Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:27

15
مهر
پوره سيب و عدس

پوره سيب و عدس

عدس را بپزید و روغن را در تابه كوچكی گرم كنید. پیاز را در آن تفت دهید تا نرم شود. آنگاه سیب را به پیاز بیفزائید و ادویه‌ها را اضافه كنید.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

9 تا 12 ماه

مواد‌‌‌ لازم  پوره سيب و عدس

عدس یك‌دوم پیمانه

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده 4-3 قاشق سوپخوری

سیب خرد كرده 1 عدد كوچك

پودر زیره 1 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز یك‌دوم قاشق چایخوری

دارچین به مقدار كم

 

روش تهیه پوره سيب و عدس

عدس را بپزید و روغن را در تابه كوچكی گرم كنید. پیاز را در آن تفت دهید تا نرم شود. آنگاه سیب را به پیاز بیفزائید و ادویه‌ها را اضافه كنید. صبر كنید چند دقیقه دیگر بپزد تا سیب نرم شود. اكنون مخلوط پیاز و سیب را به عدس بیفزائید و بگذارید 5 دقیقه به آرامی بجوشد. صبر كنید كمی خنك شود. شما می‌توانید كل مخلوط را در مخلوط‌كن بریزید و پوره كنید تا یكدست شود. همچنین می‌توان 4 قاشق سوپخوری از مخلوط را كنار گذاشت و بقیه را پوره كرد و بعد بقیه مخلوط عدس را به پوره افزود. این كار باعث می‌شود غلظت دلخواه برای كودكان بزرگتر بدست بیاید.

 

یادآوری: در صورت تمایل می‌توانید پوره را همراه با تكه‌های نان تست به كودك خود بدهید.

 

نکته تغذیه‌ای: كودك حق انتخاب غذا دارد. هنگام غذا خوردن به كودك، ظرف و قاشق مخصوص بدهید. توقع نداشته باشید كودك آداب غذاخوردن را رعایت كند. مدام به او تذكر ندهید. اگر غذای جدید را نمی‌خورد اصرار نكنید. همان غذا را به اشكال دیگر به او بدهید یا آن را جایگزین كنید. به ذائقه او احترام بگذارید.

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، روش تهیه پوره، پوره میوه، پوره سيب و عدس تعداد بازديد: 803 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این پوره چیست؟

فیلم روز
تصویر روز