Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:00

27
دی
تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

طبق تحقیقات جدید، كودكان و نوجوانانی كه در خانه‌های شلوغ و پر جمعیت زندگی می‌كنند، توانایی‌های گفتاری و شنیداری بسیار ضعیفی دارند ...

تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

 

 

خانه‌های شلوغ و شنوایی كودكان

 

 طبق تحقیقات جدید، كودكان و نوجوانانی كه در خانه‌های شلوغ و پر جمعیت زندگی می‌كنند، توانایی‌های گفتاری و شنیداری بسیار ضعیفی دارند، زیرا سر و صداهای دائمی مانع برقراری ارتباط‌های كلامی بین افراد خانه می‌شود. روشن بودن مداوم تلویزیون و سر و صدای بچه‌های بزرگ‌تر، از رشد مهارت‌های زبانی در كودكان كوچك‌تر جلوگیری می‌كند. این دسته از كودكان عملكرد ضعیفی در یادگیری دارند، زیرا مهارت‌های گفتاری و شنیداری‌شان به طور كامل شكل نگرفته است.

به گفته پژوهشگران عدم رشد مهارت‌های اجتماعی كودكان مربوط به كم سوادی پدر و مادرها و یا بی‌توجهی آنهاست.طبق آمار از هر پنج كودك 9- 11 ساله، یك نفر، در گروه سنی خود، مهارت خواندن و نوشتن را در حد استاندارد ندارد. مهارت‌های نوشتاری و گفتاری كودكان در سنین 3-7 سالگی به اوج خود می‌رسد و بعد از آن در مدارس از طریق شنیدن و حرف زدن، دایره لغات آنها كامل می‌شود.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت تعداد بازديد: 470 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز