Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:59

27
مرداد
اتاق فرزندتان را به مکانی دنج تبدیل کنید

اتاق فرزندتان را به مکانی دنج تبدیل کنید

هرگاه قصد مرتب کردن اتاق فرزندتان را دارید، از کمک او نیز بهره بگیرید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

اتاق کودک باید محلی باشد برای آرامش یافتن و دور شدن از هیاهوی زندگی روزانه. به همین دلیل، ایجاد فضایی که کودک بتواند در آن پس از روزی پر هیجان احساس مالکیت و امنیت کند ضروری است.

تقلید از بزرگ‌ترها
کودکان عاشق این هستند که احساس بزرگی کنند و از بزرگترها تقلید کنند. در نتیجه بهتر است در اتاق آنها از وسایلی که شبیه وسایل بزرگسالان هستند اما در اندازه کوچکتر استفاده کنید، نظیر یک صندلی دسته دار راحت یا یک کاناپه مخصوص کودکان. کتاب خانه و قفسه مخصوص مجلات را نیز به اتاق اضافه کنید تا کودک در آن احساس راحتی بیشتری کند.

از او کمک بگیرید
هرگاه قصد مرتب کردن اتاق فرزندتان را دارید، از کمک او نیز بهره بگیرید. بدین ترتیب او می‌داند هر وسیله‌ای دقیقا در کدام قسمت اتاق قرار دارد و لازم نیست هر بار از شما سوال کند.

حس از خود گذشتگی فرزندتان را تقویت كنید
هر چند وقت یکبار وسایل اضافی اتاق فرزندتان را از اتاق خارج کنید و در این رابطه نظر او را نیز جویا شوید. اگر به فرزندتان بگویید که اسباب بازی یا وسیله او قرار است به کودکی داده شود که از داشتن چنین وسایلی محروم است، حس از خود گذشتگی فرزندتان تقویت می‌شود و او احساس می‌کند کار مفیدی انجام داده است.

مكانی امن برای او ایجاد كنید
مکانی امن، مانند جعبه جواهرات یا یک کشوی دارای قفل فراهم کنید که فرزندتان بتواند اشیایی که از نظر او بسیار با ارزش هستند را در آن نگهداری کند. اگر فرزند‌تان دارای خواهر یا برادری است که دوست دارد از وسایل او استفاده کند یا برای مثال دفتر خاطرات او را بخواند، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای كودكان كم‌سن‌تر
وجود قفل بر روی در برای کودکانی که سن کمی دارند فکر خوبی نیست اما یک علامت «لطفا قبل از وارد شدن در بزنید» یا «ورود ممنوع» می‌تواند مفید باشد و به سایرین بفهماند که این مکان، مکانی شخصی است.

اجازه دهید فرزندتان در تزئین اتاق دخیل باشد  
شاید برای رنگ کردن دیوارها به او اعتماد نکنید، اما حتی کودکان کم سن و سال نیز می‌توانند وسایل تزئینی را رنگ کنند، یا یک کوسن درست کنند، یا در انتخاب یکی از وسایل اتاق سهیم باشند. تمام این کارها باعث ایجاد نوعی حس افتخار و غرور در کودک می‌شود و کودک برای نگهداری از وسایل اتاقش میل بیشتری پیدا می‌کند.

تمیز کردن اتاق را به او یاد دهید
به هم ریختگی در اتاق همه کودکان اتفاق می‌افتد اما به فرزندتان تمیز کردن اتاق را یاد دهید و از او بخواهید هر روز تختش را مرتب کند. اگر سن فرزندتان کم است، به او در انجام این کارها کمک کنید تا او احساس کند امور مربوط به خانه ساده و سرگرم کننده هستند. در آینده، این خود شما هستید که از نتایج این کار بهره‌مند می‌شوید.

مكانی برای پذیرایی از مهمان‌ها
صندلی‌های رنگ شده برای استفاده به عنوان میز کنار تخت یا مکانی برای پذیرایی از افرادی که مهمان اتاق کودک می‌شوند مفید هستند. رنگ‌های صندلی‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و مخلوط شاد و غیر رسمی ایجاد کنید.

یک اثر هنری شخصی خلق کنید
اجازه دهید با ایجاد یک اثر هنری شخصی، فرزندتان هویت خود را به نمایش بگذارد. کودک ممکن است بخواهد تصویر خود یا یک وسیله یا اسباب بازی را نقاشی بکشد. بوم نقاشی قیمت بالایی ندارد و در عین حال کودکان دوست دارند اثر هنری‌شان بر دیوار اتاقشان خودنمایی کند.

لوازم مورد نیاز
خودکار مخصوص پارچه
بوم نقاشی

روش كار
1– بوم نقاشی را بر روی یک روزنامه یا کاغذ باطله قرار دهید و به فرزندتان اجازه دهید طرح کلی را با استفاده از خودکارهای مخصوص پارچه بر روی بوم نقاشی خلق کند. این خودکارها شبیه خودکارهای معمولی هستند و استفاده از آنها ساده است.
2– هر گاه جوهر خودکار خشک شد، با یک اتو بر سطح بوم بکشید تا طرح ثابت شود.

نکته: پس از اتمام کار، تمام خودکارها را از دسترس کودک خارج کنید. در غیر این صورت ممکن است وسایل خانه دارای طرح‌های جدیدی شوند!

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، اتاق خواب کودک، چیدمان اتاق کودک، مرتب کردن اتاق کودک، تزئین اتاق کودک تعداد بازديد: 1028 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز