Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:19

19
بهمن
سوپ گوجه فرنگی و ریحان

سوپ گوجه فرنگی و ریحان

روغن زیتون را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس پیاز را به آن اضافه كنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید. آنگاه سیر را بیفزائید و هم بزنید و 1 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

مواد لازم سوپ گوجه فرنگی و ریحان

برای 4 نفر


روغن زیتون      1 قاشق سوپخوری
پیاز خرد كرده     1 عدد
سیر له كرده     3 حبه
ریحان خرد كرده     60 گرم
فیله گوجه‌فرنگی خرد كرده     400 گرم
شیر كم چرب     500 میلی‌لیتر

روش تهیه سوپ گوجه فرنگی و ریحان

روغن زیتون را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس پیاز را به آن اضافه كنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید. آنگاه سیر را بیفزائید و هم بزنید و 1 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. آنگاه ریحان و گوجه‌فرنگی را اضافه كنید و سوپ را بپزید تا جا بیفتد. اكنون سوپ را در مخلوط‌كن بریزید و مخلوط كنید تا یكنواخت شود. سپس آن را دوباره روی حرارت قرار دهید و شیر را بیفزائید. پس از 2 دقیقه سوپ را از روی حرارت بردارید.

 

نکته تغذیه‌ای: بعضی از كودكان عادت دارند غذایی مخصوص و متفاوت با سایر اعضای خانواده بخورند. در خانواده‌هایی كه كودك از همان ابتدا از غذای سایر اعضای خانواده می‌خورد، بد غذایی كودك خیلی كمتر مشاهده می‌شود. معمولا توصیه می‌شود كودكان نیز از غذای سایر اعضای خانواده بخورند. البته توجه داشته باشید كه كودكان به برخی طعم‌ها مانند تندی بسیار حساس هستند. به همین دلیل غذایی كه كودك می‌خورد نباید تند باشد.

 

برچسب ها: غذای کودک، سوپ گوجه فرنگی و ریحان، سوپ گوجه فرنگی، سوپ کودک، روش تهیه سوپ گوجه فرنگی و ریحان تعداد بازديد: 790 تعداد نظرات: 0

شما هم می‌توانید این سوپ خوشمزه را درست کنید و نظرتان را برایمان ارسال بفرمایید.

فیلم روز
تصویر روز