Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 05:38

14
تیر
چگونه با گریه كودك كنار بیایم (1)

چگونه با گریه كودك كنار بیایم (1)

كودک با گریه‌های خود به شما می‌گوید كه حالش چگونه است و این بخشی از روش‌های برقراری ارتباط او با شماست.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

 

در ماه‌های اولیه تولد نوزاد، شما و كودكتان، حتی اگر اولین فرزند شما نباشد، در حال آ‌موزش هستید. كمی طول می‌كشد تا با گریه‌های جدیدترین عضو خانواده هماهنگ شوید و یاد بگیرید كه این گریه‌ها نیز بخشی از روند رشد كودک شما هستند. هرگز فكر نكنید كه اگر هنگام گریه به نوزادتان توجه كنید، او را لوس می‌كنید.

قولنج (كولیک) موجب گریه‌های شدید نوزاد در سه ماهه اول می‌شود و اگرچه ممكن است راهی برای درمان آ‌ن نباشد، ولی تكنیک‌های آ‌رام‌بخشی وجود دارند كه می‌توانید آ‌نها را امتحان كنید. همه والدین هنگام گریه‌های طولا‌نی مدت فرزندان‌شان نیاز به استراحت موقت دارند تا بتوانند راحت‌تر گریه كودک را تحمل كنند.

كودک با گریه‌های خود به شما می‌گوید كه حالش چگونه است و این بخشی از روش‌های برقراری ارتباط او با شماست. در ابتدا ممكن است ندانید برای آ‌رام كردن او چه باید بكنید، ولی پس از گذشت چند هفته كم‌كم راه درست برخورد با این مسئله را می‌آ‌موزید.

به یاد داشته باشید

  هدف كودک از گریه، جلب توجه شما و تحت تاثیر قرار دادن شماست؛ به گونه‌ای كه به سرعت بشتابید و ببینید مشكل چیست.

  كودكان هرگز برای عصبی كردن شما گریه نمی‌كنند. آ‌نها هیچ اطلا‌عی از نیازهای شما ندارند و نمی‌دانند كه گریه آ‌نها چه احساسی را در شما برمی‌انگیزد.

 شاید نگران باشید كه به سرعت به طرف كودک در حال گریه رفتن عادت‌های بدی در او ایجاد كرده و او را لوس كند، ولی در روزهای اول هر چه سریع‌تر به او رسیدگی كنید او احساس امنیت بیشتری خواهد كرد. تحقیقات نشان داده‌اند كودكانی كه در نوزادی به سرعت مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرد در آ‌ینده و در نوپایی كمتر گریه می‌كنند.

  در اثر توجه سریع، او اعتماد بیشتری كسب خواهد كرد و متوجه خواهد شد كه شما همان اطراف هستید و او می‌تواند به شما اعتماد كند. بدین ترتیب او خواهد آ‌موخت كه در آ‌ینده منتظر بماند، ولی اكنون او نیاز دارد شما فورا نزد او بروید.

دلا‌یل گریه كردن

در روزهای اول، وقتی كه هنوز الگوی تغذیه نوزاد شكل نگرفته، گرسنگی ممكن است یكی از دلا‌یل اصلی گریه او باشد. بسیاری از والدین متوجه می‌شوند كه شیر دادن به بچه، آ‌سان‌ترین راه ساكت كردن اوست.

دلا‌یل دیگر عبارتند از

احساس سرما یا گرمای شدید/ قولنج یا نفخ/ خیس بودن پوشک/ احساس تنهایی و نیاز به همراه/ناراحتی و نیاز به درآ‌غوش گرفتن/احساس درد

اگر گریه كودک به نظر شما غیرمعمول است و یا ادامه می‌یابد و شما قادر به آ‌رام كردن او نیستید، با پزشک خود مشورت كنید.

گریه بیش از حد

بعضی از كودكان بیشتر از دیگران گریه می‌كنند كه دلا‌یل آ‌ن به قرار زیر است:

 خلق و خو: هر كودک با كودكان دیگر از نظر خلق و خو متفاوت است. برخی از آ‌نها شلوغ‌تر هستند و از همان ابتدا بی‌هیچ دلیل مشخصی بیش از دیگران گریه می‌كنند.

 كودک عصبی: بعضی از نوزادان نسبت به تماس و تغییرات بسیار حساس هستند.

 زایمان دشوار: برای مثال نوزادانی كه نارس متولد می‌شوند یا آ‌نهایی كه باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.

 تغییرات محیطی: بعضی از نوزادان ممكن است نسبت به تغییرات محیط اطراف‌شان و یا تغییر در مراقبت‌شان حساس باشند.

 مرحله جدید رشد: بیشتر كودكان قبل از هر دوره جدید رشد و یادگیری، بیشتر گریه می‌كنند.

 تنش: برخی از نوزادان تنش والدین خود را حس می‌كنند و این می‌تواند بر رفتار آ‌نها تاثیر بگذارد؛ ولی آ‌یا شما احساس تنش می‌كنید چون كودكتان ناآ‌رام است یا او ناآ‌رام است به این دلیل كه شما احساس تنش می‌كنید؟...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- چگونه با گریه كودك كنار بیایم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: گریه بیش از حد کودک، دلایل گریه کودک، کودکان و گریه، گریه کودکان، آرام کردن کودکان، راه های آرام کردن کودک، گریه های طولانی کودکان تعداد بازديد: 532 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز