Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 20:31

18
آذر
دكوراسيون اتاق كودك

دكوراسيون اتاق كودك

قبل از خرید سبد یا جعبه، شما باید نیازهای فرزندتان را در نظر بگیرید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

این جزئیات هستند که فضای اتاق فرزند شما را از یک محیط کاربردی به یک محیط زیبا و خیال انگیز تبدیل می‌کنند. داشتن فضای کافی برای نگهداری از وسایل یکی از ضروریات در هر اتاقی است و بسیاری از نداشتن این فضا ناراحت هستند، اما شما باید به یک تعادل در اتاق فرزندتان برسید. تعداد زیادی کمد و کشو بزرگ فرزند شما را به نگهداشتن وسایل غیر ضروری تشویق می‌کند.

در عین حال هم اگر به اندازه کافی جا برای نگهداری از وسایل وجود نداشته باشد، اتاق همیشه نا منظم و به هم ریخته به نظر می‌رسد. شما همچنین باید فرزندتان را تشویق کنید که خودش اتاقش را تمیز و مرتب کند. در کل سعی کنید به دنبال جعبه‌ها و قفسه‌هایی سبک و زیبا باشید که راحت قابل حمل باشند و بتوان هر چند وقت یکبار آنها را تعویض کرد، زیرا فرزند شما به تنوع نیاز دارد. سعی کنید با اضافه کردن برخی جزئیات آنقدر اتاق فرزندتان را راحت و زیبا بکنید که او خودش بخواهد از آن مراقبت کند و مسئولیتش را به عهده بگیرد. 

چگونه سبدی برای نگهداری وسایل انتخاب کنیم؟

قبل از خرید سبد یا جعبه، شما باید نیازهای فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر فرزند شما سن کمی‌دارد، جعبه‌های کوچک و سبد که بتوان به راحتی آنها را حمل کرد گزینه مناسبی است، اما به تدریج و با رشد فرزندتان، او به فضای بیشتری برای نگهداری از کتاب‌ها، کامپیوتر و لوازم مدرسه نیاز خواهد داشت. به همین دلیل ترکیبی از قفسه‌ها، جعبه‌ها و سبدها برای مرتب کردن اتاق او ضروری خواهد بود. در انتخاب‌هایتان به نکات زیر توجه داشته باشید: 

جعبه‌های پلاستیكی

جعبه‌های پلاستیکی در رنگ‌های مختلف موجودند و شست و شوی آنها نیز راحت است. این نکته در رابطه با بهداشت اتاق کودکان بسیار اهمیت دارد. همچنین می‌توانید جعبه‌هایی خریداری کنید که قطعات آن نیاز به وصل کردن دارند. در این صورت اگر به آن جعبه نیازی نداشته باشید می‌توانید قطعات آن را جدا کرده و در جایی بگذارید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنید. 

نو كردن وسایل قدیمی

به دنبال وسایلی باشید که می‌توان با کمی ‌سلیقه و رسیدگی دوباره از آنها استفاده کرد. مثلا برخی میزها و کشوهای قدیمی ‌را می‌توان با کمی ‌رنگ زدن دوباره نو کرد و در گوشه‌ای از اتاق کودک از آن‌ها استفاده کرد. این میز می‌تواند محل مناسبی برای نگهداری وسایل کودک و قرار دادن اسباب بازی‌ها باشد. 

قفسه‌بندی اتاق

قفسه‌بندی اتاق کار هزینه‌بری نیست اما ممکن است فضای اتاق را کمی ‌دلگیر کنید. به همین دلیل شما می‌توانید از قفسه‌های تکی در گوشه و کنار اتاق استفاده کنید.
همچنیــن می‌تــوانید در قسمت‌های خالی دیوار از تکه‌های چوب به عنوان طاقچه استفاده کرده و وسایل تزئینی بر روی آن بچینید. 

گیره‌‌های چوبی

گیره‌های چوبی امکان خوبی برای آویزان کردن لباس‌ها برای شما فراهم می‌کنند. فقط فراموش نکنید که این گیره‌های باید خوب توسط دریل و پیچ به دیوار وصل شده باشند. این گیره‌ها را در ارتفاعی بچسبانید که قد فرزند شما به آن برسد.

نگهداری لباس‌ها

 آیا کمدی که در اتاق فرزندتان است ارزش نگه داشتن دارد؟ آیا واقعا کاربردی در اتاق فرزند شما دارد؟ معمولا کودکان نیازی به کمدهای بزرگ که بیشتر مناسب بزرگسالان هستند، ندارند. بسیاری از لباس‌ها را می‌توان به جای آویزان کردن تا کرد و در کشوها نگهداری کرد.

سعی کنید به جای کمد از قفسه‌ها استفاده کنید که کاربرد بیشتری برای اتاق کودکان دارند. برای لباس‌هایی که باید آویزان شوند نیز می‌توان از یک میله کوچک و فانتزی در گوشه اتاق استفاده کرد. اگر این میله چرخ داشته باشد بهتر است، زیرا می‌توانید راحت آن را جا به جا کنید. 

فضای پشت در

فضای پشت درها را فراموش نکنید. از این فضا می‌توانید برای آویزان کردن لباس‌ها استفاده کنید. کیسه‌های پارچه ای جیب دار نیز برای آویزان کردن از در کمد و قرار دادن جوراب یا گل سرها در آنها بسیار مناسب هستند. می‌توانید هر کدام از جیب‌ها را با برچسب‌های رنگی از دیگری جدا کنید و مشخص کنید که آن جیب مخصوص چه وسیله‌ای ‌است.

در کشوها و کمدها جعبه‌های کوچکی قرار داده تا به آنها نظم بیشتری دهید. با این کار لازم نیست هر روز صبح قبل از اینکه فرزندتان به مدرسه برود به دنبال وسایل گمشده او باشید.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، جعبه‌های پلاستیكی، نو كردن وسایل قدیمی، قفسه‌بندی اتاق، گیره‌‌های چوبی، نگهداری لباس‌ها، فضای پشت در تعداد بازديد: 860 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز