Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:46

6
اسفند
خروسک در کودکان نشانه ابتلا به امیکرون است

خروسک در کودکان نشانه ابتلا به امیکرون است

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا تهران گفت: اُمیکرون در کودکان با علایم تب، سرفه، آبریزش بینی و یا گرفتگی بینی که هنگام خواب اذیت می‌شوند و خُرخُر می‌کنند و یا صداگرفتگی نزدیک به خروسک، نمایان می‌شود.

فارس نوشت: مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا تهران گفت: اُمیکرون در کودکان با علایم تب، سرفه، آبریزش بینی و یا گرفتگی بینی که هنگام خواب اذیت می‌شوند و خُرخُر می‌کنند و یا صداگرفتگی نزدیک به خروسک، نمایان می‌شود.

حسین کرمانپور، مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا تهران امروز با اشاره به شیوع اُمیکرون در میان کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کودکان در لبه تیغ اُمیکرون هستند، اگر سراغ آن‌ها آمد و اهمال کنیم ممکن است خطرناک باشد به دلیل اینکه سیستم ایمنی کودکان متفاوت است و حتما باید پزشک آن‌ها را ویزیت کند و دقت لازم برای آن‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه تا ۱۷ سال در دسته‌بندی کودکان می‌آوریم، افزود: علایم کرونا در کودکان تقریباً شبیه بزرگسالان است اما به دلیل اینکه کودکان نمی‌توانند درد و نگرانی را ابراز کنند، موضوع برای خانواده‌ها حساس‌تر است، اُمیکرون با علایم تب، سرفه، آبریزش بینی و یا گرفتگی بینی که هنگام خواب اذیت می‌شوند و خُرخُر می‌کنند و یا صداگرفتگی نزدیک به خروسک، نمایان می‌شود.

کرمانپور با تأکید بر اینکه تب باید در کودکان کنترل شود و ۹۰ درصد آن‌ها با کنترل تب حال‌شان بهتر می‌شود، گفت: برای سرفه کودکان زیر ۴ سال شربت سرماخوردگی جوابگو است و محیط مرطوب توصیه می‌شود و برای تب شربت استامینوفن و اگر جواب نداد از شربت بروفن باید استفاده کرد و اگر باز هم تب پایین نیامد باید به پزشک مراجعه کنند و نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارد.

 بیشتربخوانید:

صدای خروس در صدای كودك

 

 

 

آب سرد دل پیچه را در کودکان به شدت افزایش می‌دهد

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا تهران ادامه داد: بیشتر کودکان گرفتگی بینی‌شان با قطره نرمال سالین برطرف می‌شود و قطره‌ای که استفاده می‌شود نباید یخ باشد باید روی شوفاژ گرفته شود تا ولرم شود، اما بعضی از کودکان علایم‌شان گوارشی است مانند دل پیچه و دل درد و اسهال است، اگر با درمان‌های خانگی بهتر نشد حتماَ باید به پزشک مراجعه کنند و اگر اسهال پیدا کردند از پودر او آر اس استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بدون نسخه پزشک از دارو استفاده کنند و مصرف دارو برای کنترل اسهال باید توسط پزشک تجویز شود، تصریح کرد: در مورد دل پیچه کودکان اکثراً با خوردن مایعات گرم رفع می‌شود، هیچ وقت به کودکان بدون اینکه صبحانه نخورده باشند آب سرد داده نشود، چون به شدت دل پیچه را افزایش می‌دهد.

کرمانپور ادامه داد: اگر کودکان دارای علایم اسهالی که درمان نمی‌شود، تبی که با دارو کنترل نشده و بالای ۳۸.۵ درجه است، خواب‌آلودگی و خستگی که با وجود دادن مایعات و غذا بچه احساس خواب آلودگی و بی‌اشتهایی شدید دارد، حتماَُ باید کودک را به متخصص اطفال برد.

 بیشتربخوانید:

آلرژی بهاری می‌تواند موجب خروسک کودکان شود

 

 

 

مدت زمان قرنطینه اُمیکرون چقدر است

مدیر بخش اورژانس بیمارستان سینا تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که مدت زمان قرنطینه اُمیکرون چقدر است، گفت: اُمیکرون دقیقاً از اجداد خودش در ۲ سال گذشته تبعیت می‌کند و بین ۱۰ تا ۱۴ روز امکان انتقال است، اما بخشنامه‌ای توسط وزارت بهداشت صادر شد که اگر بیماران علامت ندارند بین ۵ تا ۷ روز از قرنطینه به شرط رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به سر کار مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مشاغل به کارکنان خود مرخصی ۱۴ روزه می‌دهند، گفت: چون اغلب در اُمیکرون علایم بیمار بعد از ۵ روز تمام می‌شود، وزارت بهداشت اعلام کرد که شاغلان می‌توانند بر سر کار باز گردند، اما ناقل بودن همچنان قانون خود را دارد و بین ۱۰ تا ۱۴ روز بیمار می‌تواند کرونا را منتقل کند.

کرمانپور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود پیک ششم از هفته آینده شروع به نزول کند و پیک هفتم بعد از تعطیلات نوروزی اگر سویه جدیدی شیوع پیدا کند آغاز می‌شود و اگر سوش جدید پیدا نشود پیک هفتم نداریم.

برچسب ها: کودکان، تب، خروسک، گلو درد، سرفه، ویروس اومیکرون، علائم اومیکرون تعداد بازديد: 222 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز