Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:36

7
بهمن
مهربانی های کودکان نیکوکار

مهربانی های کودکان نیکوکار

کودکان نیکوکار موعود ایرانیان از موسسه قلک‌ می‌گیرند، آنها را رنگ‌آمیزی می‌‌کنند و سپس بین خانواده و دوستان خود پخش و از آنها می‌‌خواهند تا با پر کردن قلک‌هایشان آنها را در انجام کارهای عام‌المنفعه به قولی بازی نیکوکاری یاوری کنند.

اعظم حاجی یوسفی؛ مدیرعامل  موسسه كودكان نیكوكار موعود ایرانیان

 

موسسه خیریه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان علاوه بر حمایت از تحصیل دانش آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست اقدام به تشکیل هسته‌های نیکوکاری از کودکان عموم می‌نماید. این کودکان در قالب بازی نیکوکاری تشویق به انجام فعالیت‌‌های داوطلبانه و خیرخواهانه می‌‌شوند. کودکان نیکوکار موعود ایرانیان از موسسه قلک‌‌های سفالی می‌گیرند، آنها را رنگ‌آمیزی می‌‌کنند و سپس بین خانواده و دوستان خود پخش و از آنها می‌‌خواهند تا با پر کردن قلک‌هایشان آنها را در انجام کارهای عام‌المنفعه به قولی بازی نیکوکاری یاوری کنند.

بعد از مدتی قلک‌‌ها جمع آوری و در دفتر خیریه و یا در جشن‌‌های قلک شکن با حضور کودکان شکسته و نسبت به مبالغ جمع‌آوری شده در مورد انجام و نوع بازی نیکوکاری تصمیمات لازم گرفته می‌‌شود. کودکان نیکوکار، هیات مدیره تشکیل می‌‌دهند، بحث می‌‌کنند و مشکلات کودکان نیازمند، محیط زیست و کلا آسیب‌‌های مختلف اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌‌دهند و سپس صورت جلسه‌ای می‌نویسند و موارد را تصویب می‌‌کنند.

آنها نه تنها با عضویت در این گروه و شرکت در فعالیت‌‌های اجتماعی و داوطلبانه اوقات فراغت خود را به نحو احسن پر می‌‌کنند، بلکه موفق به کسب دانش نوعدوستی و نیکوکاری می‌شوند که این مهم در رشد شخصیتی کودکان تاثیری به سزا  دارد و آنها را با اعتماد به نفس و شجاع خواهد کرد.

از این گذشته وقتی کودکی به بررسی آسیب اجتماعی می‌پردازد، از تاثیر مخرب آنها در اوان کودکی آگاه می‌شود و در آینده نه تنها خود درگیر این آسیب‌‌ها نمی‌شوند بلکه در جایگاه مبارزین با آسیب‌‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. البته این مهم میسر نخواهد شد مگر با حمایت و تشویق والدین. 

بازی‌‌های نیکوکاری بسیار متنوع هستند 

در اینجا نمونه‌‌هایی از بازی‌‌ها و فعالیت‌‌های داوطلبانه که توسط کودکان نیکوکار موعود ایرانیان انجام شده و گاهی تکلیف نیکوکاری نیز نام گرفته ارائه می‌گردد. 

حمایت از یوزپلنگ ایرانی 

کودکان نیکوکار به مناسبت روز یوزپلنگ به حمایت از این حیوان در یکی از پارک‌ها حاضر شدند و کتاب قصه زنده باد یوزپلنگ ایرانی را بین افراد در رفت و آمد در پارک به آنها هدیه دادند. 

برگزاری جشنواره اسباب بازی 

در این بازی کودکان اسباب بازی‌‌هایشان را در بازارچه‌ای به فروش رساندند و با درآمد حاصل، لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیازمند خریدند. 

شعار کودکان: اسباب بازی‌ام را می‌فروشم تا تو درس بخوانی 

نذر مهربانی 

کودکان موعود ایرانیان به مناسبت ماه محرم نذرشان را در بیمارستان طبی کودکان ادا کردند. آنها با مبالغی که جمع‌آوری کرده بودند هدایایی تهیه و به کودکان بستری در این بیمارستان اهدا نمودند. 

راه‌اندازی بازارچه خیریه و جشنواره غذا به حمایت از تحصیل هم سن و سالان نیازمند 

در این بازارچه‌‌ها که به همت کودکان نیکوکار راه‌اندازی می‌شود والدین ایشان نیز همراهند. کودکان کاردستی و نقاشی‌شان را می‌فروشند و والدین آنها غذاهایی را که پخته‌اند به فروش می‌‌رسانند. 

سومین نذر مهربانی موسسه به همراه جوانان رنگین کمانی موعود ایرانیان 

این نذر به مناسبت 28 صفر و با شعار کودکان نیکی و مهربانی به همه کودکان با هر نژاد و ملیتی در یکی از مدارس ویژه کودکان افغان ادا شد.

نقاشی بر روی قلک‌‌های سفالی و توزیع بین افراد خانواده، دوستان و خیرین و حضور پرشور کودکان نیکوکار و والدین‌شان در جشن‌‌های قلک شکن

جای شما و کودک‌تان خالی است.

 

برچسب ها: موسسه خیریه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان، خیریه کودکان، کودک و مهربانی، کودکان نیکوکار، قلک کودک تعداد بازديد: 2218 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز