Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 18:35

4
اردیبهشت
انتخاب صندلی خودرو برای كودك (1)

انتخاب صندلی خودرو برای كودك (1)

از خرید صندلی كهنه و دست دوم خودداری ورزید، زیرا نمی‌توانید از گذشته صندلی اطمینان داشته باشید.

 تحریریه كودك سالم

 

 

 

مهم‌ترین موضوع اطمینان از امنیت كه آیا صندلی كه برای كودك‌تان خریده‌اید، برای نشستن او در خودرو مناسب هست یا نه. اگر شما از صندلی كودك در بیشتر از یك خودرو استفاده می‌كنید، برای هر خودرو از راهنمایی‌های زیر بهره ببرید:

  قبل از خرید

عجولانه تصمیم نگیرید. كاتالوگ تولیدكننده را به دقت بخوانید و یا از درون وب سایت‌ها یا فروشگاه‌هایی كه صندلی مخصوص كودكان را می‌فروشند، انواع صندلی‌ها را جست‌وجو نمایید. فكر كنید خودتان می‌خواهید از صندلی استفاده كنید. مثلا اگر دائما آن‌را داخل یا خارج از ماشین می‌گذارید، صندلی كه وزن كمتری دارد، مناسب‌تر است. یا اگر زیاد به مسافرت‌های طولانی می‌روید، صندلی تاشو ممكن است برای كودك شما راحت‌تر باشد و به خوابیدن او نیز كمك می‌كند.

 صندلی را مناسب قد و وزن كودك خود انتخاب كنید. برای كودكان كوچك‌تر صندلی‌هایی كه جای تكیه دارد، مناسب است. هرگز تا زمانی كه كودك حداقل 9 كیلوگرم وزن داشته باشد و بتواند بدون كمك دیگران از جا برخیزد یا بنشیند او را روی صندلی‌های روبه جلو ننشانید و حتی‌المقدور از صندلی‌هایی كه تكیه‌گاه دارند، استفاده كنید.

هر گاه وزن كودك شما بیش از حد لازم برای یك صندلی پشتی دار شد و یا سر او بلندتر از صندلی قرار گرفت، می‌تواند از یك صندلی بدون تكیه‌گاه استفاده كند. اگر وزن كودك هنوز نسبت به وزن صندلی متعادل و مناسب است، خم شدن زانوهای او هنگام نشستن در صندلی اهمیت ندارد. برای اطمینان از اینكه صندلی كودك با مدل خودروی شما همخوانی دارد، با تولیدكننده صندلی تماس بگیرید.

  هنگام خرید

در مورد اینكه آیا صندلی كودك برای كودك و خودروی شما مناسب هست یا خیر، از فروشنده سوال كنید. سعی كنید از جایی خرید كنید كه قبل از خرید صندلی به شما اجازه دهد (یا كمك كند) آن‌را در خودروی خود امتحان كنید. اگر چنین چیزی مقدور نیست، اطمینان حاصل كنید كه در صورت مناسب نبودن صندلی می‌توانید آن‌را پس بدهید و یا تعویض كنید. از خریدن پشتی صندلی اجتناب كنید؛ مگر آنكه مطمئن باشید صندلی مناسب خودروی شما خواهد بود.

از خرید صندلی كهنه و دست دوم خودداری ورزید، زیرا نمی‌توانید از گذشته صندلی اطمینان داشته باشید؛ (ممكن است در یك تصادف ماشین خراب شده و یا به شدت فرسوده باشد. برخی آسیب‌دیدگی‌ها قابل رویت نیست)؛ ضمن اینكه راهنمایی استفاده از این نوع صندلی‌ها غالبا از بین رفته یا گم شده است. صندلی‌های دست دوم قدیمی‌تر به نظر می‌رسند و مطابق استانداردهای روز ساخته نشده‌اند.

فقط از اعضای خانواده یا یك دوست مورد اعتماد صندلی كودك را قبول كنید. والدین غالبا می‌پرسند كه چه نوع صندلی مناسب است؟ حقیقت این است كه بهترین نوع صندلی آن است كه با وسیله نقلیه، بودجه و كودك شما همخوانی داشته باشد و تقریبا هر بار بتوانید از آن درون خودرو استفاده كنید. راهنمایی‌های زیر را بخوانید تا مطمئن شوید كدام صندلی كودك بهترین انتخاب برای فرزند شماست.

  ایمن‌ترین صندلی خودرو؟

تمامی صندلی‌های خودرویی كه در ایالات متحده به فروش می‌رسند، باید آزمایش‌های تصادف فدرال را بگذرانند. برخی صندلی‌ها ممكن است لوازم اضافی داشته باشند كه به آنها در نصب صحیح درون خودرو كمك می‌كند. از آنجایی كه نصب صحیح صندلی كلید ایمنی آن در خودروست، این كمك‌كننده‌های نصب برای برخی افراد ایمنی بیشتری را به دنبال می‌آورند.

به هر حال حتی ارزان‌ترین صندلی موجود در بازار بدون هر گونه لوازم جانبی نیز آزمایش‌های ابتدایی تصادف را پشت سر گذاشته و در صورتی كه به درستی درون خودرو نصب گردد، برای كودك شما ایمن است...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- انتخاب صندلی خودرو برای كودك- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: صندلی کودک، صندلی خودرو برای کودک، انواع صندلی ماشین، صندلی مناسب کودک، صندلی پشتی دار، ایمن‌ترین صندلی خودرو تعداد بازديد: 680 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز