Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16:00

23
شهریور
تاثير كرايوسرجی با استفاده از نيتروژن مايع بر حذف پيگمانتاسيون لثه

تاثير كرايوسرجی با استفاده از نيتروژن مايع بر حذف پيگمانتاسيون لثه

امروزه دندانپزشكان با تقاضای روزافزون بیماران برای درمان ارتودنسی، ترمیم‌های همرنگ دندان

تاثير كرايوسرجی با استفاده از نيتروژن مايع بر حذف پيگمانتاسيون لثه

 

 

امروزه دندانپزشكان با تقاضای روزافزون بیماران برای درمان ارتودنسی، ترمیم‌های همرنگ دندان، Bleaching دندان‌ها و ... جهت درمان‌های زیبایی مواجه هستند.

یكی از مشكلات مراجعه‌كنندگان به دندانپزشكان، پیگمانتاسیون لثه‌ها به علت رسوب رنگدانه ملانین می‌باشد. بدیهی است كه رنگ لثه‌ها نقش مهمی در زیبایی به ویژه هنگام صحبت كردن و خندیدن دارد، لذا هر چند این مساله بیماری محسوب نمی‌شود، اما به علت ظاهر ناخوشایند، عامل مراجعه بسیاری از افراد به‌خصوص جوانان و نوجوانان برای اصلاح آن است.

در حال حاضر روش‌های متعددی همچون جراحی پیوند لثه، الكتروسرجری، ژنژیوكتومی، لیزردرمانی، كرایوسرجری و ... برای رفع این عارضه معرفی شده است.

 

مزیت انجام كرایوسرجری با استفاده از نیتروژن مایع

مزیت انجام این روش نسبت به روش‌های دیگر این است كه در این روش برش لثه، بی‌حسی، اسكار، استفاده از پگ جراحی، درد، خونریزی، تورم و عفونت وجود ندارد؛ در حالی كه در سایر ورش‌ها نظیر ژنژیوكتومی، الكتروسرجری و... كه اشاره شد، بیمار ناچار است عوارض جراحی نظیر برش، بی‌حسی، اسكار و... را تحمل كند.

همچنین انجام این روش بسیار ارزان‌قیمت‌تر از سایر روش‌هاست. این درمان اثر نامطلوبی بر بافت‌های مجاور ندارد و لثه ظرف مدت دو هفته رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد.

 

معایب

تنها مشكلی كه در استفاده از نیتروژن مایع در این روش وجود دارد، این است كه باید تازه به تازه مصرف شود. با توجه به اینكه نیتروژن مایع بسیار فرار است، در مدت كوتاهی قابل استفاده می‌باشد كه مشكل خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد.

این گاز باید از طریق كارخانه تهیه شود، ولی در حال حاضر در اكثر شهرها واحدهای صنعتی توزیع نیتروژن وجود دارد.

 

روش انجام كرایو سرجری با نیتروژن مایع

در این روش مبتلایان به پیگمانتاسیون لثه با استفاده از سواب پنبه‌ای آغشته به نیتروژن مایع تحت درمان كرایوسرجری قرار می‌گیرند. بر اساس تجربیات و عكس‌های دقیق دیجیتالی قبل و پس از عمل، رنگ لثه‌ها پس از بار دوم درمان به مراتب بهتر می‌شود.

گفتنی است، این بحث موضوع یكی از پانل‌هایی بود كه در هفتمین كنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشكی كودكان ایران در تاریخ 21-9 تیرماه سال‌جاری در مركز همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار شد.

 

برچسب ها: پیگمانتاسیون لثه، نیتروژن مایع، ژنژیوكتومی، درمان ارتودنسی تعداد بازديد: 555 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز