Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:19

30
شهریور
تزئين اتاق كودك با طرح حيوانات

تزئين اتاق كودك با طرح حيوانات

استفاده از طرح‌های آماده حیوانات راه ساده‌ای برای دگرگون کردن ظاهر یکی از وسایل اتاق است.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

استفاده از طرح‌های حیوانات از مرغ‌های مزرعه تا سگ‌های پشمالو و حیوانات عجیب و غریب باغ وحش‌ها، برای تزئین اتاق کودکان همیشه و در هر زمانی هم مورد علاقه دختران است هم پسران. از این طرح‌ها می‌توان برای کودکان در هر سنی، از نوزادی تا کودکان بزرگ‌تر استفاده کرد. زیبایی واقعی چنین طرح‌هایی این است که شما مجبور به استفاده از تنها یک رنگ یا مدل نیستید. هر عنصری که با طرح کلی اتاق هماهنگ باشد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نقشه مورد نظر خود را برای اتاق طراحی کنید
بهترین نقطه شروع، پیدا کردن یک پارچه یا کاغذ دیواری است که برای شما الهام بخش باشد و زمینه اصلی نقشه را تشکیل دهد. تصور نکنید که این پارچه یا کاغذ دیواری باید کلا دارای تصاویر حیوانات یا رنگ‌های ملایم باشد. طرح‌هایی نظیر خطوط درشت، خال خال، گل‌دار و حروف الفبا نیز بسیار مناسب هستند.

طرح حیوانات را ترکیب کنید
استفاده از طرح‌های آماده حیوانات راه ساده‌ای برای دگرگون کردن ظاهر یکی از وسایل اتاق است. می‌توانید وسایل را با رنگ لاتکس یا اکریلیک رنگ کنید و طرح حیوان مورد نظر را با چسب مایع به آن بچسبانید و یا از برچسب‌هایی استفاده کنید که راحت کنده شوند تا اگر فرزندتان خواست بتواند در وسایل خود تغییر ایجاد کند. همچنین شما می‌توانید طرح دلخواه خود را بر تکه‌ای نازک از چوب یا ام دی اف به کمک اره مویی ایجاد کنید. این طرح‌ها تنها مختص به وسایل اتاق نیستند. از آنها می‌توان بر روی دیوار اتاق یا در نیز استفاده کرد. همچنین از این طرح‌ها می‌توان به عنوان الگو برای برش پارچه برای دوخت روتختی یا رو بالشتی نیز استفاده کرد.

اگر می‌خواهید از رنگ برای تزئین اتاق استفاده کنید، می‌توانید به کمک آن طرحی بر روی دیوار بکشید. ابتدا زمینه دیوار را به رنگ زرد درآورید. سپس قسمتی از آن را به خطوط سبز زیگزاگ بپوشانید تا ظاهر علف‌های یک دشت را به خود بگیرد. سپس از برچسب‌های گل یا حیوانات یا طرح‌های ام دی اف برای تکمیل کردن ظاهر این دشت استفاده کنید.

برای اتاق نوزادان، بهتر است از رنگ آبی ملایم و آسمانی بیشتر استفاده شود. به یاد داشته باشید که نوزادان و کودکان کم سن بیشتر به شکل و جنس اشیا واکنش نشان می‌دهند تا به رنگ آنها. پس به دنبال وسایلی با جنس نرم و ملموس باشید. همچنین از رنگ‌های سفید و زرد روشن و کرم بیشتر استفاده کنید تا علاوه بر گرم کردن فضای اتاق، حس آرامش نیز حفظ شود.

زرد و قرمز تند برای اتاق کودکانی که سن بیشتری دارند مناسب‌تر است، خصوصا اگر اتاق آنها پر شده باشد با حیوانات عجیب و غریب. برای تقلید از پوست حیوانات، از پارچه‌های راه راه یا خالدار استفاده کنید و به رنگ سبز بیشتر توجه کنید تا بتوانید زمینه‌ای شبیه جنگل خلق کنید.

اگر به دنبال جایگزین مناسبی برای کاغذ یا نوارهای دیواری هستید، برچسب‌های حیوانات با طرحی درشت بهترین گزینه هستند. از این برچسب‌ها به صورت گروهی استفاده کنید و آنها را به صورت مربع یا در یک خط به دیوار بچسبانید تا توجه مخاطب سریع‌تر جلب شود. اگر از طرح‌های ساده گرافیکی استفاده کنید، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

تخته سیاه سیار

اجازه دهید فرزندتان تصاویر حیوانات را به وسیله گچ بر روی این تخته سیاه زمینی که دارای چرخ و سیار است بکشد. کافیست یک تکه ام دی اف گرد را به اندازه مورد نظر خود ببرید (بهتر است اینکار را یک نجار و متخصص انجام دهد)، سپس بر روی آن سنباده بکشید. این کار را در فضایی با تهویه مناسب انجام دهید. حال این تخته را با رنگ مخصوص تخته سیاه بپوشانید.

4 چرخ مخصوص صندلی در قسمت زیرین آن نصب کنید تا بتوان به راحتی آن را حرکت دارد. اگر نمی خواهید تخته سیار باشد، می‌توانید به جای ام‌دی‌اف از هر چوبی، از جمله پشت در چوبی اتاق یا روی میز چوبی برای تهیه این تخته سیاه استفاده کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، چیدمان اتاق کودک، تزئین اتاق کودک، تزئين اتاق كودك با طرح حيوانات تعداد بازديد: 1064 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز