Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:57

31
خرداد
آیا كودكتان برای رفتن به مدرسه آمادگی دارد (2)

آیا كودكتان برای رفتن به مدرسه آمادگی دارد (2)

كودكان 7-6 ساله هنوز دوست دارند چیزهایی را بخورند كه شما برای‌شان انتخاب می‌كنید؛ بنابراین ‌تا حد امکان انتخاب‌های درستی داشته باشید.

 

دو هفته قبل از شروع مدرسه

تقریباً دو هفته قبل از شروع مدرسه، برنامه‌های خود را با هم تطابق بدهید و كم‌كم آنها را پیاده كنید. مثلاً فرزندتان را زودتر به تخت‌خوابش ببرید و صبح زودتر بیدارش كنید تا در روزهای نخستین شروع مدرسه راحت‌تر با این موضوع كنار بیاید. هرشب 15-10 دقیقه زودتر از شب قبل او را بخوابانید (البته این كار برای كودكانی است كه عادت دارند پابه‌پای والدین خود تا دیروقت بیدار بمانند).

این كار اهمیت بسیاری دارد. میزان فعالیت و سرحالی او نیز بسیار بیشتر خواهد شد. شب‌هنگام قبل از خواب از او بپرسید كه دوست دارد صبحانه چه چیزی بخورد و سعی كنید آن چیزها را برای او تهیه كنید.

 یك هفته قبل از شروع مدرسه

یك هفته قبل از شروع مدرسه، سعی كنید چیزی برای او تهیه كنید تا آن را در روزهای رفتن به مدرسه به همراه داشته باشد؛ چیزی كه به آن علاقه بسیاری دارد و به نحوی آن را یك حامی یا قوت قلب بداند. قرار نیست كه در این سن‌وسال یك عروسك، خرسی یا پتوی مورد علاقه‌اش را به او بدهید، ولی می‌توانید یك آلبوم كوچك از عكس‌های خانوادگی برای او تهیه كنید تا آن را در كیفش بگذارد و در مدرسه نیز به همراه داشته باشد.

با این كار او احساس می‌كند بخشی از خانواده‌اش در طول روز حتی در مدرسه نیز همراهش هستند و معلم نیز با دیدن عكس‌ها می‌تواند بیشتر با فرزندتان ارتباط برقرار كند و با او حرف بزند.

 خرید مدرسه

یكی دو روز قبل از شروع مدرسه اگر هنوز خرید مدرسه‌اش را انجام نداده‌اید، حتماً این كار را تمام كنید. برخی خوراكی‌ها و برخی وسایل را كه در مدرسه نیاز دارد، تهیه كنید. اگر برایش خوراكی می‌خرید، سعی كنید از انواع سبك‌تر باشد. بگذارید فرزندتان خودش آن چیزی را كه می‌‌خواهد، انتخاب كند.

كودكان 7-6 ساله هنوز دوست دارند چیزهایی را بخورند كه شما برای‌شان انتخاب می‌كنید؛ بنابراین ‌تا حد امکان انتخاب‌های درستی داشته باشید.

 خداحافظی از كودك

سعی كنید لحظه خداحافظی را طولانی نكنید. یكی از سخت‌ترین لحظات برای معلم‌ها زمانی است كه والدین كودكی اصرار دارند مدت زمان طولانی‌تر پشت در كلاس منتظر فرزندشان باشند؛ چرا كه فرزندشان تاب و تحمل دوری از والدین (مخصوصاً مادر) را ندارد.

این كار درست نقطه مقابل آن كاری است كه باید انجام دهند. لحظه جداشدن و خداحافظی از او را مختصر كنید. اگر كلاس درس بچه‌ها، پنجره دارد می‌توانید از پشت پنجره نیز نگاهی به او بكنید و دستی برایش تكان دهید. او در نخستین سال تحصیلی‌اش چیزهای زیادی خواهد آموخت و بسیاری از این درس‌های مهم را شما به او می‌آموزید. شما در این راه همیشه یك قدم پشت سرش هستید و همواره از او حمایت خواهید كرد.

 به این نكات توجه کنید

بچه‌ها با قوانین مدرسه آشنا نیستند و اگر در مدرسه متوجه شوند كه این قوانین با قوانین خانه فرق دارند، ناراحت می‌شوند. اگر شما قوانین مربوط به كلاس و مدرسه را دوست نداشته باشید و از فرزندتان نخواهید كه آنها را رعایت كند، مسلماً او گیج می‌شود. پس قبل از ورود فرزندتان به مدرسه باید او را متقاعد كنید كه حتماً به قوانین احترام بگذارد؛ حتی اگر خودتان آنها را قبول نداشته باشید.

هیچگاه فرزندتان را به خاطر گم‌كردن یكی از وسایلش، بیش از اندازه سرزنش نكنید. اغلب كودكان در این‌گونه مواقع دچار دلشوره می‌شوند و با خود می‌گویند: «مادرم گفته بود حق نداری وسایلت را گم كنی» این اتفاق حتی برای بزرگ‌ترها نیز رخ می‌دهد. پس نباید از فرزند كوچك خود انتظار زیادی داشته باشید. به فرزندتان سلام گفتن و خداحافظی‌كردن را یاد دهید. سعی كنید. هر روز كه او را مدرسه می‌برید، با معلمش ملاقات كوتاهی داشته باشید تا او نیز آداب صحیح معاشرت را یاد بگیرد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- آیا كودكتان برای رفتن به مدرسه آمادگی دارد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خرید مدرسه، شروع مدرسه، روزهای شروع مدرسه، یك هفته قبل از شروع مدرسه، تغذیه در مدرسه، کودکان و خوراکی ها، قوانین مدرسه تعداد بازديد: 618 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز