Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:59

25
آذر
اتاق كودك را برای نوروز آماده كنيد

اتاق كودك را برای نوروز آماده كنيد

تغییر دکوراسیون اتاق فرزندتان نباید برای شما هزینه‌های هنگفتی برجای بگذارد.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

معمولا فرزندان ما در دکوراسیون اتاق‌شان نظری نمی‌دهند. اتاق آنها قبل از تولدشان آماده می‌شود و زمانیکه می‌خواهند اعمال نظر کنند، زمان رفتن به دانشگاه یا ازدواج آنها فرا می‌رسد! امروزه رنگ وسایل و دیوار اتاق کودکان مانند گذشته محدود به رنگ‌هایی مانند صورتی و آبی نیست. در ادامه ایده‌هایی نو برای دکوراسیون اتاق فرزندتان با رنگ‌هایی که از لحاظ جنسیتی خنثی باشند به شما ارائه می‌کنیم. 

خودتان دست به کار شوید  
فرقی نمی‌کند کدام قسمت کار را خودتان انجام می‌دهید؛ از رنگ زدن گرفته تا تهیه قاب عکس... شما می‌توانید بخش عمده‌ای از کارها را خودتان انجام دهید. با اینکار هم می‌توانید صرفه‌جویی مالی کنید و هم اینکه پس از اتمام کار احساس رضایت خوشایندی برایتان ایجاد می‌شود. برای رنگ کردن اتاق، می‌توانید هر دیوار را به رنگی خاص درآورید. با اینکار فضای اتاق روح بیشتری می‌گیرد و زیباتر می‌شود. همچنین می‌توانید برای تنوع بیشتر از کاغذ دیواری استفاده کنید. 

صرفه جویی مالی 
تغییر دکوراسیون اتاق فرزندتان نباید برای شما هزینه‌های هنگفتی برجای بگذارد. شما می‌توانید بسیاری از ابزار ضروری و وسایل تزئینی را در حراجی‌های فروشگاه‌ها یا اینترنت خریداری کنید. نگران عدم هماهنگی وسایل نباشید. فقط کافی است وسایلی که انتخاب می‌کنید از لحاظ رنگ با هم هماهنگ باشند.

اگر هم چنین نبود، بسیاری از وسایل را می‌توانید خودتان رنگ بزنید مانند میز، تخت و... . تغییر دکوراسیون اتاق کودک باید کاری شاد، دلپذیر و بدون استرس باشد. سعی کنید از اینکار لذت ببرید. در ادامه ایده‌هایی جدید به شما معرفی می‌کنیم.

قاب‌های خانگی

گاه بهترین و زیباترین چیزها رایگان هستند. لازم نیست برای خرید تابلو برای اتاق فرزندتان حساب بانکی خود را خالی کنید. کافی است نقاشی‌ها یا تصاویر مورد علاقه خود را با قاب‌هایی ساده قاب کنید. حتی می‌توانید جملات معروف و مورد علاقه خود را در رنگ‌های مختلف تایپ کرده و پرینت بگیرید، سپس آنها را قاب کنید. هر چه قاب‌ها رنگی‌تر باشند، فضای اتاق نیز شادتر می‌شود. 

یک تخت بسازید
اگر فرزندان شما بزرگ شده‌اند و تخت کوچک آنها بلا استفاده مانده است، می‌توانید پایه‌های تخت آنها را مانند تصویر کنار یکدیگر قرار دهید و خوشخواب آنها را نیز روکش کنید تا دوباره نو شوند. استفاده از بالش‌ها و کوسن‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های گوناگون بستگی به سلیقه خودتان دارد. با تهیه این تخت، نه تنها هزینه‌ای را متقبل نمی‌شوید، بلکه در فضای اتاق نیز صرفه جویی زیادی کرده‌اید. 

از کتاب برای تزئین اتاق نیز استفاده کنید
هر پدر یا مادری دوست دارد فرزندش به کتاب علاقه‌مند باشد. پس چه چیزی بهتر از اینکه از کتاب‌ها به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق استفاده شود؟ کتاب یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون اتاق است، زیرا معمولا در اتاق هر کودکی کتاب‌های زیادی وجود دارد. این کتاب‌ها را می‌توانید بر قفسه‌هایی ساده که خودتان رنگ می‌کنید قرار دهید. با اینکار نه تنها فضایی زیبا در اتاق فرزندتان ایجاد می‌کنید، بلکه او را به مطالعه نیز تشویق می‌کنید. 

خلاق باشید
در دکوراسیون اتاق، از خلاقیت و قوه تخیل خود و فرزندتان استفاده کنید. اثاث اتاق هر کدام می‌توانند بازگو کننده یک داستان باشند. برای مثال این دراور چوبی قدیمی ‌را به کمک مقداری رنگ به یک عنصر خیال‌انگیز در اتاق تبدیل کرده‌ایم. شما می‌توانید با سایر وسایل اتاق نیز چنین کاری را انجام دهید. 

یک اتاق کار کوچک ایجاد کنید
با افزایش سن کودکان، نیاز آنها به فضایی برای انجام تکالیف و پروژه‌های مدرسه بیشتر می‌شود. اگر در خانه چنین فضایی در اختیار ندارید، می‌توانید کمد دیواری اتاق او را به یک اتاق کار کوچک تبدیل کنید. کافی است در کمد را بردارید و تعدادی قفسه به دیوار کمد اضافه کنید. قطعا این فضا به یکی از محبوب‌ترین فضاهای اتاق فرزندتان تبدیل می‌شود. 

نقشه‌ها را فراموش نکنید
نقشه‌ها در همه جا وجود دارند و دسترسی به آنها راحت است. در عین حال استفاده از آنها راه مناسبی برای پر کردن یک دیوار بزرگ و خالی است. می‌توانید یک نقشه زیبا از کشور یا جهان را تهیه کنید و آن را قاب کرده و بر دیوار نصب کنید. چه لذتی از این بیشتر که در کنار فرزندتان بنشینید و نقاط مختلف جهان را به یکدیگر نشان دهید؟ 

وسایل قدیمی ‌را دوباره نو کنید
در خانه همه ما معمولا وسایل قدیمی‌ زیاد پیدا می‌شوند. شما می‌توانید به کمک کمی ‌رنگ و جلا این وسایل را دوباره نو کرده و از آنها در دکوراسیون اتاق فرزندتان استفاده کنید. اگر چنین وسایلی در خانه شما وجود ندارد، می‌توانید از مغازه‌های مخصوص و عتیقه فروشی‌ها آنها را تهیه کنید. 

پارچه‌ها دوست شما هستند
یکی از بهترین راه‌های استفاده از تکه‌های پارچه‌های بلا استفاده این است که آنها را به تابلوهایی کوچک تبدیل کنید! برای ساخت این کلاژ زیبا فقط کافی است مقداری پارچه و تعدادی حلقه چوبی در اختیار داشته باشید. سعی کنید از حلقه‌هایی با اندازه‌های گوناگون و پارچه‌هایی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید تا کلاژ شما شادتر شود.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، ایده های اتاق کودک، نوروز و اتاق کودک، قاب‌های خانگی تعداد بازديد: 769 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز