Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 04:38

19
بهمن
صورتی فکر کنید

صورتی فکر کنید

اگر می‌‌خواهید برای دخترتان که دیگر بچه نیست اتاقی صورتی رنگ درست کنید، بهتر است به دنبال ایجاد فضایی گرم در اتاق باشید.

تحریریه مجله کودک سالم

  

 طرح کلی اتاق را ایجاد کنید

از طیف گسترده‌‌ای از رنگ‌‌‌های صورتی استفاده کنید. از صورتی پر رنگ شروع کرده و تا رنگ‌‌‌های کم رنگ تر پیش روید. حتی می‌‌توانید از قرمز پررنگ و زرشکی نیز استفاده کنید. اگر می‌‌خواهید فضای اتاق ملایم تر باشد، از رنگ‌‌‌هایی نظیر یاسی، کرم و زرد لیمویی نیز استفاده کنید. به دنبال کاغذ دیواری‌هایی با طرح شاهزاده خانم‌‌‌ها، فرشته‌‌‌ها و یا حیوانات فانتزی و قلعه‌‌‌های افسانه‌‌ای باشید. برای ملیح‌تر شدن فضای اتاق، از کاغذ دیواری حاشیه‌‌ای استفاده کنید و یا دیوار پشت تخت را با یک کاغذ دیواری ساده بپوشانید. اگر رنگ صورتی که انتخاب می‌‌کنید مناسب نباشد، استفاده از آن برای دیوارهای بزرگ می‌‌تواند فضای سردی در اتاق ایجاد کند.

بنابراین بهتر است از صورتی استفاده کنید که بیش‌تر مایل به قرمز است نه آبی و بنفش. با اینکار، فضای اتاق گرم باقی خواهد ماند. برای چنین طرحی، وسایل اتاق باید راحت و در عین حال لوکس باشند. در نتیجه بهتر است از فرشی نرم و به رنگی خنثی استفاده کنید. بهتر است رنگ کفپوش سفید و یا چوب روشن باشد. فرش‌‌‌های ضخیم برای این کفپوش‌‌‌ها مناسب تر هستند. هنگام انتخاب وسایل اتاق، به دنبال رنگ‌‌‌هایی نظیر سفید و کرم باشید (از چوب‌‌‌های تیره یا براق اجتناب کنید). طرح‌‌‌های آبنبات و شیرینی می‌‌توانند جایگزین خوبی برای طرح‌‌‌های فرشته و شاهزاده باشند. به دنبال طرح‌‌‌های کاپ کیک و بستنی باشید.  

جزئیات رومانتیک اضافه کنید

استفاده از روتختی و روبالشی‌‌‌های ابریشمی یکی از اقدامات موثر جهت لوکس تر به نظر رسیدن اتاق است. به دنبال سایر وسایل لوکس، نظیر پرده‌‌‌های ضخیم و ابریشمی باشید. همچنین می‌‌توانید با دوختن دو پارچه با رنگ‌‌‌های متفاوت به یکدیگر و اضافه کردن ردیفی از مهره‌‌‌ها با حاشیه آن، کوسنی زیبا به رنگ صورتی و قرمز درست کنید.

صندلی‌‌‌های نرم مانند صندلی‌‌‌های شنی، صندلی‌‌‌های دسته‌دار کوچک و یا حتی یک کاناپه ظریف می‌‌تواند فضای اتاق را راحت و دلنشین کند. یک میز توالت زیبا و کمد نیز به اتاق اضافه کنید تا فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر رسد. برای روتختی‌‌‌ها و سایر وسایل مشابه، از پارچه‌‌‌هایی با جنس‌‌‌های متفاوت استفاده کنید. به دنبال کوسن‌‌‌های ابریشمی یا بافتنی باشید و بعد آنها را با پرده‌‌‌هایی از جنس کتان هماهنگ کنید. بهتر است نور اتاق ملایم باشد. استفاده از رشته‌‌ای از نورهای رنگی دور اتاق می‌‌تواند حالتی خاص و متناسب با طرح فرشته‌‌‌ها ایجاد کند. همچنین می‌‌توانید از آباژور با کلاهکی پارچه‌‌ای استفاده کنید.

سایبان بالای تخت از جنس وال

شما می‌‌توانید به راحتی یک سایبان آماده برای بالای تخت فرزندتان بخرید. اما درست کردن آن با استفاده از یک پارچه سبک در خانه نیز کار ساده‌ای است. برای تهیه آن کافیست بالای پارچه را به یک حلقه وصل کنید و سپس حلقه را از سقف آویزان کنید. و یا اینکه می‌‌توانید پارچه را به میخ یا نیم تاجی که بر دیوار نصب کرده‌اید وصل کنید. می‌‌توانید پارچه را از هر دو طرف یا تنها از یک طرف تخت آویزان کنید و بلندی آن نیز می‌‌تواند تا روی زمین باشد. بهترین پارچه برای تهیه سایبان وال است زیرا هم سبک است و هم نیمه شفاف. به دنبال رنگ‌‌‌هایی نظیر سفید، بنفش کم رنگ یا صورتی کم رنگ با طرح‌‌‌های گل‌دار یا فرشته‌‌ای باشید.

طرح‌‌‌های ساده قلب به اتاق اضافه کنید

می توانید با استفاده از شابلون یا مهر چند طرح قلب روی سایر وسایل اتاق استفاده کنید. با اینکار می‌‌توانید توجه‌‌‌ها را به یک وسیله خاص نظیر تخت یا ویترین اتاق جلب کنید. بهتر است قلب‌‌‌ها را به صورت گروهی طراحی کنید و از رنگ‌‌‌هایی نظیر صورتی پررنگ یا مایل به قرمز استفاده کنید.

اگر دوست دارید فضایی رومانتیک در اتاق ایجاد شود، از استنسیل متالیک به رنگ‌‌‌های طلایی یا نقره‌‌ای استفاده کنید. همچنین می‌‌توانید از برچسب‌‌‌های متالیک استفاده کنید. کشیدن طرح قلب بر وسایل پارچه‌‌ای اتاق، نظیر روتختی‌‌‌ها و پرده‌‌‌ها نیز ایده جالبی است. با استفاده از مهر و رنگ مخصوص پارچه، طرح قلب را بر روتختی‌‌‌ها و روبالشتی‌‌‌های سفید و ساده بکشید.

وسایل تزئینی غیر عادی به دیوارها آویزان کنید

تصاویر فرشتگان یا قلعه‌‌‌های افسانه‌‌ای می‌‌توانند فضای رومانتیک در اتاق ایجاد کنند. اگر می‌‌خواهید کاری متفاوت انجام دهید، وسایل سه بعدی نظیر کفش‌‌‌های باله یا بال فرشتگان را به دیوار آویزان کنید تا اتاق جلوه‌‌ای خاص و ویژه پیدا کند. وسیله را با استفاده از پیچ مخصوص و سیم نازک اما مقاوم در جای خود محکم کنید تا خطر کنده شدن آن از دیوار وجود نداشته باشد. اگر هنوز سن فرزندتان زیاد نیست، بهتر است وسیله را در قسمتی از اتاق نصب کنید که دور از دسترس او باشد.

برای کودکان بزرگ‌تر از صورتی گرم استفاده کنید

اگر می‌‌خواهید برای دخترتان که دیگر بچه نیست اتاقی صورتی رنگ درست کنید، بهتر است به دنبال ایجاد فضایی گرم در اتاق باشید. برای چنین کاری، بهتر است از چند طیف از رنگ‌‌‌ها استفاده کنید. با داشتن انتخابی درست، دختر نوجوان شما نیز می‌‌تواند اتاقی صورتی رنگ و در عین حال مناسب سن خود داشته باشد. به نظر ما دیواری به رنگ صورتی کم رنگ و روتختی‌‌‌ها، روبالشتی‌‌‌ها و فرش سرخابی برای چنین سنی مناسب هستند. می‌‌توانید جزئیاتی کوچک نظیر سایبان دارای طرح فرشته و یا آویزان کردن کفش‌‌‌های باله را برای ایجاد تنوع انتخاب کنید. با انتخاب و تغییر جزئیات کوچک، می‌‌توانید فضای کلی اتاق را تحت تاثیر قرار دهید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، رنگ اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، تزئین اتاق خواب کودک، اتاق خواب دخترانه، اتاق خواب صورتی تعداد بازديد: 950 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز