Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 13:53

2
دی
دكوراسيون اتاق كودك

دكوراسيون اتاق كودك

کشوهای دراور را خارج کرده و دسته‌ها را به کمک آچار پیچ گوشتی جدا کنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

دراورهای ساده را با طرح‌های دلخواه خود ظاهری نو ببخشید. ما طرح پوست گاو را انتخاب کردیم که برای طبیعت دوستان بسیار مناسب است. اما شما می‌توانید طرحی متناسب با طراحی کلی اتاق خود انتخاب کنید؛ مانند گل‌ها، ستاره‌ها و صدف‌ها. قبل از شروع به کار از یک تکه کاغذ  یا پارچه رنگی و طرحدار الهام بگیرید. زیرا باید طرح مورد نظر خود را ابتدا بر روی دراور بکشید.

ابزار مورد نیاز

آچار پیچ گوشتی
اسپری رنگ
سنباده
یک تکه پارچه
مداد
رنگ لاتکس
قلم مو
جلای مات و شفاف

روش كار

1– کشوهای دراور را خارج کرده و دسته‌ها را به کمک آچار پیچ گوشتی جدا کنید. دسته‌ها را بر روی یک تکه روزنامه قرار داده و با اسپری رنگ، به رنگ دلخواه خود درآورید. اجازه دهید کاملا خشک شوند.

2– سطح دراورها را کمی سنباده بکشید تا آمادگی پذیرش رنگ را پیدا کنند. با یک پارچه نمدار سطح مورد نظر را از گرده‌ها کاملا پاک کنید.

3– طرح منتخب خود را با استفاده از پارچه یا کاغذ مورد نظر به عنوان الگو، بر سطح دراور بکشید. ممکن است شما به کمک یک مداد نرم بتوانید طرح مورد علاقه خود را بدون استفاده از الگو بکشید. قبل از اینکار، طراحی شکل مورد نظر را بر روی یک کاغذ تمرین کنید.

4– با استفاده از قلم‌مو  و رنگ لاتکس، دور طرح را پر رنگ کنید. اجازه دهید خشک شود. در صورت نیاز، یک لایه دیگر رنگ بزنید. در نهایت با دو لایه جلای مات از طرحتان محافظت کنید.

نکته: شاید شما ترجیح بدهید به جای رنگ زدن دستگیره‌ها، آنها را عوض کنید. می‌توانید دستگیره‌های جدیدی بر دراور نصب کنید و طرح خود را متناسب با آنها بکشید. مثلا می‌توانید از یک دستگیره گرد به رنگ زرد روشن به عنوان مرکز گل استفاده کنید و دور آن گلبرگ‌هایی با رنگ‌های شاد بکشید.

نکته‌ای از طراح: اگر قبل از کشیدن طرح بر  روی کشوها می‌خواهید سطح آن را رنگ بزنید، ابتدا با استفاده از کاغذ سنباده سطح مورد نظر را کاملا سنباده بکشید. سپس یک لایه آستر با پایه آب و نهایتا دو لایه رنگ لاتکس بر سطح کشو بزنید.

 

برچسب ها: خلاقیت، تزئین اتاق کودک، دكوراسيون اتاق كودك، طراحی روی دراور، کمد کودک تعداد بازديد: 878 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز