Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:53

25
آذر
كمد با طرح نو

كمد با طرح نو

یک برگ کاغذ پوستی روی طرح مورد علاقه خود قرار دهید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

این کاردستی آسان بهترین راه برای ایجاد کمی‌تنوع و هیجان در ظاهر یک کمد ساده است. با این‌کار شما می‌توانید کمدهای قدیمی‌خود را نو کنید که و به راحتی از آن در اتاق کودک استفاده نمایید. در انتخاب طرح و رنگ حتما به رنگ کلی اتاق نیز توجه داشته باشید تا کمد با رنگ اتاق هماهنگی پیدا کند.

ما ترجیح دادیم از طرح قلب و گل استفاده کنیم، اما شما می‌توانید از طرح‌هایی همچون سفینه فضایی، کشتی یا حیوانات نیز استفاده کنید. طرح‌های ساده در عین تاثیر بصری بیشتر، راحت‌تر و تمیزتر بریده می‌شوند.

ابزار مورد نیاز 
کاغذ پوستی
مداد نرم
قیچی یا کاتر
کاغذ چسبی طرح‌دار و رنگی 

مراحل انجام كار
1– یک برگ کاغذ پوستی روی طرح مورد علاقه خود قرار دهید (ما طرح قلب را انتخاب کرده‌ایم) و طرح را با مداد بر روی کاغذ بکشید. سپس آن را ببرید تا یک الگو حاصل شود. اگر طرح منتخب شما کوچک است ابتدا آن را به وسیله یک دستگاه کپی بزرگ‌تر کرده، سپس الگوی آن را تهیه کنید، زیرا طرح‌های بزرگ‌تر تاثیر بیشتری در فضای کلی اتاق دارند.

2– الگو را روی کاغذ چسبی قرار دهید، اطراف آن را با مداد بکشید سپس به کمک یک قیچی تیز آن را به دقت ببرید. اگر می‌خواهید طرح شما تمیز‌تر باشد، از کاتر استفاده کنید. فراموش نکنید که هنگام کار با کاتر، طرح را روی یک تخته مخصوص یا یک دسته روزنامه باطله قرار دهید تا به سطح زیر دست‌تان آسیبی وارد نشود.

3– طرح قلب را روی کمد قرار دهید. آنقدر آن را جا به جا کنید تا محل مناسب را پیدا کنید. سپس پشت کاغذ چسب‌دار را بکنید و آن را محکم روی سطح کمد بچسبانید. بقیه برچسب‌ها را نیز به همین ترتیب روی کمد بچسبانید.

نکته: برای ایجاد یک طرح کلی متوازن، قبل از اینکه پشت برچسب‌ها را بکنید، محل مناسب آنها را به کمک یک مداد مشخص کنید. ترکیب طرح‌ها با اندازه‌های مختلف زیبا و هیجان انگیزتر است.

پیشنهاد جایگزین: می‌توانید به جای اینکه خودتان طرح درست کنید، طرح‌های مورد علاقه خود را مستقیما از یک تکه کاغذ دیواری ببرید و سپس به کمک چسب معمولی یا چسب مخصوص کاغذ دیواری آن را روی درِ کمد بچسبانید. توجه داشته باشید که معمولا اطراف این طرح‌ها بعد از مدتی لوله می‌شوند یا تاب می‌خورند.

برای جلوگیری از این اتفاق، پس از اینکه همه طرح‌ها را چسباندید، یک لایه لاک الکل روی آنها بزنید. این شیوه معمولا روی سطوح سفید و رنگ‌زده بهتر جواب می‌دهد. رنگ کردن چوب درخت کاج یا بلوط نیز راحت است؛ به شرطی که مقدمات آن فراهم شود. ابتدا سطح کمد را کاملا سمباده بکشید تا جلای قبلی آن از بین برود.

سپس به کمک آب و صابون یا یک شوینده دیگر سطح کمد را بشویید. ابتدا رنگ پایه را به چوب بزنید. و بعد آن را با رنگ مخصوص چوب یا رنگ چندکاره رنگ کنید (رنگ اکریلیک یا رنگ‌هایی با پایه آب نسبت به سایر رنگ‌ها بوی کمتری داشته و کار با آن‌ها راحت‌تر است). در صورت تمایل از رنگ مخصوص چوب استفاده کنید که کار با آن بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است. معمولا این گونه رنگ‌ها ظاهری سنتی و روستایی به چوب می‌بخشند.

 

برچسب ها: دکوراسیون اتاق کودک، وسایل اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، کمد اتاق کودک، تزئینات اتاق کودک تعداد بازديد: 1076 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز