Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:02

4
اسفند
نقش آلودگی هوا در تشديد اوتيسـم

نقش آلودگی هوا در تشديد اوتيسـم

محققان آمريكايي هشدار مي‌دهند در آن دسته از مادراني كه در معرض آلودگي...

نقش آلودگی هوا در تشديد اوتيسـم

 

 

محققان آمریكایی هشدار می‌دهند در آن دسته از مادرانی كه در معرض آلودگی هوا قرار دارند خطر بروز اوتیسم در جنین دو برابر افزایش می‌یابد. قرار گرفتن مادر یا كودك در معرض آلودگی هوا این اختلال را در كودكان افزایش می‌دهد. كودكانی كه در معرض بالاترین آلودگی هوا قرار دارند، نسبت به دیگران 3 برابر بیشتر با خطر ابتلا به اوتیسم روبرو هستند.

 

اثرات آلودگی هوا

سال‌ها است كه محققان پی برده‌اند كه آلودگی هوا بر ریه افراد به ویژه كودكان تأثیر مخربی دارد، اما اكنون دریافته‌اند كه این آلودگی روی مغز نیز تأثیرگذار است. بیشترین نگرانی محققان قرار گرفتن افراد در معرض آلودگی و ذرات آلاینده است. مهم‌ترین آلاینده‌ها عبارتند از منواكسید كربن، اكسید نیتروژن، اكسید گوگرد، هیدروكربورها، ذرات معلق ازون و فلزات سنگین مانند كادمیوم، سرب و جیوه كه در آلودگی هوا وجود دارد و هر كدام عوارض خاص برای انسان دارد.

 

اوتیسم

اوتیسم نوعی اختلال رشدی است كه در حدود 4 درصد كودكان مشاهده می‌شود. علائم این اختلال در سال‌های اول عمر بروز می‌كند و علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی اجتماعی، سبك زندگی و سطح تحصیلی والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. كودكان در ارتباط كلامی و غیر كلامی تعاملات اجتماعی و فعالیت مربوط به بازی مشكل دارند. در بعضی مواقع رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حركات تكراری، پاسخ‌های غیر معمول و وابستگی به اشیاء دیده می‌شود. ممكن است در حواس پنجگانه بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه نیز حساسیت‌های غیر معمول نشان دهند. هسته مركزی اختلال در اوتیسم اختلال در ارتباط است.

برچسب ها: اثرات آلودگی هوا، زندگی آنلاین، اوتيسـم تعداد بازديد: 555 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز