرح‌های کاغذ دیواری و رنگ اتاق نیز می‌شود. تمام این اجزا باید با اندازه کلی اتاق و تمام وسایل تناسب داشته باشند.

برای ایجاد مقیاس مناسب و تناسب، باید به وسایلی که برای اتاق فرزندتان خریداری می‌کنید توجه کنید. برای مثال، یک دراور بزرگ ممکن است برای اتاق کوچک فرزندتان بیش از اندازه نا‌متناسب باشد. اما برعکس یک میز کشودار کوچک و یک صندلی مناسب برای شیر دادن به نوزاد و یک میز مخصوص تعویض پوشک نوزاد که متناسب با قد یک بزرگسال باشد، تناسب را در اتاق برقرار می‌کند.

 

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکور اتاق، دکور اتاق کودک، اتاق دختر، اتاق پسر، چیدمان تعداد بازديد: 912 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز