Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:22

26
آذر
بازی های نیکوکاری کودکان

بازی های نیکوکاری کودکان

در همه جوامع و در طول تاریخ کار نیک و کمک به نیازمندان و به طور کلی مهربانی و بخشندگی یک ارزش تلقی می‌شود و این گونه کارها که به شکل‌های مختلف بروز می‌کند داوطلبانه صورت می‌گیرد.

اعظم حاج یوسفی

 

البته در ظاهر نیکوکاران دستمزدی دریافت نمی‌کنند، اما در واقع بیشترین سود نصیب آنان می‌شود.

تغییر طرز تفکر، اعتماد به نفس و حس نوعدوستی انسان را به خودباوری و آرامش می‌رساند.

بنابراین حفظ این فرهنگ ارزشمند و انتقال آن به کودکان از اهمیت به سزایی برخوردار است که متاسفانه این روزها این فرهنگ غنی و ارزشمند در حال رنگ باختن و با کم رنگ شدن حس نوعدوستی فقر رو به گسترش و اگر چنین پیش رود در آینده‌ای نه چندان دور باید نوعدوستی و نیکوکاری را صرفا در متون گذشته جستجو کرد.

از آنجا که کودکان امروز بزرگان جامعه فردا هستند و آینده در دستان آنان است لازم است تلاش کنیم فرهنگ نیکوکاری را در بین این گروه ترویج و در کنار همه دانش‌هایی که به آنان می‌آموزیم، دانش مهربانی و نیکی را نیز اضافه کنیم، چرا که فرزندان ما حتی اگر دانشمند هم بشوند، اما نیکوکار و نوعدوست نباشند، به درد بشریت نخواهند خورد.

در این راستا در قالب بازی نیکوکاری با کودکان سعی داریم آنها را با مشکلات موجود در جامعه (آسیب‌ها) آشنا کنیم و از آنها در حل این مشکلات یاری بخواهیم.

بازی‌های نیکوکاری کودکان نیکوکار موعود ایرانیان

این بازیها با شعار ما می‌خواهیم دنیایی بهتر بسازیم انجام می‌شود و هدف آشنایی کودکان در روند رشد با مشکلات جامعه و تشویق کودک به شرکت در انجام فعالیت‌های داوطلبانه و خیر‌خواهانه می‌باشد.

بازی نیکوکاری این دفعه

ما در کلاس نیکوکاری دور هم جمع شدیم و در مورد اهمیت بازیافت صحبت کردیم و پس از بحث و تبادل نظر تصمیم گرفتیم تا یک بازی خوب انجام داده و با آن خیلی‌ها را خوشحال و به ساختن دنیایی بهتر کمک کنیم.

بازی شروع شد و قرار شد هر یک از کودکان و نوجوانان نیکوکار به انجام تکلیف نیکوکاری که جمع‌آوری مواد بازیافتی بود، بپردازند.

ما تکلیف‌مان را به خوبی انجام دادیم و پس از مدتی کلی مواد بازیافتی جمع‌آوری کردیم (از جمله درب‌های پلاستیکی بطری‌ها).

ما مواد بازیافتی را تحویل مراکز جمع‌آوری کننده این مواد داده و با درآمد حاصل از آنها برای پرنده‌ها دانه گندم تهیه کردیم.

کودکان نیکوکار دانه‌ها را بسته‌بندی کردند و هر کدام مسئول شدند تا در روزهای سرد برای پرنده‌ها دانه بریزند.

این نیکوکاران کوچک تعدادی از این بسته‌ها را هم بین دوستان خود تقسیم و از آنها نیز خواستند در این بازی شرکت کنند.

ما با این بازی هم به اهمیت موضوع بازیافت پی بردیم و هم به پرنده‌ها مهربانی کردیم.

ما با این بازی‌ها به حس خوبی می‌رسیم.

منتظر بازی‌های بعدی ما باشید...

کودکان‌تان را به ما پیوند دهید.

هر ماه با پیگیری این صفحه از مجله، شما نیز با کودک‌تان در منزل به بازی نیکوکاری پرداخته و از انجام فعالیت‌های خیرخواهانه کودک‌تان عکس گرفته و برای ما ارسال نمایید.

بهترین تصویر در این صفحه از مجله و سایت موسسه کار خواهد شد.

موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان

ایمیل: www.mehrbany.com

آدرس دفتر مرکزی: شهرک اکباتان، فاز دو، بلوک یازده، بین ورودی دو و سه.

تلفن: ۴۴۶۵۶۶۳۱

لینک کانال تلگرام موسسه: Moud_Iranian_Charity@

 

برچسب ها: تربیت کودک، مواد بازیافتی، بازیافت، آموزش نیکوکاری به کودک، کودک نیکوکار، بازی های نیکوکاری، نیکوکاران کوچک، موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان تعداد بازديد: 1230 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز