Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:52

26
تیر
تربیت كودكان باهوش تر

تربیت كودكان باهوش تر

همه والدین دوست دارند کودکانی باهوش، زرنگ و با قدرت یادگیری بالا داشته باشند. اما چه عواملی به افزایش هوش کودک کمک می‌کنند؟ این مقاله را حتما بخوانید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه کودک

 

برای آنكه آمادگی فرزندتان برای یادگیری بیشتر شود و در پیش دبستانی و دبستان عملكرد بهتری داشته باشد، این پنج نكته را مورد توجه قرار دهید:

1- با معلم كودكتان دوست شوید

برخی از والدین سالی 3-2 بار با معلم فرزندشان حرف می زنند، در حالیكه اگر تعداد این ملاقات ها بیشتر شود، رابطه بهتری نیز بین كودك و معلم برقرار می شود پس گاهی اوقات سری به او بزنید از او تشكر و قدردانی كنید.

قرار نیست برای او هدایای گرانبها بخرید، فقط باید ارتباط خود را با او افزایش دهید.

2- خاموشش كنید

تكنولوژی كمك زیادی به آموزش می كند اما گاهی اوقات می تواند كودكان را انفعالی و تاثر پذیر كند و حتی برای والدین نیز استرس زا باشد.

روشن كردن تلویزیون با یك دكمه كوچك اتفاق می افتد ولی بهتر است این كار كوچك و ساده را انجام ندهید و زمان تماشای تلویزیون و استفاده از انواع بازیهای رایانه ای و ویدوئی را محدود كنید.

3- از امور مربوط به مدرسه فرزندتان مطلع شوید

اگر نمی توانید در انجمن های مدرسه به طور مرتب شركت كنید و یا اینكه نماینده مادران كلاس باشید، می توانید با فرستادن یك ایمیل از خانه برای سایر والدین و یا تماس گرفتن با آنها مطلع شوید كه چه اتفاقاتی در مدرسه رخ می دهد و یا اینكه قرار است بچه ها چه برنامه ای داشته باشند.

4- زمان بیشتری را با هم بگذرانید

مهم نیست كه چه غذایی روی میز شام برای خوردن دارید، چیزی كه اهیمت دارد زمانی است كه شما در كنار هم سپری می كنید.

وقتی كه به عنوان یك خانواده كنار هم می نشینید و لحظاتی را بدون بحث و اختلاف با هم سپری می كنید، در واقع گام مهمی را در جهت شكوفائی توانایی های او و بالا بردن عملكرد او در مدرسه بر می دارید.

5- با فرزندتان بلند بلند كتاب بخوانید

كنار فرزندتان بنشینید و با او بلند بلند از روی یكی از كتابهایش بخوانید. اینكار راحتی تا 30 دقیقه هم ادامه دهید. زمانی كه به این كار اختصاص می دهید بستگی به شرایط و موقعیت خودتان و او دارد.

كم كم اینكار را به یك عادت تبدیل كنید. كودكان لذت زیادی از كتاب خواندن با شما می برند.

 

برچسب ها: روانشناسی کودک، تربیت کودک، کودک باهوش، هوش کودک، کودک و کتاب، پیش دبستانی، یادگیری کودک، پرورش فرزندان، دبستان تعداد بازديد: 897 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز