Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 23:00

20
دی
قلب های كوچكی كه بخشنده بودن را برای آرامش نياز دارند

قلب های كوچكی كه بخشنده بودن را برای آرامش نياز دارند

با توجه به پژوهش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته...........

قلب های كوچكی كه بخشنده بودن را برای آرامش نياز دارند

 

 

با توجه به پژوهش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با بخشش و ابعاد آن تاکنون هیچگونه توجه جدی به آموزش کودکان برای پرورش افرادی نیکوکار صورت نگرفته است و یک خلا اساسی احساس می‌شود. موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان در تلاش است با آموزش نیکوکاری به کودکان قلب سفید این عزیزان را با رنگ‌های زیبا طوری نقش‌بندی کند که هر رنگ ارزش خود را داشته باشد، تا سیاهی بر آن چیره نگردد. قلب‌هایی که بخشنده بودن را برای آرامش نیاز دارند قلب‌هایی که درد و رنج دیگران را درد و رنج خود بدانند و من را با ما شدن دریابند. هدف موسسه ایجاد ارتباط و فضایی برای آموزش و تربیت کودکانی نیکوکار است که آینده‌سازان مملکت ما هستند ولی متاسفانه دنیای صنعتی و پر زرق و برق امروزی بر ویژگی‌های انسانی و فرهنگ‌های ارزشمندی چون نیکوکاری می‌تازد به گونه‌ای که اگر اجازه دهیم این روند ادامه یابد خودخواهی امری طبیعی خواهد شد و نوعدوستی را باید در گذشته جستجو کرد. بنابراین توجه به این امر بسیار ضروری و مهم است و از آنجا که والدین نقش سرنوشت سازی را در تربیت فرزندان خود ایفا می‌کنند، باید بیشتر تلاش و دقت داشته باشند. آنان برای فرزندان خود می‌توانند دوستانی صمیمی و همراه و حمایت‌گر باشند.

 

دوستی با فرزندان

دوستی پدر و مادر با فرزندان سبب می‌شود آنان بدون ترس، مشکلات، دیده‌ها و شنیده‌های خود را به والدین بگویند و آنان را محرم اسرار خود بدانند و بدینگونه، فرزندان از آنان برای خود الگوسازی کرده و به تقلید از والدین می‌پردازند و از آنجا که پدر و مادر با افکار و شخصیت فرزند خود آشنایی کامل دارند می‌توانند راهنمایی و هدایتگری خوبی به سمت نوعدوستی، نیک اندیشی و در نهایت رشد معنوی فرزندان داشته باشند. اگر این امر حاصل شود نه تنها می‌توان فرزندان را از آسیب‌های تهدیدکننده‌ای که وجود دارد دور نگه داشت بلکه می‌توان از آنان یک مبارز ساخت مبارزی که با این آسیب‌ها بجنگد و به حمایت از دوستان آسیب دیده خود بپردازد.

 

همكاری بین والدین، مدرسه و مربیان

و چه زیبا می‌شود اگر، بین والدین، مدرسه و مربیان همکاری وجود داشته باشد آنگاه است که از تعارض‌های تربیتی کاسته و کودک دچار سردرگمی نخواهد شد. بخصوص در زمینه‌های اخلاقی و پرورش فضائل کودکان این موضوع باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

قصه‌گویی

قصه‌گویی یکی از بهترین شیوه‌های آموزشی به کودکان می‌باشد. والدین در خانه و مربیان در مدرسه می‌توانند با طرح داستان‌هایی رفتارهای مناسب مانند نوعدوستی، از خودگذشتگی، بخشش و حمایت و... را به کودک آموزش دهند و به رشد شخصیتی و معنوی او کمک کنند و بعد از او بخواهند در مورد داستان نظراتش را بیان کرده و به بحث و تبادل نظر بپردازند. در اینجا جا دارد تشکر کنیم از والدینی که بر اهمیت آموزش نیکوکاری واقفند و از همان سال‌های ابتدایی که افق زندگی در برابر کودکان گسترش می‌یابد آموزش را شروع و این عزیزان را به جمع کودکان نیکوکار موعود ایرانیان پیوند می‌دهند.

 

داستان گربه ماهی

 

 

سلام بچه‌ها

من یک گربه ماهی هستم

وقتی چشامو باز کردم دیدم داخل یک جای تاریک و کوچیکم. بعد از مدتی یک در باز شد و من وارد یک جای بزرگ و پر از آب شدم. وقتی بزرگ‌تر شدم، فهمیدم اون جای تاریک و کوچیک دهن بابام بوده.

وقتی مامان و بابا با هم ازدواج کردن، مامان تخم‌گذاری کرد و بابا با عجله و تند تند تمام تخم‌ها رو با دهنش جمع کرد و دهن بابا پر شد از تخم ماهی، که من و خواهر برادرام باشیم.

بابا از ترس اینکه خطری ما رو تهدید نکنه تا یکماه ما رو داخل دهنش نگه داشت و هیچی نخورد. بعد اینکه ما به دنیا اومدیم بابا دهنشو باز کرد و ما بچه گربه ماهی‌ها وارد آب شدیم. راستی می‌دونید چرا به ما میگن گربه ماهی؟

آخه ما چهار جفت شاخک دور دهنمون داریم، که مثل سبیل گربه می‌مونه این شاخک‌ها خیلی حساسند و در پیدا کردن غذا به ما کمک می‌کنند.

 

 

لطفا پس از خواندن داستان از فرزندتان بخواهید نظرش را راجع به داستان برایمان بنویسد.

بهترین نظرها انتخاب و به همراه عکس کودکتان به عنوان کودک نیکوکار در شماره بعدی مجله به چاپ خواهد رسید.

تلفن هماهنگی: 44656631 - 44666361

در پایان از همکاری صمیمانه مسئولین محترم مجله کودک سالم که موسسه را در امر آموزش و ترویج فرهنگ نیکوکاری به کودکان یاری می‌نمایند سپاسگزاریم

 

برچسب ها: وستی با فرزندان، خودگذشتگی تعداد بازديد: 559 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز