Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:19

29
دی
اصول عكاسی از كودك

اصول عكاسی از كودك

همواره سعی کنید از ارتفاع همسطح کودک عکس بگیرید. حتی وقتی کودک روی زمین نشسته است، شما نیز ارتفاع دوربین را به همان نسبت پایین بیاورید. نکته بعدی دقت به پس‌زمینه می‌باشد.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

کودکان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین موضوعاتی هستند که توجه اطرافیان را برای ثبت‌شان جلب می‌کنند. دنیا پر است از پدر و مادرهایی که مشتاق گرفتن عكس‌های بیشمار از فرزندان عزیزشان هستند. بیشتر پدر و مادرها از کودکان‌شان عكس‌های متعددی می‌گیرند و از این عکس‌ها خرسند و هیجان‌زده هستند!

این هیجان که ناشی از علاقه شدید به فرزندشان است، مانع از آن می‌شود که به اشکالات تکنیکی عكس‌های‌شان، مثل سایه‌های آزاردهنده، محو بودن تصاویر و کنتراست‌های شدید پی ببرند و در بسیاری از اوقات موفق نمی‌شوند انرژی، حس و شخصیت فرزندشان را ثبت کنند. این مقاله به شما کمک می‌کند لحظات خاطره‌انگیز فرزندتان را به بهترین نحو ثبت کنید.

در ابتدا باید بدانید که چگونه عکسی می‌خواهید و شرایط مناسب برای ثبت آن عکس را مهیا کنید. برای مثال، وقتی می‌خواهید از بازی کردن کودک در محیط بیرون و یا زمانی که کودک در حال تمرکز برای درست کردن پازل است عکس بگیرید، مکان مناسب و لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بتوانید حس مناسبی را توأم با شرایط مناسب ثبت نمایید. کودکان غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین درصد موفقیت شما بستگی زیادی به حالت آنها در زمان عکاسی دارد.

نکته 1: اگر می‌خواهید از کودک خود در فضای بیرون عکاسی کنید، از قرار دادن وی در تابش نور مستقیم خورشید خودداری کنید. 

نکته2: همواره سعی کنید از ارتفاع همسطح کودک عکس بگیرید. حتی وقتی کودک روی زمین نشسته است، شما نیز ارتفاع دوربین را به همان نسبت پایین بیاورید. نکته بعدی دقت به پس‌زمینه می‌باشد. 

نکته3: تا حد امکان، سعی کنید پس‌زمینه تیره و ساده باشد تا موضوع را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

نکته 4: هنگام عکاسی کمی از کودکان فاصله داشته باشید و کمی زوم کنید تا هم پرسپکتیو نامناسب از بین برود و هم موضوع خیلی کوچک نشود.

 

برچسب ها: عکاسی، اصول عكاسی از كودك، ثبت خاطرات کودک، عکس گرفتن از کودک، دوربین عکاسی تعداد بازديد: 767 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز