Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:54

21
بهمن
كودك، لباس و سرما (1)

كودك، لباس و سرما (1)

اگر به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید، شاید چندان با روش‌های گرم نگه داشتن كودكان آشنایی نداشته باشید؛ پس بهتر است حتماً این مقاله را بخوانید تا با رعایت برخی نكات اساسی كودك خود را در زمستان گرم نگه دارید.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

با آغاز فصل سرما، پدر و مادرها به فكر تهیه لباس‌های گرم برای كودكان خود می‌افتند تا آنها را در برابر سرما حفظ كنند. اگر به تازگی صاحب فرزندی شده‌اید، شاید چندان با روش‌های گرم نگه داشتن كودكان آشنایی نداشته باشید؛ پس بهتر است حتماً این مقاله را بخوانید تا با رعایت برخی نكات اساسی كودك خود را در زمستان گرم نگه دارید.

پوشاندن لباس مناسب به كودك در سرمای زمستان اهمیت بسیاری دارد. هر چند كارشناسان همواره توصیه می‌كنند هنگام خوابیدن كودك او را با پتو یا ملحفه بسیار كلفت نپوشانید؛ زیرا در معرض سندرم مرگ ناگهانی قرار می‌گیرند، اما با برخی روش‌ها می‌توان كودكان را به روش صحیح و مناسب گرم نگه داشت:

محیطی گرم و نرم برای خواب كودك

شما می‌توانید روی تخت نوزاد یك لایه ملحفه پشمی قرار دهید و یك لایه ملحفه پشمی دیگر به صورت یدك داشته باشید تا در صورت كثیف شدن جایگزین قبلی كنید. بالش‌های بسیار نرم كه از جنس الیاف هستند، برای نوزادان خطرناكند، زیرا در حین خواب مانع از تنفس صحیح نوزاد می‌شوند و ممكن است منجر به مرگ ناگهانی نوزاد گردند. اما یك لایه ملحفه پشمی روی تخت نوزاد كمك می‌كند تا از سر تا نوك انگشتان نوزاد گرم بماند.

کیسه خواب
كیسه خواب جایگزین مناسبی برای پتوهای معمولی است. این كیسه‌ها زیپ دارند و زیپ را می‌توان تا هر قسمت كه لازم است، بالا كشید. كیسه‌ها بدون آستین هستند و به همین جهت دست‌ها و پاهای نوزاد می‌توانند به راحتی حركت كنند و بدن او كاملاً گرم بماند. برای گرم كردن تخت كودك می‌توان از كیسه آب گرم و یا حوله گرم استفاده كرد؛ ولی قبل از خواب، آن‌را از روی تخت خوابش بردارید.

تا جایی كه ممكن است كودك خود را در هوای سرد از خانه بیرون نبرید و در صورت بیرون بردن، برخی نكات مهم را رعایت كنید. احتمالاً وقتی كه سعی می‌كنید سومین لایه لباس را به تن نوزاد خود كنید، او مقاومت نشان می‌دهد و از انجام این كار بی‌تاب می‌شود.

كاپشن‌های پنبه‌ای
سعی كنید لایه‌های روی لباس را از مدل‌هایی انتخاب كنید كه به راحتی پوشانده می‌شوند و به راحتی نیز از تن كودك در می‌آیند. كاپشن‌های پنبه‌ای زمستانی و شنل‌های بافتنی، بهترین انتخاب‌ها هستند كه می‌توانید آنها را در مقابل درب منزل بپوشانید و با داخل شدن به خودرو در آورید. بسیاری از آنها حتی دارای یك لایه عایق و پارچه‌های ضد آب هستند و محافظت بیشتری از كودك شما در برابر برف و باران می‌كنند.

توصیه متخصصان پوست 
محققان توصیه می‌كنند كه برای كودكان زیر یك ماه از هیچ نوع لوسیون و یا كرمی استفاده نكنید. زیاد حمام كردن كودك نیز باعث خشكی پوست او می‌شود. پس در فصول سرد از صابون‌های ملایم‌تر استفاده كنید. همچنین كودك را برای مدت طولانی در وان قرار ندهید.

اگر فضای خانه‌تان سرد است، از دستگاه بخور استفاده كنید تا دمای اتاق مناسب و مرطوب باشد. نور خورشید حتی در زمستان نیز می‌تواند به پوست آسیب برساند. اگر كودك شما كمتر از شش ماه سن دارد، حتماً او را از اشعه خورشید دور نگاه دارید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم -كودك، لباس و سرما - اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: مراقبت از پوست کودک، راهنمای خرید لباس کودک، لباس کودک در سرما، کودک و زمستان، كاپشن پنبه‌ای تعداد بازديد: 744 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز