Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:59

3
دی
گـالـری لباس‌ كودك

گـالـری لباس‌ كودك

کودکانی که پوست روشن تر و سفید‌تر دارند تماس تدریجی با نور آفتاب شدیداً به پوست آنها آسیب می رساند. کودکان که پوست تیره تری دارند شدت آسیب کمتر است ولی بدون آسیب نیست.

تحريريه كودك سالم

 

 

بسیاری از والدین به اشتباه لباس کودکان را کم و بدن آنها را در معرض اشعه آفتاب قرار می‌دهند.مهمترین عامل و تأثیر گذار بر روی پوست و در فصل تابستان، نورخورشید و گرمای حاصل از آن است که به دنبال آن تعرق و از دست رفتن آب بدن را به همراه دارد. 

با پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه، استفاده از کلاه، چتر و عینک استاندارد، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن و اجتناب از قرار گرفتن در برابر نورخورشید در ساعات گرم روز یعنی از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر می‌توان از اثرات کوتاه مدت آفتاب سوختگی در فصل تابستان  در کودکان جلوگیری کرد. 

زمانی که هوا خیلی گرم است، پوشاندن یک پیراهن نخی نازک و شلوارک یا شورت نخی به نوزاد کافی است و باید یک شیشه آب خنک دم دست گذاشت و مرتب به او آب داد. باید دانست که کمترین کاهش آب در بدن نوزاد، مشکلات فراوانی را در مورد سلامت او موجب خواهد شد. این مشکلات به‌خصوص در هنگام اسهال و استفراغ خطرناک‌تر است.   

برخی والدین برای اینكه فرزندشان زیباتر به نظر برسد، جنبه راحتی لباس را فراموش می‌كنند و لباس‌هایی شیك، پر از دكمه و سگك می‌خرند. اما خیلی سریع متوجه می‌شوند كه نمی‌توانند از این نوع لباس‌ها در طول روز استفاده كنند و در نتیجه آنها را كنار می‌گذارند. لباس كودك باید طوری انتخاب شود كه بتوان در شرایط ضروری مانند تعویض پوشك، راحت آن را درآورده و دوباره پوشاند.

کودکانی که پوست روشن تر و سفید‌تر دارند تماس تدریجی با نور آفتاب شدیداً به پوست آنها آسیب می رساند. کودکان که پوست تیره تری دارند شدت آسیب کمتر است ولی بدون آسیب نیست. کرمهای ضد آفتاب هر ۲ ساعت در صورت تماس با نور آفتاب باید تکرار شود. 

استفاده از لباس کم هزینه ترین و ساده ترین روش جلوگیری از آسیب پوست توسط نور خورشید است. پوشیدن لباس مناسب خصوصاً در ساعات حساس روز مثل قبل از ظهر تا بعد از ظهر در تابستان بهترین روش پیشگیری مضرات نور خورشید است. 

رنگ‌های جذاب و شاد از نظر کودکان بهترین رنگ‌های دنیا هستند. از آنجاکه کودک درباره تناسب رنگ لباس و این که آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی داند ممکن است رنگ‌هایی که برای پوشیدن انتخاب می‌کند، با هم جور در نیایند. به طور معمول قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی رنگ‌هایی هستند که کودکان نسبت به پوشیدن آنها علاقه و رغبت خاصی از خود نشان می‌دهند. 

 

برچسب ها: لباس کودک، ویژگی های لباس کودکان، جنس لباس کودک، لباس مناسب کودک، لباس های رنگی کودک تعداد بازديد: 830 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز