Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 18:15

14
شهریور
پيتزای مينياتوری

پيتزای مينياتوری

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید. خمیر پیتزا را به 6 قسمت تقسیم كنید. با كاتر قلبی شكل، آنها را برش بزنید. سپس روی خمیرها سس گوجه‌فرنگی بمالید و پنیر بپاشید.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

2 تا 3 سال

مواد لازم پيتزای مينياتوری

خمیر پیتزای آماده (سبوسدار) 2 عدد

سس گوجه‌فرنگی خانگی  125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

پنیر موزارلای رنده كرده 100 گرم

زیتون سیاه حلقه‌ای خرد كرده به تعداد لازم

برگ‌های رزماریبه تعداد لازم

فلفل دلمه‌ای قرمز خلالی خرد كرده یك نصفه

 

روش تهیه پيتزای مينياتوری

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید. خمیر پیتزا را به 6 قسمت تقسیم كنید. با كاتر قلبی شكل، آنها را برش بزنید. سپس روی خمیرها سس گوجه‌فرنگی بمالید و پنیر بپاشید. برای شكل دادن صورت، به این ترتیب عمل كنید: از زیتون سیاه برای چشم‌ها و از رزماری برای مژه‌ها استفاده كنید. فلفل دلمه‌ای قرمز را خم كنید تا لبخند شادی برای آن درست كنید. اكنون پیتزا را در فر بگذارید و 10-15 دقیقه بپزید تا پنیر آب شود.

 

یادآوری: برای تهیه‌ سس گوجه‌فرنگی خانگی، 1پیمانه پوره گوجه‌فرنگی، 1قاشق سوپخوری روغن زیتون و قدری نمك و فلفل را در تابه‌ مناسبی بریزید و بجوشانید تا سس غلیظی به دست آید.

 

نکته تغذیه‌ای: هیچ غذایی را برای كودك ممنوع نكنید! اما به كودك توضیح دهید كه برخی از مواد غذایی باید كمتر از بقیه مصرف شوند. غذاهای غیر سالم كه كودك دوست دارد را نیز به‌صورت سالم و خانگی تهیه كنید و به فرزندتان بدهید.

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، پیتزا، پيتزای مينياتوری، روش تهیه پیتزا تعداد بازديد: 967 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز