Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 11:07

26
فروردین
مراقبت از كودكان در تابستان (2)

مراقبت از كودكان در تابستان (2)

رعایت نكات مربوط به ایمنی و حفظ سلامت جان كودكان ابتدا از خانه شروع می‌شود. اگر پدر و مادرها به این مسأله كمی بیشتر توجه كرده و در مورد آن به كودكان خود هشدار دهند.

 

استخرها و حوضچه‌ها باید حتماً حصار داشته باشند و دست‌كم تا 5 فوت هم بلندی دیوار باشد. یك كودك می‌تواند بدون هیچ سر و صدا و گریه‌ای درون یك استخر بیفتد و خفه شود. اگر قصد قایق‌سواری دارید،‌ حتماً برای كودك خود از جلیقه نجات استفاده كنید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز مسائل و مشكلات مربوط به خود را دارد؛ مثل خستگی و فرسودگی زیاد و آسیب رسیدن به پوست در اثر اشعه‌های زیانبار خورشید. وقتی كه كودكان برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست می‌دهند و این مسأله باعث سستی و بی‌حالی آنها شده و پوست‌شان ملتهب می‌شود.

در این گونه مواقع هر 30 دقیقه یك بار به او مایعات بدهید و حتماً با پزشك متخصص تماس بگیرید. البته فقط كودكان در برابر نور و گرمای زیاد آسیب‌پذیر نیستند، این اتفاق برای بزرگ‌ترها نیز می‌افتد. هر چه كودك در سال‌های اولیه عمرش بیشتر در معرض نور شدید خورشید باشد، در سنین بزرگسالی بیشتر در معرض خطر سرطان پوست خواهد بود.

باید به كودكان آموزش داد تا هنگام قرار گرفتن در چنین شرایطی حتماً از كرم ضدآفتاب استفاده كنند. این كار را فقط به روزهای گرم تابستان محدود نكنید، بلكه در روزهای دیگر و خصوصاً موقع اسكی نیز از كرم ضد آفتاب استفاده نمایید. كودكان در حین بازی كردن تحت تأثیر خشونت‌های حركتی آسیب می‌بینند؛ مثلاً در حال دوچرخه‌سواری، اسكیت و خصوصاً هنگام بازی در پارك‌ها با وسایل بازی مثل سرسره و تاب.

كودكان بزرگ‌تر به كودكان كوچك‌تر آسیب می‌رسانند و كوچك‌ترها كه توان دفاعی كمتری دارند، در برابر حركات عجولانه بچه‌های بزرگ‌تر، بی‌دفاع می‌شوند. در چنین مواقعی بهترین كار استفاده از زانوبند و آرنج‌بند برای بچه‌های كوچك‌تر است تا در حین بازی آسیب نبیند.

باید به كودكان خود آموزش دهید تا هنگام دوچرخه‌سواری حتماً كلاه محافظ سر كنند. همه ساله تعداد زیادی كودك جان خود را در اثر دوچرخه‌سواری از دست می‌دهند. از هر 10 كودك، 9 نفر به هنگام دوچرخه‌سواری كلاه ایمنی به سر ندارند. آموزش استفاده از كلاه ایمنی تا 85 درصد از حوادث و رویدادهای تلخ در این مورد جلوگیری خواهد كرد.

رعایت نكات مربوط به ایمنی و حفظ سلامت جان كودكان ابتدا از خانه شروع می‌شود. اگر پدر و مادرها به این مسأله كمی بیشتر توجه كرده و در مورد آن به كودكان خود هشدار دهند، كودكان به سرعت پیغام آنها را دریافت می‌كنند. نوجوانان و جوانان با مشاهده كردن یاد می‌گیرند.

اگر نزدیك‌ترین الگوهایشان در زندگی، یعنی پدر و مادر، خواهر و برادر بزرگ‌تر، پدربزرگ و مادربزرگ و... به این نكات ایمنی بی‌توجه باشند، آنها نیز این مسائل را نادیده می‌گیرند. در تمام خانه‌ها باید یك جعبه كمك‌های اولیه وجود داشته باشد و اهالی خانه با كمك‌های اولیه آشنایی داشته باشند. فراموش نكنید كه: ایمنی خانواده خودبه‌خود و اتفاقی به وجود نمی‌آید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- مراقبت از كودكان در تابستان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بازی کودکان در تابستان، مشکلات کودکان در تابستان، کلاس های تابستانی، آموزش کودکان در تابستان، محافظت از کودکان در تابستان، حفظ سلامت کودکان در تابستان، ایمنی کودکان در تابستان تعداد بازديد: 384 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز