Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:22

16
آذر
گالری لباس‌های زمستانی

گالری لباس‌های زمستانی

در موقع خرید کردن بالاتنه کودک، دکمه‌‌ها و بست‌‌های لباس را کنترل کنید؛ نحوه دوخته شدن دکمه‌ها باید به نحوی باشد که مدام باز نشده و در عین حال به سختی هم بسته نشود.

 تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

 

انتخاب لباس برای بچه‌‌ها همیشه یکی از شیرین‌‌ترین اتفا ق‌‌های دنیاست اما این اتفاق زیبا آدابی دارد که نباید ساده از کنار آن عبور کنید به خصوص حالا که پاییز برگ ریز با هوای دلچسب اما کمی سرد و باران‌های ناگهانی‌اش از راه رسیده و این وظیفه لباس‌هاست که در کنار رنگ‌های شاد و طرح‌های دوست داشتنی‌شان از بچه‌ها در برابر این هوا هم مراقبت کنند. اگر نمی‌‌‌خواهید باران‌‌های پاییزی غافلگیرتان کند با پیشنهادهای ما همراه شوید.

بعضی از پدرها و مادرها ترجیح می‌‌دهند روزهای سرد سال در خانه بمانند، گروهی هم با استفاده از لباس‌‌‌های فراوان سعی می‌‌كنند فرزندشان را گرم نگه دارند، غافل از این كه زیاد پوشیدن و پوشاندن همیشه هم كار درستی نیست و بهتر است به فكر انتخاب بهترین نوع پوشش باشیم. البته این مورد فقط برای كودكان نیست، بلكه همه ما باید با انتخاب مناسب ترین نوع لباس، بدن را در برابر سرما حفظ كنیم تا حالاكه هوا در بیشتر مناطق كشور سرد و برفی است، با رعایت نكاتی ساده خود و كودكان را از بیماری‌‌ها و مشكلات در امان نگه داریم و از مناظر و لذت برف زمستانی بیشترین استفاده را ببریم.

پوشش زیاد كه منجر به عرق كردن كودك شود (بخصوص در محیط‌‌‌های بسته) توصیه نمی‌شود. همچنین ممكن است قسمت‌های خاصی از بدن كودك مانند زیربغل، زیر گردن و كشاله ران مستعد عرق سوزشدن شود؛ در این مواقع به یاد داشته باشید بهترین راه درمان استفاده از آب و پنبه تمیز برای خشك و تمیزكردن آن قسمت از بدن است. معمولا کودکان از پوشیدن لباس گرم‌تر در آب و هوای بلاتکلیف پاییزی شانه خالی می‌‌کنند. بهتر است سراغ لباس‌هایی بروید که علاوه بر راحت بودن و سبکی، گرمای لازم  را به بدن کودک برسانند. بهترین جنس برای کودکان زیر ۱۰ سال کتان و پنبه است.

به سلیقه کودکان هم توجه کنید؛ بزرگ‌ترها بهتر است مدل لباس، جنس و راحتی لباس را در نظر بگیرند و انتخاب رنگ و طرح روی لباس را برعهده کودک بگذارند. گاهی وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودکان مهم است. برای حفظ سلامت پوست کودک بهتر است لباس‌ها را پس از خرید و قبل از پوشیدن با آب ولرم بشویید و در جریان هوا قرار دهید تا خشک شوند.

بهتر است لباسی که در قسمت یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش سرآستین و پاچه شلوار تنگ نبوده را انتخاب کنید. وقتی برای خرید به فروشگاه می‌‌روید برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباس‌هایی که پارچه‌هایی از جنس الیاف طبیعی مانند کتان و پنبه دارند می‌‌توانند بهترین گزینه باشند. علاوه بر این که حساسیت‌زا نبوده و باعث خارش پوست نمی‌‌‌شوند، قدرت بالایی در گرم نگهداشتن پوست کودکان دارند.

در موقع خرید کردن بالاتنه کودک، دکمه‌‌ها و بست‌‌های لباس را کنترل کنید؛ نحوه دوخته شدن دکمه‌ها باید به نحوی باشد که مدام باز نشده و در عین حال به سختی هم بسته نشود، به خصوص اگر کودک به تازگی خودش لباس می‌‌پوشد، در این صورت اعتماد به نفسش را از دست خواهد داد. فراموش نکنید هنگام خرید بالاتنه سراغ جنس‌‌های پرزدار نروید، زیرا به تنفس کودک تان آسیب می‌‌رسد. کشمیر بهترین جنس بالاتنه در روزهای سرد است. زیرا در عین داشتن گرما، نرم و لطیف است.

در انتخاب یک شلوار مناسب زمانی کار راحت می‌‌شود که قلق‌‌های خریدش را بدانید. یکی از بهترین انتخاب‌‌ها برای شلوار کودکان، شلوار کشی با جنس کتان است که به راحتی به تن فرزندتان می‌‌رود و از نفوذ باد جلوگیری می‌‌کند اما یادتان باشد هنگام خرید شلوارهای کشی، کمی از سایز کودک بزرگ‌تر انتخاب کنید چون رشد کودکان سریع است و ممکن است در طول فصل سرما برایش کوچک شود.

 

برچسب ها: لباس زمستانی، بوت و چکمه، استفاده از دستکش، شال گردن زمستانی، رنگ مناسب زمستان تعداد بازديد: 881 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز