Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 18:54

14
دی
پوره بلغور و گيلاس با هويج برشته

پوره بلغور و گيلاس با هويج برشته

بلغور گندم را همراه با آب 30 دقیقه بخیسانید. سپس به میزان كافی آب به آن بیفزائید.

تحریریه مجله كودك سالم


12-24 ماه

مواد لازم پوره بلغور و گيلاس با هويج برشته

برای حدود 175 گرم پوره

بلغور گندم ریز     2 قاشق سوپخوری

هویج                 1 عدد كوچك

گیلاس               10 عدد

روش تهیه پوره بلغور و گيلاس با هويج برشته

بلغور گندم را همراه با آب 30 دقیقه بخیسانید. سپس به میزان كافی آب به آن بیفزائید و آنگاه حرارت را كم كنید و بگذارید بلغور بپزد و نرم شود. فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید و سینی فر را با كاغذ روغنی بپوشانید.

اكنون هویج‌ها را بشوئید، پوست بگیرید و به صورت تكه‌‌های كوچك خرد كنید و در سینی فر بریزید و 15 دقیقه در فر برشته كنید. در این هنگام هویج و گیلاس را در دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. سپس پوره را به بلغور پخته اضافه و مخلوط كنید.

نکته تغذیه‌ای: گیلاس سرشار از موادی به نام آنتوسیانین‌ها می‌باشد. آنتوسیانین‌ها علاوه بر ایجاد رنگ در گیاهان برای سلامت انسان نیز بسیار مفید هستند. یکی از خواص بسیار مهم آنتوسیانین‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی آنها است. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که رادیکال‌های آزاد اکسیژن را در بدن جمع آوری کرده و از بروز عوارض نامطلوب واکنش‌های ناشی از آنها پیشگیری می‌کنند.

منابع علمی معتبر بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و آلزایمر را دستاورد اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد اکسیژن در بدن می‌دانند.

 

برچسب ها: غذای کودک، تغذیه تکمیلی، آشپزی کودک، پوره کودک، پوره بلغور و گيلاس تعداد بازديد: 934 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز