Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 04:26

20
مرداد
خروسك بيماری فصل سرما

خروسك بيماری فصل سرما

خروسك يا Croup از بيماري‌هاي عفوني است كه به طور معمول در فصل سرما ...

خروسك بيماری فصل سرما

 

 

خروسك چیست؟

خروسك یا Croup از بیماری‌های عفونی است كه به طور معمول در فصل سرما بروز می‌كند، كودكان در سنین پایین بیشتر به این بیماری دچار می‌شوند.

 

بیشترین سن ابتلا كودكان به خروسك در چه دورانی است؟

این بیماری در سنین 4-2 سال بیشتر دیده می‌شود.

 

علایم ابتلا به خروسك چیست؟

با توجه به اینكه در خروسك التهاب حنجره وجود دارد. التهاب باعث كاهش ورود اكسیژن به بدن شده، متعاقب آن هیپوكسی عارض می‌شود كه در صورت عدم رسیدگی خطر مرگ را به دنبال دارد. علایم به صورت سرفه خشك و عوعو مانند، خشونت صدا و خورخور بوده، پوست بدن به دلیل كمبود اكسیژن سیانوتیك شده، بچه بی‌قرار و دچار تب می‌شود در ابتدا علایم شبیه سرماخوردگی معمولی است.

 

در چه صورت خروسك خطرناك است؟

در صورتی كه در مراحل اولیه ابتلای به بیماری دقت كافی و رسیدگی به موقع صورت نگیرد، بیمار با تقلای شدید تنفسی، سعی در به دست آوردن اكسیژن بیشتر خواهد داشت، به این منظور از عضلات فوقانی جناق سینه و عضلات بین دنده‌ای پایین كمك می‌گیرد تا با فشار بیشتر هوا را به داخل ریه‌ها بكشد ولی به دلیل اینكه اكسیژن كافی به بدن نمی‌رسد، در عرض چند ساعت علایم تشدید یافته در مراحل انتهایی ممكن است در اثر خستگی كه با تقلای تنفسی عارض شده، شوك ایجاد شود.

 

بهترین كمك به كودك مبتلا به خروسك چیست؟

با توجه به علائم، در صورت لزوم در بیمارستان بستری شده، راه‌های تنفسی كنترل شود و جهت برقراری تنفس اقدام لازم صورت گیرد، در صورت درمان مناسب در عرض 4-3 ساعت پس از بروز علایم، بهبودی حاصل می‌شود.

 

برچسب ها: خطر مرگ، خروسك بيماری فصل سرما، اكسیژن كافی تعداد بازديد: 538 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز