Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:50

22
تیر
پایه کتاب فیلی

پایه کتاب فیلی

الگوهای فیل را بر کاغذ پوستی بکشید، سپس اندازه آن را به دلخواه بزرگ کنید. الگو را بر روی چوب چند لایه قرار دهید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

بله درست است! شما فیل‌های صورتی می‌بینید. این دوستان خوشحال کمک می‌کنند کتاب‌ها در کتابخانه یا بر روی میز در جای خود ثابت بمانند.

ارتفاع هر پایه کتاب حدود 15 سانتی‌متر است، اما شما هر گاه که خواستید می‌توانید الگو را بزرگتر در نظر بگیرید تا اندازه آن برای کتاب‌های بزرگ و سنگین تر مناسب شود – اما به یاد داشته باشید که با بزرگ کردن الگو، پایه فیل نیز باید بزرگ‌تر شود.

لوازم مورد نیاز
 مداد و کاغذ پوستی، 1 سانتیمتر چوب چند لایه ضخیم، اره مویی (با یک تیغ صاف و یک تیغ پیچ دار)، کاغذ سنباده درجه متوسط، پر کننده چوب، دریل برقی و پیچ معمولی و مخروطی، پرایمر سفید، قلم مو، چسب چوب، 6 عدد پیچ بلند مخصوص چوب به اندازه 2/5 سانتیمتر، رنگ صورتی و مخصوص انواع چوب.

طرز كار
1– الگوهای فیل را بر کاغذ پوستی بکشید، سپس اندازه آن را به دلخواه بزرگ کنید. الگو را بر روی چوب چند لایه قرار دهید و دور آن را با یک مداد نوک نیز بکشید.

شما به دو بدن فیل و چهار گوش فیل نیاز دارید. همچنین چهار مستطیل در اندازه 15 در 7/5 سانتی متر برای پایه فیل‌ها نیز در نظر بگیرید.

2– چوب چند لایه را بر روی میز کار یا هر سطح محکم و امن دیگری قرار دهید و به آرامی به کمک اره مویی دور الگو را ببرید.

برای مستطیل‌ها از تیغ ساده استفاده کنید اما برای بدن فیل و انحناهای آن از تیغ پیچ دار کمک بگیرید.

3– ممکن است لبه چوب در قسمتی که با اره برش خورده است کمی نا هموار باشد.

در این صورت این قسمت‌ها را به آرامی به کمک کاغذ سنباده درجه متوسط صاف و هموار کنید. همچنین هرگونه ناهمواری در سطح چوب را نیز صاف کنید.

4– با استفاده از دریل برقی و پیچ معمولی قسمت‌هایی که می‌خواهید چشم فیل در آن قرار گیرد را سوراخ کنید.

حال یک لایه از پرایمر سفید بر تمام تکه‌ها بمالید و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن، چوب‌ها را بررسی کنید تا ناهمواری نداشته باشد.

در صورت وجود ناهمواری، آن را با کاغذ سنباده از بین ببرید. سپس یک لایه دیگر پرایمر بر روی آن بمالید. دوباره کاغذ سنباده بکشید.

حال با یک دستمال مرطوب تکه‌های چوب را پاک کنید و آن‌ها را برای رنگ صورتی آماده کنید.

5– مستطیل‌ها را به یکدیگر بچسبانید به گونه‌ای که دو نیم مستطیل نود درجه تشکیل شود. اجازه دهید چسب کمی خشک شود، سپس به کمک دریل و سر مخروطی آن دو سوراخ در محل اتصال دو چوب ایجاد کنید.

حال در هر سوراخ برای محکم نگه داشتن اتصال، یک پیچ چوبی نصب کنید. حال این قسمت را با مایع پر کننده چوب پر کنید و نهایتا با کاغذ سنباده سطح آن را صاف کنید.

6– گوش‌ها را به بدنه هر فیل بچسبانید و هر فیل را نیز به پایه اصلی بچسبانید. اجازه دهید چسب خشک شود. سپس از زیر، پاهای فیل را به پایه طبق روش قبلی پیچ کنید.

دو لایه رنگ صورتی به کل کار بزنید. پیش از لایه دوم اجازه دهید لایه اول خوب خشک شود.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، وسایل اتاق کودک، خلاقیت، تزئین اتاق کودک، ساخت پایه کتاب، پایه کتاب فیلی تعداد بازديد: 971 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز