Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:25

1
مرداد
کرونا ؛ آیا خردسالان، کودکان و نوجوانان می‎توانند ناقل باشند؟

کرونا ؛ آیا خردسالان، کودکان و نوجوانان می‎توانند ناقل باشند؟

نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان هم به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و هم می‌توانند ناقل این بیماری باشند.شیوع بیماری «کرونا» در جهان تاکنون جان بیش از ۶۰۰ هزار و ۳۹ نفر را گرفته و بیش از ۱۴ میلیون نفر را مبتلا کرده است

میزان نوشت: نوزادان، خردسالان، کودکان و نوجوانان هم به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و هم می‌توانند ناقل این بیماری باشند.

شیوع بیماری «کرونا» در جهان تاکنون جان بیش از ۶۰۰ هزار و ۳۹ نفر را گرفته و بیش از ۱۴ میلیون نفر را مبتلا کرده است؛ با این وجود ناشناخته‌ها در مورد این بیماری همچنان بسیار بیشتر از دانسته هاست.

مهم‌ترین نادانسته که اندک اندک خود را نمایان می‌کند، بحث کرونا و کودکان است.

بحث ابتلای کودکان به کرونا، نحوه ابتلای آنان، بروز سندرم‌های ناشناخته مرتبط با کرونا در کودکان، ناقل بودن آنان و ... پرسش‎هایی هستند که در پی گذشت چند ماه از درگیری جهان با این بیماری، اکنون جواب‌هایی را برای خود یافته اند.
 
 

بیشتر بخوانید:

 

در حالی که تا چندی پیش از عدم ابتلای کودکان به این بیماری با قطعیت زیادی صحبت می‌شد، اکنون این موضوع ثابت شده که نوزادان، کودکان، خردسالان و نوجوانان همگی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و حتی جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.

براساس گزارش ها، آزمایش کرونای ۳۱ درصد از کودکان ایالت «فلوریدا» در آمریکا، اصلی‌ترین کانون شیوع کرونا در جهان، مثبت بوده است.ضمن اینکه همه روزه گزارش‌هایی از ابتلای کودکان یا حتی مرگ نوزادان بر اثر ابتلا به کرونا شنیده می‌شود.


به گزارش «یو اس تودی»، کودکان علاوه بر ابتلا به کرونا می‌توانند ناقل این بیماری نیز باشند و همین موضوع نگرانی‌ها را در مورد بازگشایی مدارس در ماه مهر تشدید کرده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، مبتلایان زیر ۱۸ سال به بیماری «سارس» -دیگر ویروس هم خانواده کووید ۱۹- علائم خفیفی را تجربه می‌کردند و خیلی سریع‌تر از بزرگسالان، اغلب طی یک یا دو هفته بهبود می‌یافتند.

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان «تگزاس» می‎گوید «بدون شک کودکان می‌توانند ناقل کرونا باشند.»
 

بیشتر بخوانید:

علائم کرونا در کودکان را جدی بگیرید

خطر ابتلا به کرونا در کمین کودکان

 

متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان کودکان «پیتسبورگ» نیز می‌گوید «مطالعات انجام شده، نشان می‌دهند کودکان به اندازه بزرگسالان می‌توانند ناقل کرونا باشند؛ اگرچه آن‌ها علائم خفیف تری از بیماری را تجربه می‌کنند.»

در مورد تفاوت علائم کرونا در میان کودکان و بزرگسالان نیز باید گفت که شایع‌ترین علائم بین کودکان، سرفه، تنگی نفس و تب است؛ البته اسهال و استفراغ نیز از دیگر علائم ابتلا کودکان به کروناست؛ گاهی هم هیچ علامتی ندارند.

به نظر می‌رسد دلیل ابتلای کمتر نوزادان و خردسالان به کرونا، این است که آن‌ها بیشتر در خانه هستند و زمان کمتری را بیرون از منزل به سر می‌برند؛ از این رو، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به همه کودکان بالای دو سال توصیه می‌کند که بیرون از خانه ماسک پارچه‌ای بپوشند.

نرخ مرگ و میر کودکان بر اثر کرونا بالاست و نیمی از کودکان مبتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند.
برچسب ها: تنگی نفس، انتقال ویروس، کرونا، ویروس کرونا، کرونا در کودکان، موج دوم کرونا، ناقلان ویروس تعداد بازديد: 464 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز