Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 20:25

1
خرداد
با بچه‌های لوس و نونور چه كنیم

با بچه‌های لوس و نونور چه كنیم

به طور طبیعی كودكان معصوم هستند و به گونه ای با نمك رفتار می‌كنند و قلب والدین و اطرافیان را نسبت به خود رئوف كرده و باعث می‌شوند كه والدین برای آنها هر كاری انجام دهند.

تحریریه دنیای زنان

 

 

 

خوشبختانه باید گفت كه هیچ كودكی لوس متولد نمی‌شود. ولی از همان ابتدا شیوه برخورد والدین به طور ناخودآگاه می‌تواند باعث بروز این خلق و خوی ناخواسته شود.به گزارش گروه ترجمه سلامت نرمی‌و لطافت بیش از اندازه والدین در برخورد كودك چنین تاثیری دارد.

به طور طبیعی كودكان معصوم هستند و به گونه ای با نمك رفتار می‌كنند و قلب والدین و اطرافیان را نسبت به خود رئوف كرده و باعث می‌شوند كه والدین برای آنها هر كاری انجام دهند. اما لوس كردن كودكان باعث می‌شود كه آن‌همه جذابیت و گیرایی یكباره نابود شود.

علامت‌های رفتاری

1- برای رسیدن به خواسته شان متوسل به گریه و فریاد می‌شوند.2- خود را روی زمین انداخته و بلند نمی‌شوند.3- این كودكان اغلب بدخلق بوده و حتی در زمان تنبیه نیز والدین را می‌زنند.4- زمانی كه از آنها سوال می‌كنید، توجه نمی‌كنند.5- آنها نسبت به شما و سایر بزرگترها بی ادب و گستاخ هستند.

6- آنها از بازی كردن و برقراری ارتباط با كودكان دیگر اجتناب می‌كنند و حاضر نیستند كه اسباب بازی خود را به دوستشان بدهند.7- اغلب خودنمایی می‌كنند و نسبت به همسالان خود برتری جویی كرده، می‌خواهند در مركز توجه باشند.8- هر آنچه دیگری دارد را می‌خواهند و زمانی كه آن را بدست می‌آورند، تقاضای چیز جدیدتری می‌كنند.9- اغلب شلخته هستند و حتی علی رقم خواهش والدین از این كار اجتناب نمی‌كنند.10- از رفتن به بستر خواب اجتناب می‌كنند.

 شیوه مقابله با كودكان لوس

1- در مقابل رفتار خوب به آنها جایزه دهید و در مقابل رفتار بد، آنها را تنبیه كنید.2- اگر برای درخواست چیزی شروع به داد و فریاد كردند، به آنها ندهید و آنچه دوست می‌دارند را نیز از آنها بگیرید.3- اگر از روی زمین بلند نشدند آنها را بلند كرده و به داخل اتاقشان ببرید تا زمانی كه آرام شوند و عذر خواهی كنند.4- اگر آنچه را از آنها خواسته اید بدون پاسخ بگذارند سریعا آنها را تنبیه كنید.مثلا به گوشه ای برده و تا عذر خواهی نكرده‌اند به آنها اجازه حركت ندهید.

5- اگر حاضر نشدند اسباب بازی خود را با دیگری شریك شوند، اسباب بازی را از آنها بگیرید.6- هر آنچه را می‌خواهند برای آنها نخرید، تا از روی استحقاق و شایستگی بدست آورند.7- اگر اتاق خود را به هم می‌ریزند به آنها اجازه خروج ندهید تا زمانی كه اتاق را كاملا مرتب كنند.8- ساعت خواب را به آنها تحمیل كنید و بر سرحرف خود بایستید و مقاومت كنید. 9- در مقابل كارهای درستی كه انجام می‌دهند آنها را تشویق كنید.

 

برچسب ها: ارتباط با کودکان، کودک لوس، کودک ننر، کودکان لوس و ننر، برخورد با کودکان لوس، علامت‌های رفتاری کودک لوس، شیوه مقابله با كودكان لوس تعداد بازديد: 933 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز