Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 06:50

1
آذر
بدی های استفاده از پستانك

بدی های استفاده از پستانك

اغلب نوزادان عادت به مكیدن به صورت ناخودآگاه دارند حتی برخی از آنها قبل از تولد و هنگامی كه داخل رحم مادر هستند نیز انگشت خود را می‌مكند

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

استفاده كردن و یا استفاده نكردن از پستانك، كاملا به خودتان مربوط است. به هر حال با در نظر گرفتن معایب هر چیزی می‌‌توان تشخیص داد كه از آن استفاده كنیم یا نه. اغلب نوزادان عادت به مكیدن به صورت ناخودآگاه دارند حتی برخی از آنها قبل از تولد و هنگامی كه داخل رحم مادر هستند نیز انگشت خود را می‌مكند چرا كه اینكار به آنها آرامش می‌دهد و با توجه به این مسئله آیا واقعا استفاده از پستانك خوب است؟ بهتر است سریع قضاوت نكنید و نكات منفی آن را بخوانید بعد تصمیم بگیرید.

 معایب

استفاده زودهنگام از پستانك باعث به هم خوردن نظم در شیرخوردن نوزاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد كه استفاده از مكیدنی‌هایی مثل پستانك به شكل نوك سینه مادر باعث كاهش مدت زمان و دفعات شیرخوردن نوزاد از سینه مادر می‌شود. ممكن است نوزاد شما با استفاده از پستانك به آن وابسته شود.

 استفاده از پستانك باعث افزایش احتمالی بروز عفونت‌‌های گوش میانی می‌شود استفاده از پستانك باعث بروز برخی مشكلات دندانی در نوزاد می‌شود. اگر كودك همچنان به اینكار ادامه دهد دندان‌های جلویی به صورت نامرتب رشد می‌كنند دندانپزشكان به خانواده‌ها در مورد مكیدن پستانك و یا حتی انگشتان دست‌ها هشدار می‌دهند چرا كه اینكار باعث بدشكل شدن فك می‌شود.

استفاده از پستانك و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

این سندرم (SIDS) در نوزادان سالم كمتر از یك سال رخ می‌دهد و بدون آنكه انتظارش را داشته باشید موجب مرگ نوزاد می‌شود. هیچ راه و روش مشخصی برای جلوگیری از این مسئله وجود ندارد و حتی نمی‌توان پیش‌بینی كرد كه كدام یك از نوزادان بیشتر مستعد این وضعیت هستند.

اگر همچنان بر استفاده از پستانك اصرار دارید

استفاده از پستانك نباید مانع از ارتباط برقرار كردن او شود، مثلا در هنگام بیداری نوزاد بهتر است كه اصلا از پستانك استفاده نكنید و اینكار را شب‌ها به هنگام خواب انجام دهید. به خاطر داشته باشید كه تمام نوزادان نیاز به مكیدن دارند ولی مقدار و مدت زمان مكیدن در آنها فرق می‌كند، برخی از آنها دوست دارند تمام روز بمكند و برخی فقط به هنگام گرسنگی و غذاخوردن. مكیدن برای دسته اول ایجاد حس راحتی و آرامش می‌كند مخصوصاً زمانی كه ناراحت هستند میل به مكیدن در 4-2 ماهگی بسیار بالا می‌رود و بعد از آن دوره كاهش می‌یابد.

به خاطر داشته باشید كه در بین وعده‌های غذایی به نوزادتان پستانك دهید یعنی زمانی كه احساس گرسنگی ندارد. وقتی كه نوزادتان گریه می‌كند بهتر است او را در آغوش بگیرید و آرامش كنید و از پستانك به جای خودتان برای آرام كردن او استفاده نكنید. برخی از والدین به اشتباه به محض گریه كردن نوزاد، پستانك را داخل دهانش فرو می‌برند. به نوزادتان حس امنیت و توجه بیشتری بدهید و سعی نكنید همه چیز را با وسایل و امكانات پیرامون‌تان جبران نمایید.

 

برچسب ها: معایب استفاده از پستانک، استفاده زود از پستانک، پستانک برای نوزاد، زمان استفاده از پستانک، مکیدن پستانک تعداد بازديد: 1427 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز