Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:50

1
اسفند
اصول گردش و خريد با كودكان (2)

اصول گردش و خريد با كودكان (2)

محدوده بازی را به روشنی برای كودكتان مشخص كنید. اگر لازم باشد می‌توانید روی دیوار حیاط را علامت رنگی بزنید تا بداند كجاها می‌تواند بازی كند. آزادی كودك را به تدریج كه بزرگتر شد و توانست از خودش مراقبت كند بیشتر كنید.

وقتی كودك شما در حیاط نمی‌ماند و به خیابان می‌رود
بعضی از كودكان وقتی از محیط خانه بیرون می‌روند گمان می‌كنند وارد یك محوطه بزرگ بازی شده‌اند و هیچ محدوده‌ای در كار نیست و می‌توانند در را باز كنند و برای بازی به كوچه یا خیابان هم بروند. حتی اگر محله شما امن باشد شما باید برای بازی كودك محدوده مشخص كنید و به او تاكید كنید كه نباید به هیچ عنوان از محدوده خارج شود.

در عین حال خودتان هم باید مدام به او سركشی كنید تا هر لحظه كه بخواهید بدانید او كجاست و چه می‌كند. تا وقتی كه كودك نتواند احساس مسئولیت كند باید او را مجبور كنید تا از قوانین شما اطاعت كند. وقتی به كودك آموزش می‌دهید باید او را وادار كنید كه قوانین را برایتان تكرار كند تا مطمئن شوید برداشت او از صحبت‌های شما درست است.

محدوده بازی را به روشنی برای كودكتان مشخص كنید. اگر لازم باشد می‌توانید روی دیوار حیاط را علامت رنگی بزنید تا بداند كجاها می‌تواند بازی كند. آزادی كودك را به تدریج كه بزرگتر شد و توانست از خودش مراقبت كند بیشتر كنید. البته همه كودكان مانند هم نیستند. هوش و توانمندی‌های كودكان باهم فرق دارد و در این آموزش‌ها باید آنها را در نظر داشته باشید وگرنه كودكتان از شما تبعیت نخواهد كرد.

برخی قوانین ایمنی را به كودكتان بیاموزید
اولا قوانین را به روشنی برای كودكان بیان كنید. دستورات شما بهتر است شكل مثبت داشته باشند نه منفی. یعنی روی كارهایی كه میتواند انجام دهد متمركز شوید. نه روی «نكن»‌ها. برای مثال می‌توانید به كودكتان بگویید: «می‌توانی گل‌ها را تماشا كنی. می‌توانی گل‌ها را بو كنی و نباید آنها را بخوری یا بكنی». یا : «وقتی از خیابان می‌خواهی رد شوی، دوطرف را نگاه می‌كنی و وقتی ماشین نمی آمد می‌توانی از خیابان رد شوی».

وقتی كودكتان همراه شماست همین قوانین را كمی هم اغراق شده به او یاد می‌دهید. مثلا وقتی همراه كودكتان قدم می‌زنید به او می‌گویید هنگام رد شدن از خیابان بایست، نگاه كن، گوش كن، رد شو. و خودتان هم همراه با او همه این‌ها را انجام می‌دهید تا دقیقا ببیند چه می‌كنید. همچنین برخی پیامدهای عدم رعایت ایمنی را به كودك نشان دهید. كودكان انتزاعی نیستند و باید پیامدهای بی‌احتیاطی را از نزدیك ببیند تا آنها را درك كنند.

به كودك نشان دهید كه چطور یك اتومبیل توانسته یك گربه را بكشد و یا برخی گزارشات تلویزیونی تصادفات را به او نشان دهید. برخی پدر و مادرها چندان حوصله و بردباری لازم را برای این آموزش‌ها ندارند و از طرفی توقع دارند كودكشان خودبخود همه این‌ها را بداند و انجام دهد. جزء این پدرو مادر‌ها نباشید!

 

 

برای خواندن بخش اول -اصول گردش و خريد با كودكان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تربیت کودک، بیرون رفتن با کودک، گردش با کودک، خرید با کودک، کودک و قوانین ایمنی تعداد بازديد: 1112 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز