Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:28

30
شهریور
آویز تخت نوزاد

آویز تخت نوزاد

طرح گل و دایره را بر روی کاغذ پوستی مطابق الگوها بکشید. سپس آنها را بزرگ کنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

آویزهای تخت نوزاد همیشه گزینه خوبی برای اتاق آنها هستند. از این رنگ‌های ملیح یا سایر رنگ‌هایی که با اتاق نوزاد هماهنگی دارند استفاده کنید. دراین آویز از طرح‌های متحد‌المرکز ساده نظیر دایره و گل استفاده می‌شود که با حرکت و چرخش خود توجه نوزاد، و یا حتی شما را به خود جلب می‌کند. استفاده از فوم کاردستی ساده است اما کاغذ یا مقوای نازک رنگی نیز گزینه‌های خوبی هستند. هر عنصر این آویز دو شکل یکسان است که به یکدیگر چسبیده‌اند و نخ یا طناب بین لایه‌ها در جای خود محکم می‌شود.

ابزار لازم
مداد و کاغذ پوستی
قیچی
3 عدد فوم به رنگ‌های صورتی، سبز و آبی در اندازه‌های 42 در 30 سانتی متر
چسب نواری دو طرفه
چسب پوشاننده
نخ ضخیم
سیم چین با نوک بلند
اسپری رنگی زرد
50 سانتی متر روبان ساتن زرد
سوزن بزرگ و نخ

طرز كار

1– طرح گل و دایره را بر روی کاغذ پوستی مطابق الگوها بکشید. سپس آنها را بزرگ کنید. طرح‌های کاغذی را ببرید و از آن به عنوان الگو برای کشیدن طرح بر روی فوم استفاده کنید.
2– بهتر است دایره‌ها و گل‌ها را با توجه به اندازه‌شان در جای مناسب قرار دهید. استفاده از تصویر را برای ایده‌ای در رابطه با محل قرارگیری شکل‌ها و رنگ‌ها به شما توصیه می‌کنیم. بین هر گل یا دایره حدود 10 سانتیمتر فاصله بگذارید. در این مرحله، تمام دایره‌های کوچک داخلی را در یک طرف بگذارید.
3– هر گاه به چینش دلخواه خود رسیدید، می‌توانید عناصر جدا را به یکدیگر با نخ وصل کنید. بهتر است از گروه مرکزی شروع کنید. شکل بالا از هر زوج را بردارید، سپس چسب دوطرفه را به مرکز هر تکه بچسبانید. هنگامی که آن را می‌برید، باید در مرکز هر شکل یک سوراخ جای کافی بگذارید. حال کاغذهای پشت چسب را بردارید.
4– برای چسباندن انتهای نخ ضخیم به سطح کار، که فاصله آن با دایره بالایی باید 20 سانتی متر باشد، از چسب پوشاننده استفاده کنید. نخ را بر روی چسب قرار دهید و فاصله شکل‌ها با یکدیگر را کنترل کنید. حال می‌توانید شکل‌های رویین را بر جای خود قرار دهید و نخ را بین دو لایه محکم کنید. همین مراحل را برای دو گروه دیگری نیز انجام دهید.
5– از مقداری چسب دو طرفه برای مستقر کردن دایره‌های کوچک در مرکز هر گل و دایره بزرگ‌تر استفاده کنید. با استفاده از سیم‌چین، به اندازه
25 سانتی متر سیمی ضخیم، ببرید و هر دو طرف انتهایی را به شکل حلقه درآورید. یک لایه اسپری به رنگ زرد بر سیم بزنید و اجازه دهید خشک شود.
6– مقداری چسب نواری دو طرفه را بر وسط روبانی قرار دهید و کاغذ پشت چسب را بردارید. حال قسمت وسط سیم را بر روی چسب قرار دهید. روبان را دور سیم بپیچید و چسب را فشار دهید تا سیم را محکم در جای خود نگهدارد. از یک سوزن بزرگ استفاده کنید تا شکل‌های مرکزی را به روبان بدوزید. سپس دو گروه دیگر را به دو حلقه کوچک انتهای دو طرف سیم وصل کنید. دو قسمت انتهایی روبان را گره بزنید. حال آویز شما آماده است و می‌توانید آن را در جایی مناسب بدور از دسترس کودک قرار دهید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، وسایل اتاق کودک، خلاقیت، آویز اتاق کودک، آویز تخت نوزاد تعداد بازديد: 1039 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز