Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:37

16
شهریور
واکسیناسیون کودکان‌ را به تأخیر نیندازید

واکسیناسیون کودکان‌ را به تأخیر نیندازید

به دنبال آغاز پاندمی کرونا در جهان، روند واکسیناسیون برای سایر بیماری‌ها با کاهش مواجه شد که در کشور ما هم این چالش بروز پیدا کرد، اما باید توجه کرد که عدم واکسیناسیون کودکان در این شرایط می‌تواند خطر بروز و شیوع بیماری‌هایی چون سرخک را افزایش دهد.

تحریریه زندی آنلاین : به دنبال آغاز پاندمی کرونا در جهان، روند واکسیناسیون برای سایر بیماری‌ها با کاهش مواجه شد که در کشور ما هم این چالش بروز پیدا کرد، اما باید توجه کرد که عدم واکسیناسیون کودکان در این شرایط می‌تواند خطر بروز و شیوع بیماری‌هایی چون سرخک را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، با آمدن ویروس کرونا، دنیا دچار یک پاندمی جهانی شد که ایران هم جزئی از آن بود. تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا شدند. از همان ابتدا گروه‌های ضد واکسن با ایجاد شایعه در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد رعب و وحشت در برخی خانواده‌ها شدند و بر این اساس برخی خانواده‌ها هم از واکسیناسیون فرزندان خود خودداری کردند. بر همین اساس هم ویروس‌ها تکثیر یافتند. یکی از این ویروس‌ها ویروس سرخک است که در ایران به مرحله حذف رسیده بود، اما چندی پیش اعلام شد که 25 مورد جدید این بیماری در شهرهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، البرز و هرمزگان شناسایی شد که این عامل باعث اعلام خطر طغیان بیماری سرخک در ایران شده است. باید توجه کرد که این عامل غیر قابل جبران خواهد بود.

بیشتربخوانید:

ایمن سازی کودک

برچسب ها: کودک، واکسیناسیون، واکسن تعداد بازديد: 267 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز