Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:46

29
اسفند
۵ سوالی که کودک شما را باهوش می‌کند!

۵ سوالی که کودک شما را باهوش می‌کند!

به عنوان یک پدر و مادر دوست داشتنی، ایجاد ذهنیت و نگرش صحیح در فرزندان مهم است. هر دو نحوه تفسیر کودک شما از جهان را تعیین می‌کنند.

به گزارش سایت طلا،  به عنوان یک پدر و مادر دوست داشتنی، ایجاد ذهنیت و نگرش صحیح در فرزندان مهم است. هر دو نحوه تفسیر کودک شما از جهان را تعیین می‌کنند؛ و پرسیدن سوالات صحیح رفتاری را تشویق می‌کند که تغییر مثبتی به همراه داشته باشد و همچنین امکان استفاده بهینه از منابع موجود را فراهم کند.

یکی از راه‌های تشویق کودکان برای ایجاد طرز فکر و تمرین مثبت این است که صادقانه با آن‌ها صحبت کنید و از آن‌ها س سوالات اصلی بپرسید. این در مورد این نیست که به آن‌ها بگویید چه کاری انجام دهند. این در مورد توضیح دادن ارزش زندگی مثبت برای آن‌ها و بهترین استفاده از آنچه که در گذشته دارند، است.

برای تشویق گفتگو و کمک به آن‌ها در پرورش ذهنیت سالم، این سوالات متفکرانه را از فرزندان خود بپرسید. برخی از این سوالات ضمن یادگیری درک بهتر آن‌ها به شما کمک می‌کند تا رابطه خود را با فرزندان خود تقویت کرده و با آن‌ها پیوند برقرار کنید.

۱. به نظر شما کدام پنج کلمه شما را به بهترین وجه توصیف می‌کند؟

این سوالات کودکان را به سمتی سوق می‌دهد که آن‌ها خودشان را بشناسند و تصوری از دیگران درباره آن‌ها دارند. این یک چارچوب مرجع مناسب برای کودک شما در جایی که در دنیای کوچک خود قرار دارد، می‌دهد، که برای قالب سازی تصویر مناسب از خود مهم است.

۲. انجام دادن چه کاری باعث می‌شود بیشتر احساس خوشبختی کنید؟

بعضی از کودکان می‌گویند انجام بازی‌های ویدیویی باعث احساس خوشبختی در آن‌ها می‌شود که در واقع بسیار خوب است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که در واقع بسیاری از مزایای روانی بازی وجود دارد. بازی حتی اگر همسران با هم مشارکت داشته باشند به هم نزدیکتر می‌شود.

خوشبختی خوشبختی

هدف این سوال این است که توجه کودک خود را به چیز‌هایی معطوف کنید که احساس خوشبختی در او ایجاد می‌کند و چشم خود را به این واقعیت باز کنید که می‌تواند فعالانه انتخاب کند تا وقت صرف شده در آن فعالیت‌هایی را که باعث شادی او می‌شوند، افزایش دهد. امیدوارم که این امر به او بیاموزد که فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها و حتی مشاغلی را دنبال کند که بعداً در زندگی شادتر باشند.

۳. چه کاری می‌دانید چطور می‌توانید به دیگران بیاموزید؟
این سوالات درمورد آموزش دادن به بچه‌ها است که زندگی همه شما و علایق شخصی شما و آنچه می‌توانید از دیگران بگیرید نیست. زندگی مربوط به همه ما است و آنچه می‌توانیم برای کمک به یکدیگر انجام دهیم.

کودک کودک

این سوالات به کودک شما کمک می‌کند احساس قدرت و ارزش داشته باشد. این به او یادآوری می‌کند که او خاص است و چیزی برای ارائه دارد. وقتی کودک شما احساس خاص بودن می‌کند و می‌داند که چیزی برای ارائه دارد، باعث ایجاد اعتماد به نفس و ارزش والایی می‌شود و همچنین یادگیری را ترغیب می‌کند.

۴- بهترین و بدترین اتفاقی که برای شما افتاده چیست؟

زندگی همه گل و بلبل نیست، و از طرفی همیشه هم بدبختی نیست. زندگی ترکیبی از تجربیات خوب و بد است و همین مسئله آن را بسیار هیجان انگیز می‌کند.

بچه‌ها باید این واقعیت را زود درک کنند، بنابراین از نظر ذهنی آماده زندگی هستند. سوال در مورد جهت دهی به این آگاهی است. این به فرزند شما کمک می‌کند تا درک کند (از تجربه خودش) که چیز‌های بد برای همیشه دوام ندارند.

۵- از بهترین / بدترین اتفاقی که برای شما افتاده چه چیزی یاد گرفتید؟

یک گفته قدیمی می‌گوید تجربه بهترین معلم است، که درست است. مهم است که بچه‌ها از تجربیات خودشان (چه خوب و چه بد) و همچنین از تجربیات دیگران، از جمله والدین خود، درس بگیرند.

برچسب ها: کودک، روانشناسی کودک، تربیت کودک، آی کیو، ضریب هوشی تعداد بازديد: 407 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز