Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:15

10
تیر
1000 روز طلایی زندگی!

1000 روز طلایی زندگی!

1000 روز اول زندگی را جدی بگیرید. این ایام را 1000 روز طلایی زندگی نامگذاری کرده‌اند. این 1000 روز از روز نخست بارداری آغاز می‌شود تا دو سالگی کودک و بیشترین رشد داخلی نیز در این سن اتفاق می‌افتد

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از فارس، دکتر منصور بهرامی، فوق تخصص کودکان با حضور در برنامه «طبیب» اظهار کرد: 1000 روز اول زندگی را جدی بگیرید. این ایام را 1000 روز طلایی زندگی نامگذاری کرده‌اند. این 1000 روز از روز نخست بارداری آغاز می‌شود تا دو سالگی کودک و بیشترین رشد داخلی نیز در این سن اتفاق می‌افتد، مثلا 80 درصد مغز کودک تا دو سالگی رشد می‌کند و ریشه بسیاری از بیماری‌ها نیز در این دو سال گذاشته می‌شود. اگر طفل در این مدت با شیر مادر تغذیه شد اندوخته غذایی تمام عمر خود را جمع‌آوری کرده است. تغذیه فاکتور دیگر و مهم در پیشگیری است. اگر شیوه زندگی خانواده خوب باشد کودک نیز همان را فرا می‌گیرد. ذائقه آموختنی است و ما هستیم که کودکان را به شیرینی و شوری عادت می‌دهیم. الان یک بحثی در ژنتیک پیش آمده در مورد مواردی که فوق ژنتیک هستند، یعنی اگر من در ژنتیکم دیابت دارم می‌توانم با شیوه زندگی مناسب دیابتی که پدرم از 30 سالگی گرفته یا اصلا نگیرم و یا ابتلای آن را عقب بیندازم، یعنی شیوه زندگی می‌تواند این کلید ژنتیک را هم خاموش کند و راه‌حل آن در شیوه زندگی در کودکی است. پدران باید از دوران اول کودکی نقش فعالی در تربیت داشته باشند، چون این امر سلامت روان و جسم کودک تا پایان عمر را تضمین خواهد کرد. ‌باید ماه به ماه ویزیت و غربالگری شوند، سن هوشی و سن تقویمی بررسی شود تا اختلالات تکاملی از همان ابتدا شناسایی و درمان شود، ضمن اینکه باید بدانیم حادثه مهم‌ترین دشمن بچه‌ها است و در هر سنی حادثه‌ای در کمین بوده و وظیفه والدین مراقبت و پیشگیری از این حوادث است..

بیشتربخوانید:

افزایش شانس بارداری

بواسیر و واریس بارداری

برچسب ها: ژنتیک، بارداری، غربالگری، شیرمادر، جنین، رشد جنین تعداد بازديد: 170 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز