Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:19

3
آبان
محفظه‌هایی برای اسباب بازی ها

محفظه‌هایی برای اسباب بازی ها

شما باید فرزندتان را تشویق کنید که خودش اتاقش را تمیز و مرتب کند.

 تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

داشتن فضای کافی برای نگهداری از وسایل یکی از ضروریات در هر اتاقی است و بسیاری از نداشتن این فضا ناراحت هستند، اما شما باید به یک تعادل در اتاق فرزندتان برسید. تعداد زیادی کمد و کشو بزرگ فرزند شما را به نگهداشتن وسایل غیر ضروری تشویق می‌کند. در عین حال هم اگر به اندازه کافی جا برای نگهداری از وسایل وجود نداشته باشد، اتاق همیشه نا منظم و به هم ریخته به نظر می‌رسد.

شما همچنین باید فرزندتان را تشویق کنید که خودش اتاقش را تمیز و مرتب کند. در کل سعی کنید به دنبال جعبه‌ها و قفسه‌هایی سبک و زیبا باشید که راحت قابل حمل باشند و بتوان هر چند وقت یکبار آنها را تعویض کرد، زیرا فرزند شما به تنوع نیاز دارد. سعی کنید با اضافه کردن برخی جزئیات آنقدر اتاق فرزندتان را راحت و زیبا بکنید که او خودش بخواهد از آن مراقبت کند و مسئولیتش را به عهده بگیرد.

کتاب‌ها، وسایل بازی و وسایل ورزشی می‌توانند اتاق کودکان را به مکانی کاملا نا منظم و به هم ریخته تبدیل کنند. اگر می‌خواهید به اتاق فرزندتان نظم ببخشید و مرتب کردن اتاق را کمی ‌راحت‌تر کنید، سعی کنید محفظه‌هایی برای نگهداری از اسباب بازی‌ها در درون وسایل اتاق طراحی کنید. ایده‌هایی که در ادامه به شما نشان می‌دهیم در عین حال که ظاهری خوب و آراسته دارد، به مرتب ماندن اتاق کمک بسیاری می‌کند.

برچسب‌ها را فراموش نکنید

کودکان دوست دارند تمام وسایل‌شان مکانی مشخص داشته باشد. پس بهتر است بر روی تمام جعبه‌ها، کشوها یا محل‌های نگهداری وسایل آنها، برچسبی بزنید و محتویات جعبه را مشخص کنید. حتی می‌توانید از خود کودک نیز کمک بگیرید، مثلا می‌توانید از او بخواهید بر روی یک تکه کاغذ و یا بوم کوچک یک نقاشی بکشد که به نوعی نمایانگر محتویات جعبه باشد.

هوشمندانه خرید کنید

برای خرید جعبه‌ها یا سایر وسایلی که به نحوی برای مرتب نگهداشتن اتاق ضروری هستند، به فروشگاه‌هایی بروید که این اجناس را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. برخی قفسه‌های پلاستیکی و سبک وزن برای قرار دادن کتاب و لوازم رایانه بسیار مناسب هستند. همچنین برخی آویزهایی که به دیوار نصب می‌شوند برای آویزان کردن کمربند، جواهرات و گل‌سرها مفیدند. جعبه‌های کوچک را فراموش نکنید. برخی از این جعبه‌های کوچک پلاستیکی کاربردهای فراوانی دارد.

از کد رنگ‌ها استفاده کنید

کودکان دوست دارند مفاهیم تازه را تجربه کنند. یکی از بهترین راه‌های تقویت این حس کودکان این است که تمیز کردن اتاقشان را برای آنها به یک بازی تبدیل کنید. برای طبقه‌بندی کردن وسایل اتاق آنها از رنگ‌ها استفاده کنید. مثلا اسباب‌بازی‌های نرم آنها را در کشوی زرد رنگ قرار دهید و لگو را در جعبه آبی‌رنگ. با این کار فرزند شما می‌داند که در هر کشو یا جعبه باید به دنبال چه چیزی باشد و اینکه هنگام مرتب کردن اتاق باید هر وسیله را در کدام رنگ جعبه قرار دهد. با بزرگ شدن فرزندتان، می‌توانید از حروف الفبا و برخی تصاویر برای  تشخیص دادن جعبه‌ها استفاده کنید. با این کار نه تنها ظرفیت‌های شناختی فرزند شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه زحمت شما نیز برای تمیز کردن اتاق او کمتر می‌شود.

وسایل قدیمی‌ اتاق را نو کنید

استفاده از وسایلی که کهنه و قدیمی ‌شده‌اند کار بسیار راحتی است. برای مثال کشوهای یک دراور قدیمی ‌یکی از بهترین گزینه‌ها برای انبار کردن وسایل در آنها است. کافی است این کشوها را از دراور خارج کنید و بیرون و درون آنها را با کاغذ رنگی چسب‌دار بپوشانید. اگر این کاغذها قابل شستشو باشند بهتر است. این کشوها را می‌توان به راحتی در مکان‌هایی از جمله زیر تخت قرار داد. در این کشوها می‌توانید انواع لباس، ملحفه و ... را قرار دهید. دسته این کشوها، به بیرون کشیدن آنها از زیر تخت کمک می‌کند.

محفظه‌ها را با اتاق هماهنگ کنید

وسایل کوچک از قبیل دراورهای کوچک را می‌توان به گونه‌ای تزئین و رنگ کرد که با دیوارها هماهنگی پیدا کنند. کافی است هر کشوی دراور را خارج کنید و آن را رنگ بزنید یا با کاغذ رنگی بپوشانید. قبل از این کار دستگیره‌ها را جدا کنید تا راحت‌تر کارتان را انجام دهید.

محفظه‌ای برای نگهداری از وسایل کوچک

برس مو، جوراب و سایر وسایل ریز و کوچک را در محفظه‌هایی پارچه‌ای که خودتان درست می‌کنید نگهداری کنید. کافی است یک تکه پارچه بزرگ انتخاب کنید. اشیای سنگین نیازمند پارچه‌های مقاوم‌‌تری مانند کتان هستند. تکه‌های کوچک‌تر پارچه را به پارچه اصلی بدوزید به گونه‌ای که سه طرف آن دوخته شود. پارچه‌ها را کمی بزرگ‌تر در نظر بگیرید تا پس از دوخته شدن بیش از اندازه کوچک نشوند. سپس یک دستگیره پارچه‌ای یا سیمی ‌به آن وصل کنید.

 

برچسب ها: کودک، اسباب بازی کودک، نگهداری وسایل کودک، اسباب بازی های کودک، بازی کودک تعداد بازديد: 1796 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز