Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 01:21

26
مهر
سگ چوبی چرخدار

سگ چوبی چرخدار

الگوهای فراهم شده را بر کاغذ پوستی بکشید. سپس اندازه‌ها را بزرگ کنید.

تحریریه مجله كودك سالم

 

واق واق! درست کردن یک سگ چوبی چرخدار برای تزئین اتاق خواب کودک یا سرگرم کردن او از آنچه شما تصور می‌کنید ساده‌تر است. بدنه سگ از چند تکه چوب چند لایه تشكیل شده است که به یکدیگر چسبانده شده‌اند و چرخ‌ها در واقع دستگیره‌های کشوهای یک دراور هستند که یک میله آنها را به یکدیگر متصل کرده است. اگر هنرمند هستید، می‌توانید این چوب‌ها را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید تا با سایر اجزای خانه هماهنگ شود.

لوازم مورد نیاز
 مداد و کاغذ پوستی
 چوب چند لایه ضخیم با قطر 1/5 سانتی متر
 اره مویی
 کاغذ سنباده متوسط
 بتونه چوب با رنگ طبیعی
 استر یا پرایمر به رنگ سفید
 چسب چوب
 رنگ چوب ساتن سفید
 رنگ‌های اکریلیک به رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و قرمز
 قلم‌موی هنری کوچک
 قلم‌موی استنسیل کوچک
 دریل برقی با تیغه‌های 6 و 8 میلی متری
 4 دستگیره چوبی و کوچک دراور
 دو عدد میله چوبی به طول 8 سانتی متر و قطر 6 میلی متر
 20 سانتی متر روبان ساتن قرمز
 1 متر روبان ساتن مشکی

طرز تهیه
1– الگوهای فراهم شده  را بر کاغذ پوستی بکشید. سپس اندازه‌ها را بزرگ کنید. الگوها را بر روی چوب قرار دهید و با استفاده از یک مداد نوک تیز دور آنها را پررنگ کنید. شما باید یک بدن، دو پای جلو و دو پای عقب داشته باشید. سایر جزئیات بعدا به وسیله رنگ طراحی می‌شوند.
2– چوب را بر یک سطح مسطح و مطمئن قرار دهید و سپس به کمک اره مویی قسمت‌هایی که با مداد پررنگ کرده‌اید را ببرید. این اره به شما اجازه می‌دهد حتی تیزترین انحناها را نیز ببرید.
3– پس از اره کردن، ممکن است کناره‌های قسمت‌هایی از چوب مقداری ناهموار باشند. در این صورت با استفاده از کاغذ سنباده این قسمت‌ها را یکدست و صاف کنید. سپس چوب را آماده کنید.
4– پاها را به بدنه بچسبانید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. سپس یک لایه استر سفید به هر دو طرف و کناره‌های کل کار بزنید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سطح کار را بررسی کنید و هر گونه ناهمواری را از بین ببرید. حال لایه دوم استر را بر سطح کار بزنید و دوباره سنباده بکشید. تمام گرد و ذرات ریز چوب را به کمک یک پارچه نم‌دار از سطح کار پاک کنید. حال یک الی دو لایه رنگ سفید چوب ساتن بر سطح کار بزنید.
5– با استفاده از تصویر و طرح الگو، چشم‌ها، گوش‌ها و تکه‌های مشکی بدن سگ را با استفاده از رنگ اکریلیک مشکی و قهوه‌ای طراحی کنید. رنگ اکریلیک برای چنین سطوحی بهترین گزینه است زیرا خیلی زود خشک می‌شود. با استفاده از قلم‌موی کوچک هنری، چشم‌ها، گوش‌ها و قسمت‌های تیره را با دقت و ظرافت بکشید سپس با استفاده از قلم‌موی استنسیل گوشه‌های تکه‌های تیره را اصلاح کنید. 4دستگیره چوبی دراور را به رنگ قرمز درآورید.
6– برای چرخ‌ها کافیست با استفاده از دریل برقی یک سوراخ به قطر 8 میلی متر در بدن و پاهای سگ ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این سوراخ‌ها باید پایین‌تر از پایین پاها باشند تا این وسیله بتواند به راحتی حرکت کند. سپس یک سوراخ با عمق یک سانتی متر و قطر 6میلی متر در قسمت پایینی و مسطح هر دستگیره ایجاد کنید. به یک سر میله‌های چوبی یک دستگیره بچسبانید و اجازه دهید چسب خشک شود. میله‌ها را از سوراخ‌هایی که از پیش ایجاد کرده‌اید عبور دهید و دو دستگیره باقی مانده را به سر دیگر میله‌ها بچسبانید. از روبان قرمز یک قلاده درست کنید و از روبان مشکی نیز برای هدایت سگ استفاده کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اسباب بازی کودک، تزئین اتاق کودک، ساخت عروسک چوبی، سگ چوبی چرخدار تعداد بازديد: 1608 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز