Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:08

25
شهریور
لیدی میل | طریقه مصرف لیدی میل | لیدی میل مکمل غذائی ایده آل بر پایه شیر

لیدی میل | طریقه مصرف لیدی میل | لیدی میل مکمل غذائی ایده آل بر پایه شیر

بدون شک تغذیه مادر در دوران بارداری و شیردهی از اهمیت بالائی برخوردار است...

لیدی میل | طریقه مصرف لیدی میل | لیدی میل مکمل غذائی ایده آل بر پایه شیر

 

 

 

بدون شک تغذیه مادر دردوران بارداری و شیردهی از اهمیت بالائی برخوردار است. سلامت مادر، جنین و شیرخوار تحت تاثیر مستقیم تغذیه در این دو دوران مهم از زندگی می باشند. عده ای از عوارض مرتبط با سوء تغذیه در دوران بارداری و شیردهی عبارتند از: مرگ و میر و بیماری های نوزاد، بدنیا آمدن نوزادان کوچک برای سن رحمی که در آینده در معرض خطر عوارضی دراز مدت مانند  فشار خون، چاقی، عدم تحمل گلوکز و بیماریهای قلبی عروقی هستند، بروز آمنوره در زنان و کاهش باروری آنان، بروز سقط های خود بخودی، تولد نوزاد مرده، اختلالات مادرزادی جنین، تولد نوزادان با قد و وزن کم، بیماریهای دراز مدت مثل ناتوانی در رشد و نمو و اختلالات یادگیری و غیره.

تکمیل رژیم غذائی مادر با مصرف مکمل ها در دوران بارداری شامل مصرف انرژی، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

با توجه به شیوع اشکال مختلف سوء تغذیه مادران باردار و شیرده در اکثر مناطق ایران، نیاز به مصرف یک مکمل غذائی ایده آل که اغلب نیازهای غذائی را در این دو دوران مهم از زندگی مرتفع نماید، بوضوح احساس می شود.

البته تاکنون نیز مکمل هایی در سطح کشور در انواع قرص و شربت وجود داشته است ولی آشکار است که مکمل های فوق،جوابگوی کلیه نیازهای تغذیه ای مادران نمی باشند و از لحاظ میزان پروتین، انرژی، چربیهای ضروری و سایر ریزمغذی ها ضعیف هستند و از سوی دیگر شکل مصرف آنها باعث ایجاد عوارضی از قبیل تهوع و استفراغ در مادران می گردد. لذا شرکت بهداشت کار تحت لیسانس شرکت فاسبل بلژیک، به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان شیر خشک و مکمل های غذایی دنیا، با بررسی کارشناسی این موضوع در ایران، اقدام به عرضه مکملی بر پایه شیر گاو برای خانم های باردار و مادران شیرده نموده است که حاوی تمام نیاز غذائی مازاد در دوران حاملگی و شیردهی بوده و غنی شده با کلسیم،  فسفر، آهن،روی،،منیزیم، سلنیوم، ید، منگنز، مس، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری، اینولین،اینوزیتول، کولین و ویتامینهای A,B,C,D,K,E می باشد. از جمله مزایای این محصول اینست که بر پایه شیرگاو چربی گرفته شده است و دارای چهار نوع طعم وانیل، توت فرنگی، شکلات و انبه با رایحه ای مطبوع می باشدکه شکل مصرف آن تاثیر روانی  مثبتی را برای خانم های باردار و مادران شیرده به دنبال دارد و عوارضی از قبیل تهوع و استفراغ و غیره را که مکمل  هایی در شکل قرص و شربت ایجاد می کنند را باعث نمی شود.

 

 

تعدادی از ترکیبات موجود در لیدی میل و اهمیت آنها در دوران بارداری و شیردهی

انرژی: نیاز به انرژی بدلیل افزایش نیازهای متابولیک و رشد جنین در دوران بارداری در سه ماه اول بارداری روزانه 150 کیلو کالری و از ماه چهارم به بعد روزانه 300  کیلو کالری افزایش می یابد. و در دوران شیردهی نیز نیاز اضافی به طور میانگین 500 کیلو کالری  می باشد. اخیراً ثبات شده است که جنین بیشتر از مادر تحت تاثیر عوارض سوء تغذیه قرار می گیرد.یکی از عوارض کمبود انرژی افزایش تولید کتون است. اجسام کتونی به طور طبیعی در طول بارداری به مغز جنین منتقل می شوند و اختلالات عصبی و ... را ایجاد خواهند کرد. همچنین کتونمی شدید، می تواند شاخص تشخیص کمبود انرژی مادر، رقابت مادر و جنین برای جذب مواد مغذی و افزایش خطرات متابولیکی برای جنین باشد. دو لیوان لیدی میل در روز حاوی430  کیلو کالری انرژی است که جهت تامین نیازهای روزانه اضافی در دوران بارداری و شیردهی کافی می باشد.

 

پروتئین: نیاز زنان باردار و مادران شیرده به پروتئین به منظور ساخت بافتهای مادر و جنین بیشتر است. پروتین در حین بارداری و شیردهی برای رشد جنین و جفت، افزایش حجم خون مادر(هموگلوبین وپروتئین های پلاسما)، ساخت مایع آمنیوتیک، ذخیره های ساختمانی برای استفاده در حین زایمان و شیر دهی، تولید شیر و هموستاز(بالانس گردش خون) مادر بکار گرفته می شود. محتوی پروتئین لیدی میل 23 گرم در 100 گرم پودر و از نوع، همان پروتئین های شیر تازه گاو و غنی شده با وی پروتئین می باشد.

 

چربی: چربی منبع ایده آل انرژی ، باعث تامین اسید های چرب ضروری و انتقال دهنده ویتامین های محلول در چربی می باشد. اسید های چرب ضروری لینولئیک و آلفا لینولنیک اسید(امگا3 و امگا6)، برای ساختمان و عملکرد غشاء سلولی(سلولهای عصبی، گلبولهای قرمزو....)مورد استفاده قرار می گیرند. مکمل غذائی لیدی میل با مقدار کافی روغن گیاهی غنی شده است و حاوی 5605 میلی گرم لینولئیک اسید و 1360میلی گرم آلفالینولنیک اسید در هر 100 گرم پودر می باشد.

 

کلسیم وفسفر: کاربرد اصلی کلسیم در ساخت اسکلت و جوانه های دندانی جنین است و سطح خونی طبیعی کلسیم باید حفظ گردد تا ذخائر کلسیم مادر از بین نروند. مصرف روزانه کلسیم در خانم های باردار و مادران شیرده، mg 1200 است. دو لیوان مصرف روزانه لیدی میل 1152 میلی گرم کلسیم و 5/34 واحد ویتامین D3 را تامین می نماید.

 

آهن: آهن برای تولید گلبولهای قرمز ضروری است. کمبود آهن شایعترین کمبود تغذیه ای در حال حاضر در سراسر جهان است. در دوران بارداری و شیردهی به دلیل افزایش میزان گلبولهای قرمز، هدر رفتن خون در حین زایمان و انتقال آهن از جفت به جنین نیاز خانم ها به این عنصر بیشتر است و مصرف روزانه لیدی میل mg25  نیاز روزانه مادران را مرتفع می کند.

 

منیزیم: به عنوان یک کوآنزیم در متابولیسم انرژی و پروتئین کاربرد دارد. در خانم های باردار و مادران شیرده، بیشتر از افراد عادی مورد نیاز است. دو لیوان لیدی میل حاوی  mg202 منیزیم می باشد.

 

سلنیوم وید: سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان برای حمایت سلول در مقابل رادیکالهای آزاد و نیز متابولیسم هورمون تیرویید کاربرد دارد. کمبود ید نیز به همراه کمبود سلنیوم نقش مهمی در پاتوژنز کرتینیسم میکزودماتوز در دوران نوزادی دارد. مصرف این دو عنصر در دوران بارداری وشیر دهی ضروری است. مصرف روزانه لیدی میل 211 میلی گرم نیاز مادران را بر طرف می کند.

 

فولیک اسید(vit B9): این ویتامین در کاهش خطر تولد نوزادان با نقایص مغزی نخاعی و در تکامل لوله عصبی جنین موثر است و کمبود آن باعث کم خونی مگالوبلاستیک  شده و منجر به نقص لوله عصبی، زایمان پیش از موعد، وزن کم موقع تولد، کاهش رشد، افزایش سطح هموسیستئین پلاسما، افزایش خطر سقط خود به خود و عوارض حین زایمان می گردد. مصرف روزانه دو لیوان شیر لیدی میل حاوی 528 میکروگرم اسید فولیک است که تقریباً تمام نیاز مادران باردار را رفع می کند.

 

فیبر غذائی: میزان توصیه شده روزانه (DRI) برای فیبر در طول بارداری  g28 در روز است. شیر لیدی میل توسط اینولین(یک ماده ارگانیک طبیعی) غنی شده است که باعث کاهش یبوست در مادران باردار می گردد.همچنین وجود فلور در روده بزرگ یک عامل سلامت بخش است که اینولین آن را تامین می کند.

همچنین لازم به ذکر است که مکمل غذائی لیدی میل برای تمام کسانی که به نحوی در معرض سوء تغذیه هستند به عنوان مثال دختران در سنین بلوغ و ورزشکاران قابلیت استفاده می باشد. 

 

 

 

اهم موارد کاربردLadymil

    کمک به تکامل مغز و شبکیه چشم نوزاد وکاهش نقایص مغزی و نخاعی

    جلوگیری از زایمان زودرس و سقط های خودبخودی و جلوگیری از عارضه کم وزنی نوزاد در حین تولد(L.B.W )

    کمک به ساخت اسکلت جنین و جوانه های دندانی و کمک به رشد کامل جنین

    جلوگیری از کم خونی مادر و جنین در دوران بارداری

    کمک به جذب بهتر کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان مادر

      افزایش و غنی سازی شیر مادر در دوران شیردهی

 

برچسب ها: کلسیم، کمبود آهن، شیر خشک، شیرخوار، سوء تغذیه، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 34119 تعداد نظرات: 11

نظرات

  • باسلام ببخشید من الان تو هفته ۱۷بارداری هستم درجه خونم ۱۰ و دوکیلوهم وزن کم کردم لیدی میل بدون تجویز پزشک گرفتم بنظرتون مضر نباشه واسم؟؟اگه بخوام مصرفش کنم دیگه باید هیچ ویتامین یا آهنی نباید بخورم؟؟باشیرهم میشه مصرفش کردبجای آب؟؟
  • سلام ببخشید من نه باردارم نه بچه شیر میدم ولی لیدی میل خریدم چون احساس کردم همه نوع ویتامین داره وچون در دوران پریود خیلی دردو ناراحتی دارم گفتم شاید خوب باشه می خواستم بدونم برای افرادی که حامله وشیر ده نیستن میشه مصرف کرد لیدی میل یا نه؟
  • سلام خسته نباشید من پسرم به دنیا اومد سه کیلو صد گرم بود تا چهل روزگیش خوب وزن اضافه کرد دوماهگی به بعد وزنش خوب بالا نرفت الان ۴ ماهشه ۶ کیلو ۳۰۰ گرمه گفتن که وزنش کمه وباید ۴ ماهگی ۷ کیلو میبود..میخواستم بدونم اگه لیدی میل بخورم وزن پسرم بالا میره ..
  • سلام
    اگر نوزاد آلرژی به پروتئین گاوی داشته باشه مصرفش در شیردهی خطرناکه ؟
    • پاسخ دکتر مریم خادم؛ متخصص زنان، زایمان و نازایی: سلام. معمولا پروتئين شيرهاى خوراكى در معده مادر شكسته شده و لذا در شير ترشح نمی‌شود، ولى درجه حساسيت نوزادان به مقدار اندك پروتئين شكسته نشده متفاوت است.
  • سلام ، اقایون استفاده کنند اشکالی داره ؟
  • من بارداری چهارمم هست ک دوتا سقطی در چهار ماهگی داشتم و ی دختر دو ساله دارم و الانم باردارم و هشت هفته هستم کمی ضعیف شدم ایا میشه پودر لیدی میل استفاده کنم اگه میشه از ماه چند در ضمن ۳۴ سالمه

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز