Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:19

10
شهریور
شيربادام با دارچين

شيربادام با دارچين

بادام و خرما را 12 ساعت در 4 پیمانه آب بخیسانید. هر چند وقت یكبار آب را عوض كنید. اگر 2 روز آن را خیس كنید، غلظت آن بیشتر خواهد شد. سپس آب را خالی كنید و بادام و خرما را همراه با 4 پیمانه آب تازه در مخلوط كن بریزید.

ماهنامه کودک سالم

 

12 تا 24 ماه 

مواد لازم شيربادام با دارچين

 بادام خام 1 پیمانه

خرما (در صورت تمایل) 1 تا 2 عدد

آب (برای خیساندن) 4 پیمانه

آب (برای مخلوط كردن) 4 پیمانه

دارچین (در صورت تمایل) به مقدار كم

 

روش تهیه شيربادام با دارچين

بادام و خرما را 12 ساعت در 4 پیمانه آب بخیسانید. هر چند وقت یكبار آب را عوض كنید. اگر 2 روز آن را خیس كنید، غلظت آن بیشتر خواهد شد. سپس آب را خالی كنید و بادام و خرما را همراه با 4 پیمانه آب تازه در مخلوط كن بریزید تا مخلوط یكدست و غلیظی به دست بیاید. نوشیدنی را در لیوان بریزید و در صورت تمایل رویش دارچین بپاشید.

 

نکته تغذیه‌ای: كلسیم مهم‌ترین ماده مغذی تشكیل دهنده دندان است. كودكان عزیز روزانه 800-500 میلی‌گرم كلسیم احتیاج دارند؛ هر لیوان شیر یا ماست‌ حاوی 300 میلی‌گرم كلسیم است. از مواد غذایی حاوی كلسیم بالا كشك، بادام و سبزیجات برگ سبز و انواع آجیل می‌‌باشد. برای جذب كلسیم ‌باید مقدار ویتامین D هم كافی باشد. ویتامین D در انواع كره، آجیل و جگر یافت می‌شود. از مواد غذایی حاوی اسید‌اگزالیك یا اسیدفیتیك نباید همراه با مواد غذایی حاوی كلسیم بالا استفاده كرد زیرا سبب كاهش جذب كلسیم می‌گردد مانند شكلات، عدس، بامیه، بادام‌زمینی و...

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، تغذیه کودک، شيربادام با دارچين، شیربادام، روش تهیه شیربادام تعداد بازديد: 1088 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد شيربادام با دارچين چیست؟

فیلم روز
تصویر روز