Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:30

18
فروردین
افزایش شیوع کرونا بین کودکان با علایم جدید

افزایش شیوع کرونا بین کودکان با علایم جدید

متخصص کودکان با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در بچه‌ها بسیار شدید بوده،یادآور شد: شدت بیماری در بچه‌ها هم بستگی به بیماری زمینه‌ای دارد.

فارس نوشت: ​متخصص کودکان با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در بچه‌ها بسیار شدید بوده،یادآور شد: شدت بیماری در بچه‌ها هم بستگی به بیماری زمینه‌ای دارد.

 «فرهاد چوبدار» مهمان برنامه «طبیب» با اشاره به اینکه متأسفانه بخش‌های بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) در حال پر شدن از کودکان کرونایی است، یادآور شد: علائم در بچه‌ها بغرنج‌تر و غیرتیپیک است و ممکن است که اصلا درگیری ریه وجود نداشته و در آنها درگیری قلبی ایجاد کند، متأسفانه ما چند کودک را به دلیل درگیری قلبی و آریتمی ناشی از کرونا از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها اشتباه نکنند هر علامتی نشانه آلرژی نیست، اظهار کرد: ممکن است که در این فصل به ویژه علائم کرونا و عفونت خودش را به شکل آلرژی نشان دهد، لذا حداقل یکبار خودشان را به پزشک نشان دهند.

متخصص کودکان در ادامه با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در بچه‌ها بسیار شدید بوده و بخش‌های بیمارستانی در حال پر شدن است، یادآور شد: شدت بیماری در بچه‌ها هم بستگی به بیماری زمینه‌ای دارد، چون ما در بیمارستان بچه‌های سرطانی، نواقص کلیه و پیوندی هم داریم و کرونا در آنها شدیدتر خودش را نشان می‌دهد و در بچه‌های معمولی خفیف‌تر است.

وی همچنین تصریح کرد: اتفاقا علائم در بچه‌ها بغرنج‌تر و غیرتیپیک است و ممکن است که اصلا درگیری ریه وجود نداشته باشد و اتفاقا در آنها درگیری قلبی ایجاد کند، متأسفانه ما چند کودک را به دلیل درگیری قلبی و آریتمی ناشی از کرونا از دست دادیم. این ویروس جهش‌یافته گرچه ممکن است علائم خفیف‌تری داشته باشد اما قدرت انتقالش بیشتر است و متأسفانه کودکان را هم به شدت درگیر می‌کند. 

چوبدار در ادامه به دلیل آغاز فصل آلرژی به این بحث اشاره کرد و گفت: آلرژی انواع مختلف دارد و از همان بدو تولد خودش را نشان می‌دهد و تا 90 درصد موارد تا دو سالگی و پنج درصد آن نیز تا هفت سالگی بهبود پیدا می‌کند و پنج درصد دیگر ممکن است تا آخر عمر با فرد باقی بماند. 

این فوق تخصص نوزادان با توضیح اینکه آلرژی خودش را به انحای مختلف نشان می‌دهد، یادآور شد: یک آلرژی ممکن است از دستگاه گوارش و آلرژی‌های غذایی در نوزادان آغاز شود و در سنین بالا که می‌رسد تبدیل وضعیت دهد تا جایی که اول گوش و حلق و بینی و بعد به صورت کهیر و آلرژی نسبت به داروها و سموم و در نهایت با آسم و یا آلرژی راه‌های هوایی خودش را نشان دهد، در سال‌های اخیر به دلیل اینکه میزان بهداشت در جامعه افزایش پیدا کرده سیستم ایمنی بدن چون با ویروسی مواجه نمی‌شود به سمت آلرژن‌ها برمی‌گردد و این آلرژن‌ها را به عنوان بیگانه تلقی کرده و با آن مبارزه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه درمان آلرژی مواجه کنترل شده با آلرژن‌هاست، ادامه داد: به شرطی که تحمل سیستم ایمنی را هم به تدریج افزایش دهیم و مواجه زودرس از همان سه، چهار ماهگی آغاز می‌شود. 

چوبدار همچنین در خصوص استفاده از داروهای ضد حساسیت در نوزادان تصریح کرد: دادن آنتی‌هسیتامین‌ها به ویژه در یک سال اول زندگی به بچه‌ها ممنوع است و باعث افزایش مرگ ناگهانی شیرخوار ‌شود، به طور کلی نیز استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها به ویژه فرم قدیمی آن اصلا به صورت مداوم توصیه نمی‌شود، زیر شش ماه که اصلا از آنتی‌هیستامین‌ها استفاده نمی‌کنیم و در سنین بالاتر هم آنتی‌هیستامین‌های نسل جدیدی هستند که زیر نظر پزشک می‌توان از آنها استفاده کرد.

رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) در پایان عنوان کرد: توصیه می‌کنم کسانی که آلرژی دارند قبل از هر چیز به فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی مراجعه کنند، تعداد افراد دارای این تخصص کم است اما این متخصصان در بیمارستان‌های دانشگاهی از جمله بیمارستان ما حاضر بوده و سرویس مناسبی ارائه می‌کنند.

برچسب ها: ویروس کرونا، علائم کرونا، کرونا در کودکان تعداد بازديد: 445 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز