Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:49

23
اسفند
والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

رسانه‌‌‌‌ها از اصطلاح «والد هلیکوپتری» استفاده مي‌‌کنند.....

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

 

 

 رسانه‌‌‌‌ها از اصطلاح «والد هلیکوپتری» استفاده می‌‌کنند تا نوعی از تربیت را توصیف کنند که والدین بیش از حد گرفتار زندگی فرزندان شان هستند، خصوصا زمان تحصیل آنها. گرچه به نظر بد نمی رسد که والدین درگیر تحصیل فرزندان شان باشند، اما والدین هلیکوپتری اغلب این را به نهایت می‌‌رسانند. ممکن است زمانی که والدین بیش از حد درگیر و گرفتار فرزندان شان هستند اشکالات و عیبهایی بروز کنند. 

 

اصطلاح «والد هلیکوپتری» برای نخستین بار در سال 1969 در کتابی با عنوان«بین والدین و نوجوانان» رایج شد. نوجوانی در این کتاب عنوان می‌‌کند که مادرش همانند یک هلیکوپتر مدام او را می‌‌پاید و مراقبش است. از آن زمان بسیاری از مدیران کالجها از این اصطلاح برای والدینی که فرزندان شان را بعد از اینکه وارد کالج شدند از راه دور همچنان می‌‌پایند و مراقبت زیادی دارند استفاده می‌‌کنند. 

مدیران کالجها می‌‌گویند از جمله کارهایی که والدین هلیکوپتری انجام می‌‌دهند این است که هر روز به فرزندان شان زنگ بزنند تا آنها را بیدار کنند تا در کلاس درس حاضر شوند. برخی داستان‌های باور نکردنی از والدین هلیکوپتری تعریف می‌‌کنند که به هر آب و آتش می‌‌زنند تا برای فرزندشان کار پیدا کنند. این والدین برای فرزندان‌شان رزومه (کاری یا تحصیلی) درست می‌‌کنند، با شرکت‌ها به خاطر فرزندشان تماس می‌‌گیرند و حتی سعی می‌‌کنند تا با شرکت‌ها در خصوص حقوق و پاداش فرزندشان گفتگو و مذاکره کنند. 

 

ممکن است والدین هلیکوپتری کمک کننده باشند

درگیر و گرفتار بودن والدین هلیکوپتری به ویژه با زندگی فرزندان شان ممکن است ظاهرا چیز خوبی به نظر برسد. اکثر والدین هلیکوپتری احتمالا بهترین قصد و هدف را دارند. و آنها انجام شدن مسائل و کارها را مدیریت می‌‌کنند. شما می‌‌توانید از فرزندان والدین هلیکوپتری انتظار داشته باشید تا کارهای دفتری‌شان را انجام دهند، تقاضای کمک هزینه تحصیلی را تکمیل کنند، و تکالیف منزل‌شان را به موقع انجام دهند. 

والدین هلیکوپتری کودکان و نوجوانان کوچکتر احتمالا دقیقا می‌‌دانند هر لحظه بچه شان کجاست، البته این برای توجه به ایمنی و امنیت فرزند ضروری است. آنها احتمالا کاملا آگاهند که فرزندان شان با چه کسانی دوست هستند و عملکرد فرزندشان در مدرسه چگونه است. 

 

مشکلات و معضلات احتمالی والدین هلیکوپتری

بسیاری از والدینی که هلیکوپتری نامیده می‌‌شوند، احتمالا متعلق به دوران افزایش زاد و ولد هستند. البته هنوز پژوهش‌ها و تحقیقات بسیاری انجام نشده تا مشخص کند چه عواقب و پی آمدهایی ممکن است گریبان گیر فرزندانی شود که تحت تربیت والدین هلیکوپتری بزرگ می‌‌شوند چون آنها اخیرا به بلوغ و بزرگسالی می‌‌رسند. اما به نظر می‌‌رسد عواقب و نتایج احتمالی وجود داشته باشد و ظاهرا روش‌های موثر و کارامد بیشتری برای تربیت نوجوانان بزرگتر وجود دارد. 

 

 فرزندانی با عدم مهارتهای حل مسئله. 

بچه‌‌‌‌ها در هر سن و سالی به مهارتهای حل مسئله نیاز دارند. خواه فرزند 5 ساله‌‌ای داشته باشید که نیاز دارد تا بداند چگونه کلمات و معنای ورای آنها را درک کند یا فرزند 25 ساله‌‌ای که نمی تواند برای خودش شغلی پیدا کند، بچه‌‌‌‌ها باید بدانند که چگونه خودشان مشکلاتشان را حل و فصل کنند و از پس آنها بر بیایند. زمانی که والدین همه مشکلات فرزندان‌شان را رفع و حل و فصل می‌‌کنند، فرزندان این مهارت ارزشمند حل مسئله را نخواهند آموخت. 

 

  پرورش وابستگی به جای استقلال.

 والدین هلیکوپتری آنقدر کارهای فرزندان شان را انجام می‌‌دهند که این کار فرزندان شان را شدیدا به آنها وابسته می‌‌کند. اگر مادری هر روز صبح به پسر 19 ساله اش تلفن بزند تا او را از خواب بیدار کند و مطمئن شود که او بر سر کلاسش حاضر می‌‌شود، آن پسر هرگز نمی‌آموزد که چطور خودش این کار را انجام دهد. والدین باید به فرزندان‌شان کمک کنند تا بیاموزند چگونه بدون آنها زندگی کنند. 

 

بچه نمی آموزد تا از خودش دفاع کند.

 اگر بچه هر زمان که نمره کمی گرفت از مادرش بخواهد که با معلم یا استادش تماس بگیرد، او ممکن نیست بیاموزد که از خودش دفاع کند. بچه‌‌‌‌ها باید بتوانند سوال بپرسند، و اگر به چیزی نیاز داشتند با صدایی واضح و روشن حرفشان را بگویند یا تقاضای شان را مطرح کنند. در محل کار، اینگونه بچه‌‌‌‌ها پدر یا مادرشان نیستند که هر وقت به مشکلی برخوردند، یا اگر رئیس بدی داشتند یا حتی سیاست چالشی در محل کارشان حاکم بود از آنها دفاع و حمایت کنند. 

 

 سپر بلای فرزند در مقابل عواقب و پیامدهای معمول و طبیعی شدن.

 باید به فرزندان مان اجازه دهیم تا با برخی از پیامدهای طبیعی و معمول در زندگی مواجه شوند. بنابراین در موقعیتها و شرایطی که والدین مداخله نمی کنند، بچه‌‌‌‌ها با پیامدهای طبیعی و معمول مواجه و روبرو می‌‌شوند.

 

 برای مثال

 اگر پسر 19 ساله‌‌ای به خاطر خواب ماندن سر کلاس حاضر نشود، او احتمالا باید به استادش دلیل تاخیر و غیبتش را توضیح دهد یا لطمه‌اش را در نمراتش می‌‌بیند. به هر جهت، اگر مادر وی همیشه با بیدار کردن او هر روز صبح مانع مواجه و روبرو شدن پسر با چنین پیامد و عواقبی شود، او هیچ گاه  قوانین دنیای واقعی را تجربه نخواهد کرد. برای بچه‌‌‌‌ها ضروری است که بدانند بقیه دنیا آنها را مسئول(اعمال و کردارشان) می‌‌دانند.

 

ممکن است در رابطه والد- فرزندی تداخل ایجاد کند. 

عملکرد والدین هلیکوپتری ممکن است در روابط والد-فرزندی نیز تداخل ایجاد کند. مرتبا سر فرزندتان نق بزنید که تکالیفش را انجام دهد یا کوچکترین حرکت وی را کنترل کنید، احتمالا باعث می‌‌شود فرزندتان تمایل چندانی به حرف زدن با شما نداشته باشد. در عوض، ممکن است فرزندتان را از شما دورتر و دورتر کند. یک رابطه سالم باید به نحوی باشد که فرزندان را تشویق کند تا در خصوص نیازها، مسائل و مشکلاتشان با والدین‌شان صحبت کنند و یک والد هلیکوپتری ممکن است فرزندش را وادارد تا بیشتر سکوت کند و اسرار بیشتری را برای خود نگه دارد تا بتواند اینگونه حریم خصوصی خودش را حفظ کند. 

برچسب ها: زندگی آنلاین، والدین هلیکوپتری، کمک هزینه تحصیلی تعداد بازديد: 567 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز