Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:17

14
بهمن
مزایای آشپزی با کودکان

مزایای آشپزی با کودکان

آشپزی با کودکان به آنها کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با مهارت‌های حرکتی، با مفاهیم اولیه ریاضی و علوم آشنا شوند.کودکان معمولاً علاقه فراوانی دارند تا به هنگام آشپزی، در آشپزخانه حضور داشته باشند

تحریریه زندگی آنلاین : آشپزی با کودکان به آنها کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با مهارت‌های حرکتی، با مفاهیم اولیه ریاضی و علوم آشنا شوند.کودکان معمولاً علاقه فراوانی دارند تا به هنگام آشپزی، در آشپزخانه حضور داشته باشند و گاه نیز تمایل دارند تا برخی از کارها را خودشان انجام دهند. برخی از مزایای آشپزی به همراه کودکان عبارتند از: با شروع درس‌های آشپزی در سنین پایین، این کار تبدیل به مهارتی می‌شود که کودک‌تان در بزرگسالی به خوبی با آن سازگار شده است. افرادی که غذاهای خانگی را به شکلی منظم مصرف می‌کنند، غالباً شادتر و سالم‌تر هستند. درگیر کردن کودکان در آشپزخانه از سنین پایین، این عادت را در آنان پرورش می‌دهد و مزیت آن تا آخر عمر برای آنها باقی خواهد ماند. هم زدن، غلتاندن و دیگر کارهایی که در آشپزخانه انجام می‌شود، به کودکان شما اجازه می‌دهد تا مهارت‌های بدنی خود و نیز هماهنگی چشم‌ها و دست‌های خود را توسعه دهند. کودکان با لمس کردن، احساس کردن، بوییدن، مشاهده کردن و خواندن و نوشتن است که یاد می‌گیرند و به همین دلیل است که آشپزخانه محیطی عالی برای آموزش به حساب می‌آید. در واقع آشپزخانه یک آزمایشگاه کوچک است و کودکان می‌توانند تغییر رنگ، بافت و شکل مواد (جامدات، مایعات و گازها) را مشاهده کنند. کودکان همچنین می‌توانند خلاقیت خود را از طریق ایجاد یک دستورالعمل و یا ارائه غذا بیان کنند. آشپزخانه مکانی مناسب برای والدین است تا زمانی را با فرزندانشان بگذرانند. همچنین می‌تواند مکانی مناسب برای صحبت با کودکان در خصوص سنت‌های خانوادگی باشد.

بیشتربخوانید:

درس هایی برای آشپزی با کودک

برچسب ها: کودک، آشپزی، روانشناسی کودک، آشپزخانه، آموزش آشپزی، روابط اجتماعی تعداد بازديد: 295 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز