Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:10

27
مرداد
منتظر بمان

منتظر بمان

اگر كودك شما بتواند با حوصله و دقت پاي چيدن پازل بنشيند بدون آنكه عصباني شود و آن را رها كند...

منتظر بمان

 

 

اگر كودك شما بتواند با حوصله و دقت پای چیدن پازل بنشیند بدون آنكه عصبانی شود و آن را رها كند و یا اینكه اگر كودك‌تان بتواند جلوی خودش را بگیرد و به بشقاب شیرینی‌ها دست نزند تا دسرش آماده شود، احتمال آنكه در آینده زندگی سالم‌تر و پردرآمدی داشته باشد، بیشتر است.

گروهی از دانشمندان روی تعدادی كودك كه خواهر یا برادر دوقلو داشتند تحقیقاتی را انجام دادند. آنها دوقلوها را با هم مقایسه كردند. همگی IQ مشابه داشتند ولی كودكانی كه توانایی و قدرت كمتری برای كنترل خودشان داشتند، در آینده چیزهای كمتری به دست آوردند. ولی كنترل خویشتن در كودكان چه معنی دارد؟ كنترل خویشتن نقطه مقابل از كوره در رفتن و از خود بی‌خود شدن است. خویشتن‌داری یك مهارت مهم و فوق‌العاده برای برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن چیزهایی است كه مهم‌تر هستند یعنی اینكه منتظر بمانید و صبر كنید تا موقعیت‌های خوب فراهم شوند.

روانشناسان و محققان می‌گویند: اگر كودك شما در برابر افراد مختلف پیرامونش، كنترل خود را از دست می‌دهد و كج‌‌خلقی می‌كند و این اتفاق در موقعیت‌های مختلف تكرار می‌شود باید سعی كنید این چرخه را تغییر دهید از همین حالا سعی كنید عادات خوب را در او تقویت كنید. رشد روحی – روانی كودك شما باید به درستی اتفاق بیفتد. به فرزند خود فرصت‌های خوبی بدهید تا تصمیم‌گیری‌های خوب و به جا داشته باشد. وقتی كه به او می‌گویید: «در خانه نباید بدوی» در واقع می‌خواهید از قدرت خود استفاده كنید و او را مجبور به ندویدن كنید ولی وقتی به او می‌گویید: «اگر در خانه اینقدر محكم و سریع بدوی. ممكن است به چیزی برخورد كنی و یا چیزی را بشكنی» در واقع او را به فكر كردن درباره رفتار و حركتش وامی‌دارید. یاد دادن خویشتن‌داری به كودكان خردسال باعث می‌شود كه آینده سالم‌تر و خوشبخت‌تری داشته باشند.

برچسب ها: روانشناسان، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 556 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز