Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:33

18
آذر
پیشنهادهایی برای اتاق کودک

پیشنهادهایی برای اتاق کودک

تعدادی گیره به پشت در نصب کنید. این گیره‌ها کاربردهای بسیاری دارند.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

اتاق کودکان را در هر سنی که قرار دارند می‌توانید با ایده‌های زیر طراحی و تزئین کنید. فرقی نمی‌کند فرزند شما کوچک یا نوجوانی در سن بلوغ باشد. یک طراحی مناسب و اصولی برای اتاق کودک و تزئیناتی زیبا باعث می‌شود وسایل بازی یا تکالیف مدرسه آنها کمتر در جاهایی غیر از اتاق خودشان پخش شود.

ابتدا با پیدا کردن ایراد اتاق شروع کنید– مانند جعبه اسباب بازی که اسباب بازی‌ها از آن سرازیر شده‌اند یا لباس‌هایی که کوچک شده‌اند یا وسایل بازی کوچکی که در گوشه و کنار اتاق کودک شما پخش شده‌اند. از ایده‌های ما برای باز سازی فضای خانه خود استفاده کنید. 

بهار بهترین زمان برای تمیز کردن خانه است (حتی اگر بچه‌های شما مدرسه نمی‌روند). در نتیجه حتما روزی را برای این کار در نظر بگیرید. 

بعد از هر مناسبت– مانند تولد فرزندتان یا سال نو– با توجه به اینکه کودکان معمولا هدایایی دریافت می‌کنند، شما می‌توانید یکسری از لوازم بلا استفاده فرزندانتان را به موسسات خیریه ببخشید. 

تمیز کردن و تفکیک اثاثیه را به کمک فرزندانتان انجام دهید. حداقل بخشی از کار را به فرزندتان بسپارید. همچنین بر تصمیمات خود مصمم باشید و اگر قصد دارید از دست وسیله‌ای خلاص شوید، تصمیم خود را اجرا کنید. 

حتی کوچک‌ترین وسایل را نیز نادیده نگیرید. زیر تخت، کمد و پشت درها را به دقت بررسی کنید. 

تعدادی سبد نو برای نگهداری اسباب بازی‌ها تهیه کنید. اگر این سبدها چرخ‌دار باشند بهتر است زیرا می‌توانید آنها را به راحتی جا به جا کنید. از هر سانتی‌متر به خوبی استفاده کنید. برای قسمت‌های به هم ریخته اتاق برنامه‌ریزی کنید.

تخت‌های کشودار خریداری کنید یا اگر تخت‌های شما در حال حاضر کشودار نیستند، می‌توانید جعبه‌هایی مشابه کشو خریداری کرده و آن را زیر تخت جا سازی کنید تا وسایل خود را در آن بگذارید. 

از فضای بالای تخت با نصب چند قفسه استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که ارتفاع و محل آن باید مناسب باشد. اینگونه قفسه‌ها برای نگهداری کتاب بسیار مناسب هستند. 

آیا می‌توانید یك قفسه یا کمد باریک در کنار پنجره نصب کنید؟ با اینکار نظم خاصی به اتاق نوجوانان می‌دهید. 

با قرار دادن یک صندوقچه یا حتی یک جعبه پلاستیکی در انتهای تخت هر چه بهتر از فضا استفاده کنید. 

تعدادی گیره به پشت در نصب کنید. این گیره‌ها کاربردهای بسیاری دارند.

یك تخته ساده و طاقچه مانند بر یک دیوار خالی نصب کنید. سپس لباس‌های کودکی فرزند خود را به گونه ای تزئینی از آن آویزان کنید. برای زیبایی بیشتر می‌توانید از چوب لباسی‌های چوبی استفاده کنید. 

اطراف سطل‌ها و سبدهای اتاق را با پارچه‌های زیبا بپوشانید تا ظاهری بهتر پیدا کنند.

لباس‌هایی که برای فرزندانتان بزرگ هستند را فعلا جمع کنید. هر چه کمدها و کشوها خلوت‌تر باشند، کنترل آنها راحت‌تر خواهد بود. 

اگر قصد تهیه اثاثیه و مبلمان جدید برای اتاق فرزند خود را دارید، حتما نوعی را انتخاب کنید که زوایای تیزی نداشته باشد. همچنین تا جایی که می‌شود سعی کنید وسایل را به دیوار نصب کنید تا از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنید.

رنگ‌ها و طرح‌های شاد و مفرح در کودکان شما نشاط و هیجان خاصی ایجاد می‌کنند. پس در فکر خرید وسایلی با این مشخصات باشید. 

با ساخت یک سبد و میز مشخص برای بازی، مکانی مشخص برای بازی کودکان ایجاد کنید تا ریخت و پاش‌های آنها به قسمت خاصی محدود شود. 

برخی وسایل را با انتخاب رنگی خاص یا نصب برچسب بر روی آنها منظم کنید.

با انتخاب یک رنگ خاص برای مدرسه و یک رنگ خاص برای وسایل خانه شروع کنید. سپس جعبه‌ها، سبدها، فایل‌ها و کیف‌هایی به همان رنگ‌ها خریداری کنید و وسایل فرزندتان را مرتب کنید.

با استفاده از برچسب‌ها یا پرینت کردن نام فرزندتان از رایانه، نام او را بر تمام وسایل شخصی‌اش بچسبانید. 

لیبل‌های مخصوص چمدان نیز گزینه مناسبی برای نامگذاری اشیا هستند و ظاهری خاص و متفاوت به آنها می‌بخشند. 

یک دراور قدیمی ‌را با رنگ کردن هر کشوی آن به رنگی خاص دوباره نو کنید. می‌توانید در رنگ کردن درارو، رنگ‌های خاصی را که در نکته 17 به آن اشاره شد در نظر بگیرید و لباس‌هایی که کودک شما روزانه از آنها استفاده می‌کند را نظم بخشید. 

آیا نمی‌خواهید دراور را رنگ کنید؟ اشکالی ندارد. می‌توانید به جای رنگ کردن دراور با نصب روبان‌های رنگی بر دسته کشوها، وسایل را از یکدیگر تشخیص دهید. 

یک مکان یا سبد مخصوص برای لوازمی‌ که می‌خواهید به موسسات خیریه دهید در نظر بگیرید. وسیله یا لباسی كه دیگر به درد شما نمی‌خورد را به موسسه خیریه بدهید.

تعداد زیادی گیره در مکان‌های مناسب نصب کنید. فقط توجه داشته باشید که ارتفاع آنها باید به گونه‌ای باشد كه کودکان نیز به آن دسترسی داشته باشند. 

قسمت داخلی درِ کمد را برای نصب گیره به کار گیرید. این گیره‌ها برای نصب کیف و کلاه و سایر وسایلی که احتمال گم شدن آنها زیاد است، بسیار مناسب‌اند. 

با نصب یک میله اضافی در کمد کودکان، فضای بیشتری برای آویزان کردن لباس‌ها ایجاد کنید.

با استفاده از تعدادی گیره لباس، لباس‌هایی را که معمولا با هم می‌پوشید به هم وصل کنید. مثلا اگر جوراب شلوار یا  کمربند خاصی را همیشه با لباس مخصوصی می‌پوشید، آنها را به هم وصل کنید تا دیگر آنها را گم نکنید و برای پیدا کردن آنها وقتتان تلف نشود!

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق کودک، وسایل اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، پیشنهادهای اتاق کودک تعداد بازديد: 872 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز