Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:52

24
آبان
سفر با کشتی

سفر با کشتی

با استفاده از جزئیات و لوازم مربوط به دریا، زندگی در دریا را تداعی کنید.

تحریریه ماهنامه کودک سالم 

 

قفسه‌های ملوانی
با اضافه کردن یک حاشیه موج دار ساخته شده از ام دی اف به قفسه‌های ساده، می‌توانید ظاهری ملوانی و دریایی برای آنها ایجاد کنید. شما می‌توانید این حاشیه‌ها را به صورت آماده خریداری کنید یا با استفاده از اره چوب بری خودتان آنها را تهیه کنید.

لوازم مورد نیاز
 حاشیه آماده
 چسب/ پیچ
 رنگ
 قلاب

مراحل كار
1– حاشیه را به کمک چسب یا پیچ به قفسه متصل کنید و متناسب با رنگ قفسه آن را رنگ کنید. می‌توانید از رنگی متضاد با کل قفسه، نظیر سفید استفاده کنید. در این تصویر ما از قفسه‌ها برای نشان دادن چند سطل رنگی و اشیاء دریایی نظیر انواع صدف‌ها استفاده کرده‌ایم.

2– برای آویزان کردن کیف‌ها یا لباس‌ها، تعدادی قلاب به قفسه‌ها متصل کنید.

طرح شخصی خود را خلق کنید
رنگ پایه تقریبا باید همیشه آبی باشد (هر آبی مناسب است). شما می‌توانید این آبی را با طرح‌های سفید یا سایر طرح‌های روشن ملوانی، روشن‌تر جلوه دهید. صندلی‌های راه راه یا وسایلی که رنگ آنها قرمز است در ایجاد تنوع در فضای اتاق تاثیر زیادی دارند.

برای دیوار اتاق‌ها از رنگ سفید یا کرم مات استفاده کنید و سپس برای معرفی رنگ‌های بیشتر به فضای اتاق، از پرده‌ها و روتختی‌های رنگی استفاده کنید. اگر می‌خواهید اتاق فرزندتان حالتی دریایی و زیرآبی را به خود بگیرد، اتاق را با رنگ آبی دریایی رنگ آمیزی کنید و برای وسایل اتاق از رنگ‌های کم رنگ و ملایم‌تر استفاده کنید.

کاغذ دیواری که طرح آن مربوط به کشتی‌ها، ماهی‌ها و سایر جزئیات مربوط به دریا باشد نیز می‌تواند گزینه خوبی برای تزئین اتاق باشد، اما به دنبال طرحی نسبتا ساده باشید تا بتوانید با استفاده از حاشیه‌ها و سایر وسایل اتاق، فضای مورد نظر خود را ایجاد کنید.

تخت‌هایی که زیر آنها کشوهایی وجود دارد ظاهری شبیه به یک کشتی یا قایق پیدا می‌کنند، خصوصا اگر شما بالای آنها را بپوشانید و یا یک پرچم بر روی آنها نصب کنید. به دنبال تخت‌هایی باشید که رنگ ساده‌ای دارند تا تصور بیننده را مبنی بر کشتی یا قایق بودن آن افزایش دهند.

اگر لوازم اتاق از چوب، خصوصا چوب‌هایی که حالت قدیمی‌تر دارند باشد، ظاهر اتاق با توجه به زمینه‌ای که انتخاب کرده‌اید، بسیار بهتر خواهد شد. به دنبال وسایلی باشید که با زمینه ملوانی شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال یک کتابخانه که شبیه قایق برعکس است می‌تواند گزینه خوبی باشد. پارچه‌های راه راه برزنتی نیز می‌توانند مفید واقع شوند.

کفپوش اتاق می‌تواند پارکت یا هر جنس دیگری باشد. اما برای تکمیل ظاهر اتاق بهتر است رنگ کفپوش روشن و شبیه به شن و ماسه باشد.

پرده‌های اتاق می‌توانند راه راه ساده یا دارای طرح‌های ملوانی و ماهی باشد. می‌توانید آویزهای ماهی را به بندهای پرده‌ها آویزان کنید.

جزئیات دریایی را اضافه کنید
با استفاده از جزئیات و لوازم مربوط به دریا، زندگی در دریا را تداعی کنید. از لوازمی که رنگ‌های روشن دارند استفاده کنید تا خاطرات سفرهایی که به دریا داشته‌اید برایتان زنده شوند.
شما می‌توانید از جزئیات لذت زیادی ببرید. پرچم‌ها، پرنده‌های دریایی یا ماهی‌ها را برای نقاشی بر روی دیوار یا وسایل ساده اتاق انتخاب کنید.
با استفاده از آینه‌های گرد با قاب‌های متالیک یا سفید، نور اتاق را افزایش دهید.
برای اینکه جایی برای نشستن در اتاق فراهم کنید، صندلی‌هایی با اندازه مناسب برای فرزندتان یا تعدادی پشتی را در نظر بگیرید. می‌توانید یک تخت خواب توری و آویزان در اتاق فرزندتان نصب کنید. البته باید از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید.
تصاویری از ماهی‌ها، ستاره ماهی‌ها، نهنگ‌ها و نقشه‌های قدیمی را بر دیوار اتاق فرزندتان نصب کنید. تصاویر مربع ساده مربوط به جانوران دریایی را بر یک بوم ساده بچسبانید تا حکم یک قاب را پیدا کند.
یک صندوق چوبی و قدیمی، شبیه صندوق‌های گنج، بهترین مکان برای نگهداری از اسباب بازی‌های فرزند شماست.
همچنین می‌توانید تعدادی کیسه پارچه‌ای رنگی از پشت در آویزان کنید و تعدادی از وسایل کودک را در آن جای دهید.
برای تهیه این کیسه می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. جنس کیسه می‌تواند نخ یا برزنت باشد و می‌توانید از طناب‌های آبی یا سفید ساده به عنوان دستگیره آن بهره ببرید.
اگر می‌خواهید اتاق روشن‌تر به نظر رسد، کافیست پرده‌ها و کفپوش‌ها را به رنگ روشن انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای کنار تخت، طرحی شبیه برج‌های فانوس دریایی را اعمال کنید. همچنین با استفاده از خودکارهای مخصوص پارچه می‌توانید طرح ماهی‌ها را بر هر قسمت از اتاق نقاشی کنید.
فرزندتان را تشویق به جمع آوری وسایلی برای تزئین اتاق کنید. تعدادی سنگ رنگی را به ردیف در قسمتی از اتاق بچینید یا از تخته پاره‌های آب آورده برای تزئین استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک شیشه معمولی را از شن و ماسه پر کنید و بر روی قفسه‌های اتاق قرار دهید. این وسایل می‌توانند آخرین سفر شما به دریا را برایتان یادآوری کنند.

درهای رنگی
برای تبدیل یک در چوبی ساده به مرکز توجه، کافیست آنها را به شکل راه راه رنگ کنید. با استفاده از یک شاغول، خطوط را طراحی کنید. ابتدا رنگ کمرنگ‌تر را بر در بزنید (در این مورد زرد) سپس رنگ‌های تیره‌تر را به تناسب طرح بر روی رنگ‌های روشن‌تر بزنید. حتما برای اینکار از یک خط‌کش و یک شاغول استفاده کنید تا خطوط عمودی صاف و منظم باشند. پس از اینکه خطوط دو رنگ ایجاد شدند، بین هر دو رنگ خطوط آبی باریک بکشید تا فضای مربوط به دریا تقویت شود. دریچه‌های گرد آهنی پیش از اینکه در رنگ شود اضافه شده‌اند.

 

برچسب ها: اتاق خواب کودک، رنگ اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، تزئین اتاق کودک، دکوراسیون دریایی اتاق کودک تعداد بازديد: 1013 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز